Budowa Węzła Łękno, kolejnej części trasy średnicowej oraz centrum przesiadkowego dla przyszłej kolei metropolitalnej wchodzi w nowy etap realizacji inwestycji.
Tym razem jest to związane bezpośrednio z przebudową torowisk przebiegających pod aleją Wojska Polskiego.
- To jeden z ważniejszych etapów naszych prac - informuje dyrektor kontraktu Piotr Arabczyk: - W ten weekend przykładamy ruch kolejowy z istniejącego toru już na nowe torowisko. Gotowy jest jeden tor, po puszczeniu ruchu po tym jednym torze, przygotowujemy się do likwidacji istniejącego toru i zaczynamy budować drugą nitkę nowego toru.
Ułożenie torowiska pozwoli wykonawcy na wyburzenia starego, poniemieckiego jeszcze wiaduktu - dodaje Arabczyk: - Za około półtora miesiąca zaczniemy prace ziemne i prace żelbetowe ostatniego wiaduktu w ciągu Wojska Polskiego.
Cały Węzeł Łękno, po zmianie terminu zakończenia inwestycji, powinien być gotowy pod koniec lata przyszłego roku.
- To jeden z ważniejszych etapów naszych prac - informuje dyrektor kontraktu Piotr Arabczyk: - W ten weekend przykładamy ruch kolejowy z istniejącego toru już na nowe torowisko. Gotowy jest jeden tor, po puszczeniu ruchu po tym jednym torze, przygotowujemy się do likwidacji istniejącego toru i zaczynamy budować drugą nitkę nowego toru.
Ułożenie torowiska pozwoli wykonawcy na wyburzenia starego, poniemieckiego jeszcze wiaduktu - dodaje Arabczyk: - Za około półtora miesiąca zaczniemy prace ziemne i prace żelbetowe ostatniego wiaduktu w ciągu Wojska Polskiego.
Cały Węzeł Łękno, po zmianie terminu zakończenia inwestycji, powinien być gotowy pod koniec lata przyszłego roku.