Operator szczecińskiego roweru miejskiego złożył wniosek o upadłość. Chodzi o firmę Nextbike Polska.
Zarząd spółki przeanalizował sytuację finansową, a ma to związek m.in. z pandemią koronawirusa, po czym złożył wnioski o otwarcie postępowania układowego oraz o ogłoszenie upadłości.
Nie oznacza to jednak, że Bike_S zniknie z ulic Szczecina. Firma chce, by sąd w pierwszej kolejności rozpatrzył wniosek restrukturyzacyjny. To mogłoby pozwolić na porozumienie się z wierzycielami w kwestii zaległości i kontynuowanie pracy, aż do momentu, gdy sytuacja gospodarcza się poprawi.
System roweru miejskiego w Szczecinie powstał w sierpniu 2014 roku, to inwestycja wybrana w budżecie obywatelskim. Obecnie liczy łącznie 87 stacji i 585 rowerów. W ubiegłym roku miasto wydało 2,4 mln zł na utrzymanie systemu Bike_S.
Nie oznacza to jednak, że Bike_S zniknie z ulic Szczecina. Firma chce, by sąd w pierwszej kolejności rozpatrzył wniosek restrukturyzacyjny. To mogłoby pozwolić na porozumienie się z wierzycielami w kwestii zaległości i kontynuowanie pracy, aż do momentu, gdy sytuacja gospodarcza się poprawi.
System roweru miejskiego w Szczecinie powstał w sierpniu 2014 roku, to inwestycja wybrana w budżecie obywatelskim. Obecnie liczy łącznie 87 stacji i 585 rowerów. W ubiegłym roku miasto wydało 2,4 mln zł na utrzymanie systemu Bike_S.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Operatorem systemu Bike_S są Nieruchomości i Opłaty Lokalne Sp. z o.o.
Przynajmniej widać, jakiego wykonawcę stacji i oprogramowania wybrał Szczecin. Po drodze była jeszcze sprawa sms-ów, które wysłał Nextbike do użytkowników roweru miejskiego, zachęcając do głosowania na nowe stacje roweru, a NiOL powiedział, że firma skorzystała z bazy bez ich wiedzy, niezgodnie z umową.
Ustalmy coś- nie koronawirus ale bezsensowny przepis zabraniający korzystania z rowerów miejskich zostawiając jednocześnie możliwość korzystania z wypożyczalni hulajnóg oraz samochodów na minuty. Choć powinienem zdążyć się przyzwyczaić że rządzącym z logiką nie zawsze jest po drodze.
@ Nikt inny ... 100% ! No , może bez ostatniego zdania z którym się nie zgadzam ;) Ale faktem jest że min. w 60% za upadek odpowiada konkurencja która zaoferowała lepsze ( szybsze) warunki przemieszczania oraz korzystniejsze warunki rezygnacji ( pozostawienia) ze środka transportu.