Dwadzieścia procent mniej tramwajów w Szczecinie już od 10 października. Taką informację przekazał, już oficjalnie, dyrektor szczecińskiego ZDiTM-u Krzysztof Miler.
Jak tłumaczył, w trakcie posiedzenia jednej z komisji Rady Miasta - to skutek braków kadrowych w spółce Tramwaje Szczecińskie.
- Problem jest z naborem nowych. Dużo motorniczych jest w wieku emerytalnym, odchodzą, natomiast nieporównywalnie dużo mniej młodych osób zgłasza się na szkolenia, dlatego ubywa nam osób prowadzących pojazdy - powiedział Miler.
Według jeszcze nieoficjalnych informacji, cięcia najbardziej dotkną mieszkańców prawobrzeża Szczecina. Zdaniem radnego Krzysztofa Romianowskiego, w największym stopniu - prawdopodobnie - obejmą linie nr 2, 7 i 8.
- Wieść gminna niesie, że niestety to będą kluczowe tramwaje, które jeżdżą na Prawobrzeże i tu po raz kolejny pan prezydent pokaże, że mieszkańcy Prawobrzeża być może są mniej ważni, mniej istotni, bo jak wiemy autobusy pospieszne zostały także zlikwidowane i teraz kolejne cięcia, które dotkną Prawobrzeża - mówi Romianowski.
Szczeciński ZDiTM nie wyklucza także możliwych cięć w kursowaniu autobusów polickiego SPPK. Tutaj redukcja, spowodowana brakiem kierowców, również może sięgnąć dwudziestu procent.
- Problem jest z naborem nowych. Dużo motorniczych jest w wieku emerytalnym, odchodzą, natomiast nieporównywalnie dużo mniej młodych osób zgłasza się na szkolenia, dlatego ubywa nam osób prowadzących pojazdy - powiedział Miler.
Według jeszcze nieoficjalnych informacji, cięcia najbardziej dotkną mieszkańców prawobrzeża Szczecina. Zdaniem radnego Krzysztofa Romianowskiego, w największym stopniu - prawdopodobnie - obejmą linie nr 2, 7 i 8.
- Wieść gminna niesie, że niestety to będą kluczowe tramwaje, które jeżdżą na Prawobrzeże i tu po raz kolejny pan prezydent pokaże, że mieszkańcy Prawobrzeża być może są mniej ważni, mniej istotni, bo jak wiemy autobusy pospieszne zostały także zlikwidowane i teraz kolejne cięcia, które dotkną Prawobrzeża - mówi Romianowski.
Szczeciński ZDiTM nie wyklucza także możliwych cięć w kursowaniu autobusów polickiego SPPK. Tutaj redukcja, spowodowana brakiem kierowców, również może sięgnąć dwudziestu procent.