Szerokich konsultacji z mieszkańcami nie było, chcemy by miasto zmieniło swoje plany - tak o planowanej modernizacji ul. Bolesława Śmiałego mówił przewodniczący Rady Osiedla Turzyn.
Kością niezgody jest tu ograniczenie o kilkadziesiąt procent liczby miejsc parkingowych - tzw. parkowanie skośne ma być zastąpione równoległym. Przeciwko takim planom jest jeden z mieszkańców, Władysław Uścinowicz zebrał ponad 300 podpisów mieszkańców.
- Jak chodziłem i zbierałem podpisy, nikt nie wiedział o jakiejkolwiek konsultacji - powiedział Uścinowicz.
Miasto tłumaczy, że zmiany były konsultowane z mieszkańcami przez Radę Osiedla Turzyn. Jej przewodniczący - Zbigniew Zaucha - w naszej audycji interwencyjnej "Czas Reakcji"
powiedział w czwartek, że było to dwa lata temu.
- Wtedy był inny skład rady, który pozytywnie opiniując plany wziął pod uwagę głównie remont chodników czy tworzenie bezpiecznych przejść dla pieszych - dodał przewodniczący. - Rada nie przeprowadzała żadnych konsultacji. Rada tylko opiniowała i przy naszej wiedzy, jaką wtedy mieliśmy, wydawało się, że robimy dobrze.
Modernizacja ul. Bolesława Śmiałego ma kosztować ok. 10 mln zł, na przetarg wpłynęło 8 ofert, trwa ich analiza. Jak wynika z pism Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, do mieszkańców, zmiana planów nie wchodzi w grę, ponieważ strategia miasta zakłada ograniczenie ruchu samochodów w centrum. By rozwiązać brak miejsc do parkowania, ZDiTM zaleca - tu cytat z pisma Zarządu - "mieszkańcy mogą podjąć czynności wykorzystania bądź przystosowania własnych nieruchomości".
- Jak chodziłem i zbierałem podpisy, nikt nie wiedział o jakiejkolwiek konsultacji - powiedział Uścinowicz.
Miasto tłumaczy, że zmiany były konsultowane z mieszkańcami przez Radę Osiedla Turzyn. Jej przewodniczący - Zbigniew Zaucha - w naszej audycji interwencyjnej "Czas Reakcji"
powiedział w czwartek, że było to dwa lata temu.
- Wtedy był inny skład rady, który pozytywnie opiniując plany wziął pod uwagę głównie remont chodników czy tworzenie bezpiecznych przejść dla pieszych - dodał przewodniczący. - Rada nie przeprowadzała żadnych konsultacji. Rada tylko opiniowała i przy naszej wiedzy, jaką wtedy mieliśmy, wydawało się, że robimy dobrze.
Modernizacja ul. Bolesława Śmiałego ma kosztować ok. 10 mln zł, na przetarg wpłynęło 8 ofert, trwa ich analiza. Jak wynika z pism Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, do mieszkańców, zmiana planów nie wchodzi w grę, ponieważ strategia miasta zakłada ograniczenie ruchu samochodów w centrum. By rozwiązać brak miejsc do parkowania, ZDiTM zaleca - tu cytat z pisma Zarządu - "mieszkańcy mogą podjąć czynności wykorzystania bądź przystosowania własnych nieruchomości".
Przeciwko takim planom jest jeden z mieszkańców, Władysław Uścinowicz zebrał ponad 300 podpisów mieszkańców.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Znowu czytam, że powoli moje słowo ciałem się staje więc zacytuję po raz kolejny mój komentarz nt. samochodów w mieście z nadzieją , że punkt 7 się zrealizuje :-)
Najlepszy biznesplan dla miasta: 1.Rejestrować masowo samochody bez ograniczeń. 2. Likwidować parkingi a tam gdzie można stawiać znaki zakazu postoju . 3. Opłata parkingowa w miejscach dozwolonych powinna być maksymalna np. 9 zł/godz. 4. Zatrudnić więcej patroli Straży miejskiej i zakładać masowo blokady (każda blokada to min 100 zł opłaty) 5. Wynająć laweciarzy i wywozić źle zaparkowane samochody na pusty parking (P+R) opłata ok. 500zł. 6. Sprawdzić konto miejskie na koniec miesiąca. 7. Wypłacać mi 1% z dochodów za świetny pomysł.
no tak. to wszystko wina
lewicy psl po ko sld !
co pan zrobisz !!!!