Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-17_1368783211.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-16_1368692651.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-15_1368609183.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-15_1368603181.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-14_1368518583.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-13_1368433952.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-13_1368429361.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-10_1368173731.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-10_1368167691.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-08_1367997701.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-07_1367908251.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-05-06_1367821961.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-04-29_1367225591.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-04-29_1367221342.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-04-26_1366960212.jpg)