Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-30_1383125183.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-29_1383042691.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-29_1383039701.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-27_1382902651.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-25_1382683601.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-24_1382607701.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-24_1382598061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-24_1382594171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-23_1382512271.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-22_1382437391.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-22_1382425821.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-18_1382083083.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-16_1381929061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-17_1381999711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-17_1381991711.jpg)