Beata Szydło pokazała, że tunel w Świnoujściu to jeden z priorytetów - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Radia Szczecin Michał Jach, poseł Prawa i Sprawiedliwości. Odniósł się do wygłoszonej w środę obietnicy premier o budowie stałej przeprawy pod Świną. Przyznał, że nie wiadomo dokładnie, kiedy prace mogłyby się rozpocząć.
Z mównicy Sejmowej padła krótka obietnica, ale nie było ani kwot, ani terminów. Jak wyjaśniał poseł PiS ze Stargardu, obietnica świadczy o tym, że budowa tunelu będzie dla rządów jedną z najważniejszych spraw.
- Byłem zaskoczony, że pani premier mówiła w końcu o nie najważniejszej dla całego państwa sprawie, ale dla nas bardzo istotnej. Odbieram to tak, że są pewne priorytety i pani Szydło nadała im tempo i pracują nad tym nasi ministrowie. Musi jeszcze potrwać by zapadła decyzja o rozpoczęciu - tłumaczy Jach.
W Świnoujściu jest radość z obietnicy, ale i trochę dystansu - mówi zastępca prezydenta Świnoujścia, Barbara Michalska.
- Nasza reakcja jest oczywista. Doświadczeni wieloma latami obietnic i tym, że zdarzały się tego typu zobowiązania, które nie zostały zrealizowane, to będziemy czekać z pewnymi obawami - komentuje Michalska.
Mieszkańcy Świnoujścia od lat zabiegają o most lub tunel między wyspami Uznam i Wolin. Według szacunków stała przeprawa miałaby kosztować 800 milionów złotych.
Posłuchaj i zobacz wszystkie "Rozmowy pod krawatem".
- Byłem zaskoczony, że pani premier mówiła w końcu o nie najważniejszej dla całego państwa sprawie, ale dla nas bardzo istotnej. Odbieram to tak, że są pewne priorytety i pani Szydło nadała im tempo i pracują nad tym nasi ministrowie. Musi jeszcze potrwać by zapadła decyzja o rozpoczęciu - tłumaczy Jach.
W Świnoujściu jest radość z obietnicy, ale i trochę dystansu - mówi zastępca prezydenta Świnoujścia, Barbara Michalska.
- Nasza reakcja jest oczywista. Doświadczeni wieloma latami obietnic i tym, że zdarzały się tego typu zobowiązania, które nie zostały zrealizowane, to będziemy czekać z pewnymi obawami - komentuje Michalska.
Mieszkańcy Świnoujścia od lat zabiegają o most lub tunel między wyspami Uznam i Wolin. Według szacunków stała przeprawa miałaby kosztować 800 milionów złotych.
Posłuchaj i zobacz wszystkie "Rozmowy pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-09_1444382751.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-09_1444372671.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-08_1444295321.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-08_1444287202.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-07_1444214761.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-07_1444213031.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-07_1444209731.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-07_1444212971.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-06_1444122121.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-06_1444115101.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-05_1444034752.jpeg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-05_1444027471.jpeg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-02_1443778601.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-02_1443768711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-01_1443702231.jpg)