Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-30_1388388971.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-23_1387792081.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-23_1387789121.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-20_1387527051.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-19_1387448181.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-19_1387443221.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-18_1387358543.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-16_1387187261.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-13_1386935671.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-13_1386930421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-13_1386919921.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-12_1386843431.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-12_1386839011.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-11_1386756781.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-12-11_1386753942.jpg)