Rozpoczęły się prace, które mają umożliwić zawijanie do tego portu jednostek o około 30 metrów dłuższych niż te, które dziś mogą wpływać do Kołobrzegu - mówi Sebastian Ziegler, kierownik Portu Handlowego i Pasażerskiego w Kołobrzegu.
- Rozpoczynamy pracę nad przebudową kanału portowego, żeby umożliwić zawinięcie do portu jednostkom o długości 130 metrów i szerokości między 19 a 20 metrów. Na chwilę obecną, maksymalna jednostka, która może zawinąć do portu, to 100 metrów i 15 metrów szerokości - dodaje Ziegler.
Przygotowywana jest analiza nawigacyjna. - Na chwilę obecną przygotowujemy dokumentację, taką jak analiza nawigacyjna. Uszczegółowi ona parametry jednostek, które przy niewielkich - można powiedzieć - korektach obecnej infrastruktury w porcie, umożliwi wejście większym jednostkom do portu - tłumaczy Ziegler.
Zwiększy się też zanurzenie statków o pół metra. Dziś port w Kołobrzegu, tylko w pierwszym kwartale roku, przeładował 80 tysięcy ton towarów.
Przygotowywana jest analiza nawigacyjna. - Na chwilę obecną przygotowujemy dokumentację, taką jak analiza nawigacyjna. Uszczegółowi ona parametry jednostek, które przy niewielkich - można powiedzieć - korektach obecnej infrastruktury w porcie, umożliwi wejście większym jednostkom do portu - tłumaczy Ziegler.
Zwiększy się też zanurzenie statków o pół metra. Dziś port w Kołobrzegu, tylko w pierwszym kwartale roku, przeładował 80 tysięcy ton towarów.