W 80 lat dookoła radia
Radio SzczecinRadio Szczecin » W 80 lat dookoła radia » LATA 90.| NA SWOIM
"Dojrzała i świeża... Rozgłośnia". Wielka akcja promocyjna Radia Szczecin z połowy lat 90. Fot. z albumu "60 lat Polskiego Radia Szczecin", pod red. Mariana Kowalskiego
"Dojrzała i świeża... Rozgłośnia". Wielka akcja promocyjna Radia Szczecin z połowy lat 90. Fot. z albumu "60 lat Polskiego Radia Szczecin", pod red. Mariana Kowalskiego
Lata 90. to złota era polskiej reklamy. Pierwsze próby dostosowania się do zachodnich standardów marketingu przyniosły rozbudowane, pełne przesady i kiczu spoty reklamowe. Z dzisiejszej perspektywy wiele z nich uznalibyśmy po prostu śmieszne, ale w tamtych czasach zdawały się być nowoczesne i świeże.

Na początku lat 90. w reklamach radiowych często występowali zarówno spikerzy, jak i dziennikarze. Dość szybko zorientowano się, że pozostaje to w sprzeczności z etyką dziennikarską i zaprzestano tego typu praktyk. W okresie wczesnego kapitalizmu w Polsce wszystkiego musieliśmy się uczyć, niemal od zera.

1.Celia, 2.Eximp, 3.Selfa, 4.Pelz (firma kosmetyczna), 5. Tango (restauracja), 6. Instal - Przedsiębiorstwo Instalacji Przemysłowych, 7. Se-ma Casino, 8. Top market, 9. Ever mark, 10. Casinos Poland (kursy na krupiera, kelnerki itp.)

WYKONAWCY: Ryszard Brodziński, Piotr Rokicki, Alicja Jankowska, Katarzyna Wolnik-Sajna, Jarosław Dalecki
Posłuchaj reklam z lat 90.