Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Manat gotowy do pracy, teraz popłynie do Gdańska. W piątek został oficjalnie pożegnany przy Nabrzeżu Kaszubskim w Szczecinie.
To ostatni lodołamacz, który zbudowała Stocznia Remontowa Gryfia dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. W sumie zamówione były cztery takie jednostki. To oprócz Manata: Puma, Narwa i Nerpa.

Manat to lodołamacz liniowy, jednostka wielozadaniowa. Oprócz łamania lodu, może służyć też np. jako holownik czy jednostka ratownicza.

- Realizacja kontraktu była możliwa, dzięki temu, że w Gryfie zainwestowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - mówił prezes zarządu stoczni Krzysztof Zaremba. - MSR Gryfia jest wyprowadzana na prostą. Pamiętajmy, że w 2015 roku stocznia była wydmuszką. Była wypożyczalnią doków dla kolegów dzisiejszych polityków opozycji, którzy krytykują. Miała iść do likwidacji.

Poseł Leszek Dobrzyński mówił, że to kolejna inwestycja w bezpieczeństwo Polaków. - Bezpieczeństwo Polski i Polaków jest sprawą niezwykle ważną, więc obojętnie czy będzie to bezpieczeństwo na lądzie czy w powietrzu, czy będzie to bezpieczeństwo na wodzie, o Polskę i nasze bezpieczeństwo trzeba dbać. Prawo i Sprawiedliwość i rząd PiS właśnie to czyni - zapewnił Dobrzyński.

Szczecin jest ufundowany na przemyśle stoczniowym i on musi się rozwijać - mówił Marek Gróbarczyk wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej. Przypomniał też, że gdy był wodowany pierwszy lodołamacz z tej serii, opozycja i niektóre media mówiły, że to prowizoryczna inwestycja, bo jednostka była posklejana taśmą.

- Ci panowie cały czas działają na szkodę tego przemysłu i mają tylko jeden cel: likwidacja. Panowie Nitras i Marchewka, nie przepiłujecie Gryfii, nie przepiłujecie Szczecina - podkreślał Gróbarczyk.

Projekt budowy lodołamaczy kosztował 74 miliony złotych.
- Realizacja kontraktu była możliwa, dzięki temu, że w Gryfie zainwestowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - mówił prezes zarządu stoczni Krzysztof Zaremba.
Poseł Leszek Dobrzyński mówił, że to kolejna inwestycja w bezpieczeństwo Polaków.
Szczecin jest ufundowany na przemyśle stoczniowym i on musi się rozwijać - mówił Marek Gróbarczyk wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.

12 komentarzy

Ciekawe słowa osób które właśnie sprzedają stocznie w Świnoujściu norweskiej firmie.
kiedyś się czepialiśmy, że w GRYFII robią "łokrenty" nowatorską metodą "na taśmę klejącą" :))
Chyba niesłusznie! Bo skoro pieniążki poszły na produkcję czekolady, jak zaświadcza sam Zaremba, to niby JAKI mieli wybór???
"dzięki temu, że w Gryfie zainwestowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - mówił prezes zarządu stoczni Krzysztof Zaremba. "
w GRYFIE. A jedyny "Gryf" w Szczecinie to ZPC "Gryf" :))
słit focie zrobione, jest materiał dla podlasia i lubelskiego, Isadora może już wracać do stoczni vulkan na remont, ładnie statek wyszedł na zdjęciu, fotogeniczna bestia,spisała się na medal, barejabis
Dobryzński mówi, że to "inwestycja w bezpieczeństwo"... ale nie wspomina o uzbrojeniu tego łokrenta.
NIe, no dajcie spokój! Cyrk robicie, panowie PiSowie i panie PiSówki. Pośmiewisko z siebie i zżymanie się szczecinian, którym OBIECYWALIŚCIE STOCZNIĘ i produkcję statków oraz promów. A tymczasem co? Nadymacie się przy stateczku rzecznym, który można przewieźć na lawecie, jak jakiś jacht.
Szlag trafia, gdy obietnice TAK są realizowane!
A propos! CO się stało z tym ładnym pojazdem, na tle którego kiedyś Jacyna pozowała na z tym słynnym stateczkiem klejonym na taśmę? Taki był super-hiper, a ponoć w niebyt się rozpłynął.... Czy to tylko wredne plotki?
Jak mowa o wydmuszce to proponuje spojrzec na jednego pana
sami malkontenci tzn. moi przedmówcy :-)
Kłamstwa. Wymianę lodołamaczy rozpoczęto za PO. Był to rok 2014 i się PiS śmiał, że wielka stocznia buduje popierdółki. Zwodowano wtedy dwa lodołamacze dla naszego regionu. Więc projekt ma z 8lat i jest to kontynuacja. Poza tym czym się chwalić ? Że pis okłamał odbudową, a wodują proste konstrukcje i jest to zlecenie rządowe ? Gdańsk zleca w Szczecinie. Szczecin w Gdańsku. Sukces? Zaremba sprzedał stocznię w Świnoujściu, bo ma kilkadziesiąt milionów do tyłu. Propaganda i nic więcej.
Specjaliści od zdjęć grupowych śmiechu warte !
Jak widzę nawet wybudowanie za rządu PIS , hipotetycznie największego kontenerowca świata na pozostawionych po PO zgliszczach byłoby nie do zaakceptowania. Ślepota a może nawet i głupota nie pozwala dojrzeć że powstają tutaj miejsca pracy , powrót miasta na rynek morski a Szczecin wraca na mapę stoczni na którą pracowali ich dziadkowie i ojcowie...
Duma z Amazona za PO oślepia całkowicie ; jednak - wełna , bawełna aby tylko micha była pełna jest w tym środowisku aktualna !
Nomis, jakie miejsca pracy? Te w zlikwidowanej stoczni w Świnoujściu?
Panie od ojców i dziadków pracujących latami w stoczni - widać inteligencja pozostała po tych robotnikach fizycznych bez szkoły i za najniższą krajową.
Serio, duma? Obecnie podniesienie bandery na holowniku, nie zartuje holowniku dla marynarki wojennej, jest newsem do opisania w PRS. Potega kosmiczna Polska - minister przyjezdza na przekazanie lodołamacza. Jakoś żenada sie we mnie budzi. W obu przypadkach.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty