W Gdańsku zwodowano kolejny lodołamacz dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Za pomocą dźwigu pływającego Remlift statek opuszczono na wodę.
"Tarpan", bo taką nazwę ma jednostka, ma prawie 29 metrów długości - mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. - W czwartek mieliśmy wodowanie drugiej jednostki z dwóch lodołamaczy, które Remontowa Shipbuilding wykonuje dla szczecińskiego Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. Potwierdzam, że o 13.30 rozpoczęło się i szczęśliwie zakończyło wodowanie "Tarpana".
Lodołamacz "Tarpan" zastąpi najstarsze lodołamacze pływające na Odrze w rejonie Szczecina.
- To drugi z lodołamaczy liniowych. Z praktycznego punktu widzenia i to co najistotniejsze, "Tarpan" i zwodowany dwa tygodnie temu "Ocelot" zastąpią najstarsze ponad 50-letnie jednostki, które w naszej flocie funkcjonują i funkcjonowały ostatniej zimy. Baliśmy, że może się coś z nimi stać, ale bez zarzutu sprawnie przepracowały całą zimę. W przyszłym roku będzie o tyle łatwiej, że będą to nowe jednostki.
Załoga "Tarpana" liczy cztery osoby. Lodołamacz rozwija prędkość 13 kilometrów na godzinę. Koszt dwóch lodołamaczy to 30 milionów złotych.
Lodołamacz "Tarpan" zastąpi najstarsze lodołamacze pływające na Odrze w rejonie Szczecina.
- To drugi z lodołamaczy liniowych. Z praktycznego punktu widzenia i to co najistotniejsze, "Tarpan" i zwodowany dwa tygodnie temu "Ocelot" zastąpią najstarsze ponad 50-letnie jednostki, które w naszej flocie funkcjonują i funkcjonowały ostatniej zimy. Baliśmy, że może się coś z nimi stać, ale bez zarzutu sprawnie przepracowały całą zimę. W przyszłym roku będzie o tyle łatwiej, że będą to nowe jednostki.
Załoga "Tarpana" liczy cztery osoby. Lodołamacz rozwija prędkość 13 kilometrów na godzinę. Koszt dwóch lodołamaczy to 30 milionów złotych.