Kilka tygodni temu na ekrany polskich kin wszedł najnowszy film Agnieszki Holland "Szarlatan". To czeski kandydat do Oskara w kategorii film nieanglojęzyczny, bowiem został zrealizowany przez czeską kinematografię.
Jej pierwszy film kinowy to „Aktorzy prowincjonalni” (1978) – jeden ze sztandarowych filmów tzw. „kina moralnego niepokoju”, nagrodzony w Cannes nagrodą FIPRESCI w 1980. Zrealizowała wiele filmów w koprodukcjach międzynarodowych: wśród nich „Europa, Europa” (1990), wyróżniony nominacją do Oskara za najlepszy scenariusz. Nominacje do Oskara otrzymała również w 1985 i 2012 – obie w kategorii najlepszego filmu nieanglojęzycznego – za filmy „Gorzkie żniwa” oraz „W ciemności”. Formatowała i realizowała poszczególne odcinki kilku znaczących serii telewizyjnych w USA (m.in. "The Wire”, "Treme”, "The Killing”, "House of Cards”). Jest jedną z reżyserek pierwszego polskiego serialu dla Netflix – „1983”.
Agnieszka Holland była gościem Szczecińskiego Festiwalu Filmowego, gdzie podczas gali rozdania nagród rozmawiali z nią Małgorzata Frymus i Konrad Wojtyła.
Jej pierwszy film kinowy to „Aktorzy prowincjonalni” (1978) – jeden ze sztandarowych filmów tzw. „kina moralnego niepokoju”, nagrodzony w Cannes nagrodą FIPRESCI w 1980. Zrealizowała wiele filmów w koprodukcjach międzynarodowych: wśród nich „Europa, Europa” (1990), wyróżniony nominacją do Oskara za najlepszy scenariusz. Nominacje do Oskara otrzymała również w 1985 i 2012 – obie w kategorii najlepszego filmu nieanglojęzycznego – za filmy „Gorzkie żniwa” oraz „W ciemności”. Formatowała i realizowała poszczególne odcinki kilku znaczących serii telewizyjnych w USA (m.in. "The Wire”, "Treme”, "The Killing”, "House of Cards”). Jest jedną z reżyserek pierwszego polskiego serialu dla Netflix – „1983”.
Agnieszka Holland była gościem Szczecińskiego Festiwalu Filmowego, gdzie podczas gali rozdania nagród rozmawiali z nią Małgorzata Frymus i Konrad Wojtyła.