Na przełomie grudnia i stycznia, nowa pętla tramwajowo-autobusowa Głębokie w Szczecinie będzie już dostępna dla pasażerów.
Tym samym na swoje stałe trasy wrócą "jedynki" i "dziewiątki", które obecnie kursują na zmienionych nieco trasach.
Jesteśmy już w połowie prac przy przebudowie tej pętli - mówi Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
- Mam nadzieję, że do końca tego roku uda nam się zrealizować większość zasadniczych robót na pętli, które pozwolą to miejsce otworzyć dla komunikacji tramwajowej. Tak naprawdę mamy w zasadzie gotowe torowisko, poustawiane są słupy, trzeba rozwiesić trakcje, jeszcze część prac została z ułożeniem nawierzchni na pętli i prace na samych peronach - tłumaczy Zieliński.
Obok nowej pętli, w okolicach jeziora Głębokie, powstają także: czterowlotowe rondo turbinowe, parking leśny oraz podziemny zbiornik retencyjny. Wszystkie prace z tym związane mają zakończyć się na początku 2022 roku.
Jesteśmy już w połowie prac przy przebudowie tej pętli - mówi Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
- Mam nadzieję, że do końca tego roku uda nam się zrealizować większość zasadniczych robót na pętli, które pozwolą to miejsce otworzyć dla komunikacji tramwajowej. Tak naprawdę mamy w zasadzie gotowe torowisko, poustawiane są słupy, trzeba rozwiesić trakcje, jeszcze część prac została z ułożeniem nawierzchni na pętli i prace na samych peronach - tłumaczy Zieliński.
Obok nowej pętli, w okolicach jeziora Głębokie, powstają także: czterowlotowe rondo turbinowe, parking leśny oraz podziemny zbiornik retencyjny. Wszystkie prace z tym związane mają zakończyć się na początku 2022 roku.