To nie były słowa zrozpaczonego ojca, tylko działacza Platformy Obywatelskiej. Tak europoseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Gróbarczyk skomentował list ojca Sebastiana Karpiniuka, jednej z ofiar katastrofy smoleńskiej.
Marek Karpiniuk w emocjonalnych słowach zabronił szefowi PiS-u - Jarosławowi Kaczyńskiemu wykorzystania w spocie wyborczym wraku rządowego Tupolewa.
- PiS zawłaszcza tragedię smoleńską do celów politycznych - powiedział Marek Karpiniuk w rozmowie z TVN24 i dodał, że każda rocznica katastrofy wiąże się z bolesnymi wspomnieniami.
Z kolei Marek Gróbarczyk uważa, że list ma drugie dno m.in. dlatego, że Marek Karpiniuk jest lokalnym radnym Platformy. Zasugerował również, że to element gry wyborczej.
- Wszystko wyglądałoby normalnie, gdyby nie jeden fakt, że pan Marek Karpiniuk - ojciec śp. Sebastiana Karpiniuka - jest radnym Platformy Obywatelskiej w Kołobrzegu. Moim zdaniem, napisał ten list nie jako ojciec, ale działacz PO - uważa Gróbarczyk.
Według Gróbarczyka, list to element szerszej akcji zorganizowanej przez przeciwników politycznych PiS-u. - To nie przypadek, że dzień wcześniej o haniebnym zachowaniu mówi Michał Kamiński, który dziś jest spin doktorem Donalda Tuska. Następnego dnia pojawia się list radnego Platformy Obywatelskiej. Intencja jest bardzo czytelna - podkreślił Gróbarczyk.
Marek Karpiniuk w liście do Jarosława Kaczyńskiego napisał m.in. "Odmawiam Panu prawa wykorzystywania śmierci między innymi mojego syna do uprawiania agitacji wyborczej. Proszę rywalizować na programy, pomysły na lepszą przyszłość Polski, ale nigdy nie wolno Panu wykorzystywać tej strasznej tragedii do brutalnej walki o władzę".
List jest reakcją na emisję spotu PiS w telewizji publicznej i w TVN. W krótkim filmie widać m.in. wrak rozbitego samolotu, którym polska delegacja leciała do Smoleńska oraz zdjęcia tragicznie zmarłego w katastrofie Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Na końcu pojawia się hasło "Dokończmy jego dzieło" i mały dopisek "Materiał wyborczy komitetu wyborczego Prawo i Sprawiedliwość".
Do katastrofy doszło 10 kwietnia 2010 roku. Rządowy tupolew rozbił się podczas podchodzenia do lądowania na lotnisku Siewiernyj pod Smoleńskiem. Zginęło 96 osób.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- PiS zawłaszcza tragedię smoleńską do celów politycznych - powiedział Marek Karpiniuk w rozmowie z TVN24 i dodał, że każda rocznica katastrofy wiąże się z bolesnymi wspomnieniami.
Z kolei Marek Gróbarczyk uważa, że list ma drugie dno m.in. dlatego, że Marek Karpiniuk jest lokalnym radnym Platformy. Zasugerował również, że to element gry wyborczej.
- Wszystko wyglądałoby normalnie, gdyby nie jeden fakt, że pan Marek Karpiniuk - ojciec śp. Sebastiana Karpiniuka - jest radnym Platformy Obywatelskiej w Kołobrzegu. Moim zdaniem, napisał ten list nie jako ojciec, ale działacz PO - uważa Gróbarczyk.
Według Gróbarczyka, list to element szerszej akcji zorganizowanej przez przeciwników politycznych PiS-u. - To nie przypadek, że dzień wcześniej o haniebnym zachowaniu mówi Michał Kamiński, który dziś jest spin doktorem Donalda Tuska. Następnego dnia pojawia się list radnego Platformy Obywatelskiej. Intencja jest bardzo czytelna - podkreślił Gróbarczyk.
Marek Karpiniuk w liście do Jarosława Kaczyńskiego napisał m.in. "Odmawiam Panu prawa wykorzystywania śmierci między innymi mojego syna do uprawiania agitacji wyborczej. Proszę rywalizować na programy, pomysły na lepszą przyszłość Polski, ale nigdy nie wolno Panu wykorzystywać tej strasznej tragedii do brutalnej walki o władzę".
List jest reakcją na emisję spotu PiS w telewizji publicznej i w TVN. W krótkim filmie widać m.in. wrak rozbitego samolotu, którym polska delegacja leciała do Smoleńska oraz zdjęcia tragicznie zmarłego w katastrofie Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Na końcu pojawia się hasło "Dokończmy jego dzieło" i mały dopisek "Materiał wyborczy komitetu wyborczego Prawo i Sprawiedliwość".
Do katastrofy doszło 10 kwietnia 2010 roku. Rządowy tupolew rozbił się podczas podchodzenia do lądowania na lotnisku Siewiernyj pod Smoleńskiem. Zginęło 96 osób.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- PiS zawłaszcza tragedię smoleńską do celów politycznych - powiedział Marek Karpiniuk w rozmowie z TVN24 i dodał, że każda rocznica katastrofy wiąże się z bolesnymi wspomnieniami.
Europoseł uważa, że list w rzeczywistości ma drugie dno między innymi dlatego, że Marek Karpiniuk jest lokalnym radnym Platformy. Zasugerował również, że to element gry wyborczej.
