Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-06_1402038051.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-05_1401961581.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-05_1401951171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-04_1401877091.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-04_1401865001.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-03_1401791941.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-03_1401778471.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-02_1401697311.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-06-02_1401690841.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-05-30_1401443291.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-05-29_1401379831.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-05-29_1401347231.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-05-28_1401271781.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-05-28_1401260091.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-05-27_1401190561.jpg)