Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-23_1398247121.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-23_1398237111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-22_1398156443.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-22_1398150841.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-16_1397648411.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-16_1397638561.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-16_1397631231.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-15_1397549071.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-15_1397545221.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-14_1397492661.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-14_1397459421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-11_1397205101.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-11_1397198681.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-10_1397143502.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-10_1397111911.jpg)