Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz

Polska Grupa Energetyczna rozpisała właśnie przetarg, który ma wyłonić dostawcę turbin dla morskich wiatraków. Fot. pixabay.com / pasja1000 (CC0 domena publiczna)
Polska Grupa Energetyczna rozpisała właśnie przetarg, który ma wyłonić dostawcę turbin dla morskich wiatraków. Fot. pixabay.com / pasja1000 (CC0 domena publiczna)
Firmy z naszego regionu chcą budować morskie elektrownie wiatrowe i razem zamierzają walczyć o kontrakty.
XI rejs zorganizowany przez szczeciński oddział Krajowej Izby Gospodarki Morskiej odbył się pod hasłem "Dobry czas dla energetyki wiatrowej dla Szczecina i Regionu".

- Zaczynamy bardzo duży lobbing i na pewno będziemy go prowadzić. Sklasyfikujemy, co mamy, bo mamy kilkadziesiąt hektarów w Świnoujściu, mamy ileś hektarów w porcie w Szczecinie, które mogą być zagospodarowane przez inwestorów z zewnątrz i trzeba ich ściągnąć, bo jak oni tu przyjdą to będą wybierać lokalnych dostawców - zapowiada Andrzej Montwiłł z Akademii Morskiej w Szczecinie.

Dwie największe polskie firmy, Polska Grupa Energetyczna i Orlen rozpoczęły już budowę morskich elektrowni wiatrowych na Bałtyku. Na razie są na etapie prac przygotowawczych.

- Oczywiście jest to zachęta, bo fajnie byłoby, gdyby polski armator zdecydował się mieć flotę, która będzie serwisować farmy. Żeby polskie porty, te średnie na wybrzeżu przystosowały się i zbudowały ofertę. To praca na kilka lat, ale my nie otrąbiamy sukcesu, bo go jeszcze nie ma - dodał Andrzej Montwiłł.

Polska Grupa Energetyczna rozpisała właśnie przetarg, który ma wyłonić dostawcę turbin dla morskich wiatraków.
- Zaczynamy bardzo duży lobbing i na pewno będziemy go prowadzić. Sklasyfikujemy, co mamy, bo mamy kilkadziesiąt hektarów w Świnoujściu, mamy ileś hektarów w porcie w Szczecinie, które mogą być zagospodarowane przez inwestorów z zewnątrz i trzeba ich ściągnąć, bo jak oni tu przyjdą to będą wybierać lokalnych dostawców - zapowiada Andrzej Montwiłł z Akademii Morskiej w Szczecinie.
- Oczywiście jest to zachęta, bo fajnie byłoby, gdyby polski armator zdecydował się mieć flotę, która będzie serwisować farmy. Żeby polskie porty, te średnie na wybrzeżu przystosowały się i zbudowały ofertę. To praca na kilka lat, ale my nie otrąbiamy sukcesu, bo go jeszcze nie ma - dodał Andrzej Montwiłł.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty