Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Deweloperzy z Limbic Entertainment nie odkrywają na nowo koła - dostajemy symulator budowy i zarządzania parkiem rozrywki. W Park Beyond wcielamy się w rolę domorosłego budowniczego rollercoasterów, który został zauważony przez Cloudstormer - korporację zajmującą się parkami rozrywki, której idzie, mówiąc delikatnie, średnio. Naszym zadaniem jest odpicowanie parku i sprawienie, aby ten zaczął na siebie zarabiać. Oczywiście wraz z progresem kampanii mamy dostęp do co raz to nowych kolejek, elementów, sklepów czy budynków. Musimy zatrudniać animatorów, aby zabawiali tłum odwiedzających, woźnych, którzy po nich posprzątają, konserwatorów, którzy naprawią zepsute maszyny i tak dalej i tak dalej.
W Park Beyond pamiętać musimy jednak o większej ilości aspektów, niż stan naszych maszyn i portfela. Musimy pilnować tego, czy nasz park jest czysty i zadbany, pracownicy wypoczęci, a goście mogą coś zjeść czy wypić. Samo stawianie kolejek na oślep nie napędzi do naszych obiektów tłumu odwiedzających. Warto dodać, że te wszystkie mechaniki są bardzo mocno rozbudowane - na przykład w restauracjach możemy dopasować, między innymi, ceny za każdy produkt, szybkość wydawania czy chociażby zmienić wygląd budynku. Tych zresztą jest cała masa, w Park Beyond można stworzyć lunapark w naprawdę wielu stylach i kolorach. Wszystko opakowane jest w bardzo przyjemną kolorową oprawę, która może wywoływać skojarzenia z filmami animowanymi.
Chwilę poświęcimy budowie samych kolejek. W Park Beyond mamy wielki wybór gotowych karuzel, diabelskich młynów czy innych wynalazków, które po prostu stawiamy na mapie, przy kolejkach górskich natomiast możemy puścić wodze fantazji i każdy kawałek toru poprowadzić samodzielnie. Dosłownie wszystko zależy od inwencji i posiadanych przez nas elementów. Chcemy wystrzelić wagoniki z armaty? Można. Chcemy umieścić korkociąg czy rozjazd? Jak najbardziej. Tunel przez środek góry? Jeszcze jak. Szeroki wachlarz możliwości sprawia, że ogranicza nas niewiele, a w trybie sandboksowym nie ogranicza nas nic, poza prawami fizyki w niektórych momentach.
Park Beyond to po prostu gra bardzo przyjemna. Nie wiem czy to oprawa graficzna, bardzo pozytywnie brzmiąca muzyka, mechanika czy może tematyka, ale po prostu gra się bardzo dobrze. Jeżeli miarą dobrej zabawy jest to, jak szybko czas wydaje się lecieć przy danej grze, to zapewniam was, przy Park Beyond upływ godzin jest naprawdę nieodczuwalny, jakby to nam wrzucono przyspieszony czas.
Ocena: 9/10
Ocena: 9/10
Zobacz także
2024-04-20, godz. 15:46
Banishers: Ghosts of New Eden [Xbox Series X]
Z uwagi na zatrzęsienie gier do recenzji, Banishers: Ghosts of New Eden musiało poczekać na swoją kolej. I okazało się, że ten akcyjniak z elementami RPG jest jednym z moich większych pozytywnych zaskoczeń tego roku. Oczekiwania nie…
» więcej
2024-04-20, godz. 15:26
[20.04.2024] Giermasz #595 - Duchy, samuraje i zarażeni
Czasami jest tak, że dana gra w zalewie innych premier musi swoje odczekać. Michał Król "coś tam wiedział" o Banishers: Ghosts of New Eden , ale podszedł do tego tytułu na zasadzie "zobaczę jak będzie". Okazało się, że wsiąkł…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
Dragon's Dogma II [Xbox Series X]
Jest potężna, olbrzymia, chwilami piękna, wciągająca, wypełniona potworami, a chwilami potwornie frustrująca. Dragon's Dogma II, wielka produkcja Capcomu słynna nie tylko z powodu swoich rozmiarów, ale też kontrowersji, jakie…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
Dragon's Dogma II [Xbox Series X]
Jest potężna, olbrzymia, chwilami piękna, wciągająca, wypełniona potworami, a chwilami potwornie frustrująca. Dragon's Dogma II, wielka produkcja Capcomu słynna nie tylko z powodu swoich rozmiarów, ale też kontrowersji, jakie…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
Dragon's Dogma II [Xbox Series X]
Jest potężna, olbrzymia, chwilami piękna, wciągająca, wypełniona potworami, a chwilami potwornie frustrująca. Dragon's Dogma II, wielka produkcja Capcomu słynna nie tylko z powodu swoich rozmiarów, ale też kontrowersji, jakie…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
South Park: Snow Day [PC]
Ech, South Park. Serial starszy ode mnie i prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjna animacja na świecie. Ciężkie tematy, czasami do granic prymitywny humor i charakterystyczna kreska wywindowała twór Matta Stone’a i Treya Parkera do…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
South Park: Snow Day [PC]
Ech, South Park. Serial starszy ode mnie i prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjna animacja na świecie. Ciężkie tematy, czasami do granic prymitywny humor i charakterystyczna kreska wywindowała twór Matta Stone’a i Treya Parkera do…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
South Park: Snow Day [PC]
Ech, South Park. Serial starszy ode mnie i prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjna animacja na świecie. Ciężkie tematy, czasami do granic prymitywny humor i charakterystyczna kreska wywindowała twór Matta Stone’a i Treya Parkera do…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
Open Roads [Xbox Series X]
Rodzinne relacje nie brzmią atrakcyjnie w kontekście scenariusza gry komputerowej, bo jednak to temat trudny i trzeba umieć go pokazać. Twórcy znanego wszystkim Gone Home postanowili jednak podjąć się tego wyzwania i ubrali to w ciekawą…
» więcej
2024-04-13, godz. 06:00
Open Roads [Xbox Series X]
Rodzinne relacje nie brzmią atrakcyjnie w kontekście scenariusza gry komputerowej, bo jednak to temat trudny i trzeba umieć go pokazać. Twórcy znanego wszystkim Gone Home postanowili jednak podjąć się tego wyzwania i ubrali to w ciekawą…
» więcej