Na jazzowym rynku muzycznym ukazała się doskonała płyta pt. KEEP ON TURNIN' światowej klasy muzyków – polskiego skrzypka Mateusza Smoczyńskiego znanego m.in. ze słynnych zespołów „Atom String Quartet” i amerykańskiego „Turtle Island Quartet” oraz niemieckiego wiolonczelisty Stephana Brauna.
Album zawiera głównie utwory idoli artystów z lat 90-tych, przede wszystkim w stylu funkowym. Ten rodzaj muzyki grany na instrumentach smyczkowych jest nieoczywistym zestawieniem, jednak dającym możliwość prezentacji brzmienia skrzypiec i wiolonczeli z zupełnie innej perspektywy.
- „Od pierwszej chwili, gdy usłyszałem muzykę w interpretacji Stephana Browna, wiedziałem, że chciałbym kiedyś z nim występować. Najbardziej cenię Stephana za jego feeling, drive i time (...). Niezwykle imponuje mi swoją umiejętnością wykorzystywania niekonwencjonalnych technik oraz kreatywnym podejściem do obsługi loopera (…)”. - Tak Mateusz Smoczyński pisze o wiolonczeliście na ich wspólnym krążku. Z kolei Stephan Brown wypowiada się o skrzypku m.in.: „O Mateuszu i jego jazzowo-wirtuozowskiej grze dowiedziałem się lata temu (...). Kiedy usłyszałem go na żywo w klubie jazzowym w Berlinie byłem zafascynowany! Po koncercie zdecydowaliśmy się, że rozpoczniemy współpracę w duecie (...)”.
O płycie KEEP ON TURNIN' uznanej w ostatnich dniach za jedną z najbardziej oszałamiających na rynku jazzowym, ze skrzypkiem Mateuszem Smoczyńskim rozmawia Dorota Zamolska. Wywiad rozpoczyna fragment kompozycji Randy Breckera pt. „Some Skun Fun”, a kończy „Stratus” Billy Cobhama, które pochodzą ze wspomnianego wydawnictwa.
Album zawiera głównie utwory idoli artystów z lat 90-tych, przede wszystkim w stylu funkowym. Ten rodzaj muzyki grany na instrumentach smyczkowych jest nieoczywistym zestawieniem, jednak dającym możliwość prezentacji brzmienia skrzypiec i wiolonczeli z zupełnie innej perspektywy.
- „Od pierwszej chwili, gdy usłyszałem muzykę w interpretacji Stephana Browna, wiedziałem, że chciałbym kiedyś z nim występować. Najbardziej cenię Stephana za jego feeling, drive i time (...). Niezwykle imponuje mi swoją umiejętnością wykorzystywania niekonwencjonalnych technik oraz kreatywnym podejściem do obsługi loopera (…)”. - Tak Mateusz Smoczyński pisze o wiolonczeliście na ich wspólnym krążku. Z kolei Stephan Brown wypowiada się o skrzypku m.in.: „O Mateuszu i jego jazzowo-wirtuozowskiej grze dowiedziałem się lata temu (...). Kiedy usłyszałem go na żywo w klubie jazzowym w Berlinie byłem zafascynowany! Po koncercie zdecydowaliśmy się, że rozpoczniemy współpracę w duecie (...)”.
O płycie KEEP ON TURNIN' uznanej w ostatnich dniach za jedną z najbardziej oszałamiających na rynku jazzowym, ze skrzypkiem Mateuszem Smoczyńskim rozmawia Dorota Zamolska. Wywiad rozpoczyna fragment kompozycji Randy Breckera pt. „Some Skun Fun”, a kończy „Stratus” Billy Cobhama, które pochodzą ze wspomnianego wydawnictwa.