Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-09_1397031111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-07_1396879821.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-08_1396947011.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-08_1396940611.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-07_1396862781.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-05_1396683741.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-04_1396610891.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-04_1396593651.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-03_1396524481.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-03_1396505171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-02_1396448411.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-02_1396420911.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-01_1396343271.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-04-01_1396334321.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-03-31_1396255092.jpg)