Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz
reklama
Zobacz

Stępka pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej została położona na pochylni Wulkan na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Stępka pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej została położona na pochylni Wulkan na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Stocznie, które należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w tym szczecińska "Gryfia", przynoszą zyski z bieżącej działalności. Problemem jest zadłużenie zakładów z poprzednich lat.
Takie informacje otrzymali w czwartek posłowie podczas połączonego posiedzenia Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Obrony Narodowej. Poseł Platformy Obywatelskiej Norbert Obrycki pytał, jak - zrobiona już stępka pod budowę promu - będzie pasować do jednostki, skoro nie ma planu technicznego statku.

- Z jakiego w takim razie promu pochodzi stępka, która została uroczyście oddana? Bo chyba nie z tego, który teraz jest projektowany technicznie - dociekał Norbert Obrycki.

Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Piotr Redmerski zapewnił, że nie będzie z tym problemu ponieważ wymiary promu były znane wcześniej.

- Znając ósmego marca parametry tego promu można było stępkę położyć, będzie ona wykorzystana po opracowaniu projektu technicznego - zapewnił Redmerski.

Sytuacja polskich stoczni jest stabilna - zapewniał wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej poseł Krzysztof Zaremba.

- Jako, że musimy odbudowywać stocznie po ośmiu latach zniszczenia przez Platformę, jest trochę więcej zadań do wykonania. Ale sytuacja jest stabilna, Stocznia Remontowa "Gryfia", która jest wiodącą w projekcie budowy promów staje powoli na nogi - zaznaczył Zaremba.

Minister Gospodarki Morskiej Marek Gróbarczyk potwierdził, że cięcie blach pod budowę promu rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku.
- Z jakiego w takim razie promu pochodzi stępka, która została uroczyście oddana? Bo chyba nie z tego, który teraz jest projektowany technicznie - dociekał Norbert Obrycki.
- Znając ósmego marca parametry tego promu można było stępkę położyć, będzie ona wykorzystana po opracowaniu projektu technicznego - zapewnił Redmerski.
- Jako, że musimy odbudowywać stocznie po ośmiu latach zniszczenia przez Platformę, jest trochę więcej zadań do wykonania. Ale sytuacja jest stabilna, Stocznia Remontowa "Gryfia", która jest wiodącą w projekcie budowy promów staje powoli na nogi - zaznacz

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty