Jak mówi prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, skargi dotyczące promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji stanowią około. 10 proc. wszystkich zgłaszanych nieprawidłowości.
Wyjaśnia, że najczęściej spotykane zjawisko to żonglowanie cenami, czy promocje i wyprzedaże, które w rzeczywistości nie są tak atrakcyjne jak ogłasza to przedsiębiorca.
Może się zdarzyć podnoszenie ceny przed wyprzedażą po to, by uatrakcyjnić zakup poprzez prezentowanie nieprawidłowej obniżki cen.
- Konsumentom zalecamy ostrożność zaś przedsiębiorców zachęcamy do uczciwości wobec klientów - podkreśla prezes UOKiK.
Radzi też kupującym, by porównywali ceny w wiarygodnych porównywarkach, a także by sprawdzili tożsamość sprzedawcy i możliwość kontaktu z nim. Jeśli na stronie nie ma takich danych, może trafić na oszusta, który nielegalnie oferuje produkty, np. gry lub oprogramowanie.
W tym roku ze względu na obostrzenia związane z COVID-19 wyprzedaże w dużej mierze będą odbywać się w internecie. Większość sklepów w galeriach handlowych jest zamknięta.