Prawie pięć lat potrwa budowa dwóch tuneli łączących Police z miejscowością Święta. To jeden z najważniejszych elementów planowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
Jego drążenie rozpocznie się najwcześniej za cztery lata.
Planowana przeprawa pod Odrą Zachodnią będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny w każdą stronę - mówi Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
- Ten tunel będzie się jeszcze zaczynał przed terenem Zakładów Chemicznych w Policach. Jest planowany jako element drogi ekspresowej, dwujezdniowej, także będzie to tunel dwururowy. W przeciwieństwie do tego tunelu w Świnoujściu, który jest jednorurowym, czyli na jedną jezdnię. Natomiast technologia będzie taka sama, czyli tunel drążony - tłumaczy Grzeszczuk.
Długość planowanego tunelu, o przekroju szesnastu metrów, to w sumie około pięciu kilometrów.
Planowana przeprawa pod Odrą Zachodnią będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny w każdą stronę - mówi Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
- Ten tunel będzie się jeszcze zaczynał przed terenem Zakładów Chemicznych w Policach. Jest planowany jako element drogi ekspresowej, dwujezdniowej, także będzie to tunel dwururowy. W przeciwieństwie do tego tunelu w Świnoujściu, który jest jednorurowym, czyli na jedną jezdnię. Natomiast technologia będzie taka sama, czyli tunel drążony - tłumaczy Grzeszczuk.
Długość planowanego tunelu, o przekroju szesnastu metrów, to w sumie około pięciu kilometrów.