Zobacz także
2014-05-22, godz. 10:00
"Kontrowersyjne wypowiedzi wygodne dla tych, którzy nie chcą rozmawiać o gospodarce" [WIDEO]
Najważniejsza jest gospodarka, a nie podejście do kobiet - mówi Joanna Jonczek. Kandydatka Kongresu Nowej Prawicy do europarlamentu w ten sposób komentuje wypowiedzi lidera ugrupowania Janusza Korwin-Mikkego, który uznał kobiety za mniej…
» więcej
2014-05-21, godz. 09:01
Prokop-Paczkowska o makabrycznym odkryciu w Strzeszowie: To mogła być wina rządu i Kościoła [WIDEO]
Polityka rządu mogła być przyczyną tragedii w Strzeszowie - uważa kandydatka koalicji Europa Plus Twój Ruch do europarlamentu.
» więcej
2014-05-20, godz. 09:10
Czarzasty krytykuje Kwaśniewskiego i źle wróży koalicji Kalisza z Palikotem
Szef mazowieckiego Sojuszu Lewicy Demokratycznej krytykuje byłych kolegów partyjnych.
» więcej
2014-05-19, godz. 11:20
Gróbarczyk: Wyśmiewano nas. Myślę, że jest powód, by obawiać się [WIDEO]
Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości będą kontrolować przebieg wyborów do europarlamentu, by nie doszło do fałszerstw - zapowiedział Marek Gróbarczyk.
» więcej
2014-05-19, godz. 09:21
Gróbarczyk o pożyczce Kaczyńskiego: To gra wyborcza [WIDEO]
Sprawa pożyczki zaciągniętej przez Jarosława Kaczyńskiego to temat wyciągnięty na potrzeby kampanii wyborczej - tak Marek Gróbarczyk komentuje doniesienia Newsweeka.
» więcej
2014-05-16, godz. 10:24
Zespół do spraw gospodarki morskiej nie omawiał tematu zagospodarowania terenów stoczniowych
Zespół faktycznie nie przejawia inicjatywy ustawodawczej i nie prowadzi agresywnej polityki. Wkracza wtedy, gdy jest potrzeba - tak wiceszef sejmowego Zespołu do spraw Gospodarki Morskiej poseł PiS-u Czesław Hoc tłumaczy, dlaczego ta…
» więcej
2014-05-16, godz. 09:21
PiS nie prowadzi kampanii, a jedynie "kontroluje rząd"?
To nie kampania wyborcza, a troska o kraj - tak wizytę prezesa PiS na południu Polski, które jest zagrożone powodzią skomentował poseł z Kołobrzegu Czesław Hoc.
» więcej
2014-05-15, godz. 09:54
Piechociński: PGE musi wyłożyć karty na stół [WIDEO]
Polska Grupa Energetyczna musi "położyć karty na stół", aby rząd mógł zweryfikować plany firmy dotyczące elektrowni Dolna Odra - tak o przyszłości zakładu pod Gryfinem mówi wicepremier i minister gospodarki. Janusz Piechociński…
» więcej
2014-05-14, godz. 11:46
Kochan: Szpital Wojskowy przetrwał, bo jest potrzebny
Szpital Wojskowy zostaje w Szczecinie, bo jest potrzebny m.in. powiększającemu się korpusowi NATO - tak mówi Magdalena Kochan. Posłanka PO komentuje w ten sposób decyzję MON o pozostawieniu placówki w strukturach resortu i dofinansowaniu…
» więcej
2014-05-14, godz. 09:43
"Nikogo nie oszukałam". Kochan odpowiada na zarzuty związkowców
"Nikogo nie oszukałam. Nie zasłużyłam na krytykę ze strony Solidarności" - tak mówi Magdalena Kochan. Posłanka PO i kandydatka tej partii do europarlamentu komentuje w ten sposób antykampanię związkowców.
» więcej
2014-05-13, godz. 09:01
Wolne od zajęć sposobem na kiepską frekwencję wyborczą?
Pomysł wprowadzenia wolnego dnia na uczelniach po eurowyborach zrodził się z potrzeby - tak mówiła w "Rozmowach pod krawatem" wiceprzewodnicząca Sojuszu Lewicy Demokratycznej w Szczecinie i kandydatka tej partii do europarlamentu, Julia…
» więcej
2014-05-12, godz. 09:43
Olechowski o kandydacie Piskorskim: Popieram go, bo ma liberalne poglądy [WIDEO]
Popieram Pawła Piskorskiego, a nie partię Janusza Palikota - tak mówi były minister finansów i spraw zagranicznych, Andrzej Olechowski. W ten sposób podkreślił swoje poparcie dla kandydata koalicji Europa Plus Twój Ruch w wyborach…
» więcej
2014-05-09, godz. 11:36
Koś: Jestem za adopcją dzieci przez pary homoseksualne [WIDEO]
Ewa Koś jest za tym, by pary homoseksualne mogły adoptować dzieci. Kandydatka Partii Zielonych do Parlamentu Europejskiego powiedziała w "Rozmowach pod krawatem", że jest przekonana o tym, że są rodzice tej samej płci, którzy mogliby…
» więcej
2014-05-09, godz. 09:06
Kandydatka Zielonych chce walczyć z wykluczeniem społecznym, ale jeszcze nie wie jak [WIDEO]
Kandydatka Partii Zielonych, Ewa Koś w "Rozmowach pod krawatem" zwróciła uwagę, że w Polsce mówi się o dyskryminacji ze względu na płeć, rasę czy orientację seksualną, a zapomina się o wykluczeniu z powodu statusu materialne…
» więcej
2014-05-08, godz. 08:29
Chruszcz: Praca dla młodych i powrót ludzi z emigracji to wyzwania na dziś [WIDEO]
Polska stoi przed nowymi wyzwaniami i wymaga gruntownej modernizacji, a narodowcy mają plan odnowy kraju - zapewnia lider listy Ruchu Narodowego do europarlamentu z naszego regionu.
» więcej