Zarząd Lufthansy potwierdził, że rząd federalny doszedł do porozumienia z Komisją Europejską w sprawie 9 mld euro rządowej pomocy finansowej dla niemieckiego narodowego przewoźnika.
Zakłada ono, że Lufthansa musi podzielić się z konkurencją tak zwanymi "slotami", czyli oddać im część przysługującego jej prawa do startów i lądowania na głównych lotniskach w Monachium i Frankfurcie nad Menem.
Jak twierdzą niemieckie media, Komisja Europejska pierwotnie żądała oddania prawa startów i lądowań dla 20 samolotów, ale rząd wynegocjował oddanie tych praw dla ośmiu. Cztery konkurencyjne samoloty otrzymają możliwość dwudziestoczterokrotnego startu i lądowania dziennie na lotnisku we Frankfurcie nad Menem i kolejne cztery na lotnisku w Monachium. Niemieckie media twierdzą, że na takim rozwiązaniu straci niemiecki przewoźnik, a zyskają tanie linie lotnicze. Rozdanie "slotów" nastąpi w ramach rozpisania przetargu.
Zarząd Lufthansy zatwierdził porozumienie. Teraz musi je zaakceptować Rada Nadzorcza.
Jak twierdzą niemieckie media, Komisja Europejska pierwotnie żądała oddania prawa startów i lądowań dla 20 samolotów, ale rząd wynegocjował oddanie tych praw dla ośmiu. Cztery konkurencyjne samoloty otrzymają możliwość dwudziestoczterokrotnego startu i lądowania dziennie na lotnisku we Frankfurcie nad Menem i kolejne cztery na lotnisku w Monachium. Niemieckie media twierdzą, że na takim rozwiązaniu straci niemiecki przewoźnik, a zyskają tanie linie lotnicze. Rozdanie "slotów" nastąpi w ramach rozpisania przetargu.
Zarząd Lufthansy zatwierdził porozumienie. Teraz musi je zaakceptować Rada Nadzorcza.