Beata Szydło pokazała, że tunel w Świnoujściu to jeden z priorytetów - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Radia Szczecin Michał Jach, poseł Prawa i Sprawiedliwości. Odniósł się do wygłoszonej w środę obietnicy premier o budowie stałej przeprawy pod Świną. Przyznał, że nie wiadomo dokładnie, kiedy prace mogłyby się rozpocząć.
Z mównicy Sejmowej padła krótka obietnica, ale nie było ani kwot, ani terminów. Jak wyjaśniał poseł PiS ze Stargardu, obietnica świadczy o tym, że budowa tunelu będzie dla rządów jedną z najważniejszych spraw.
- Byłem zaskoczony, że pani premier mówiła w końcu o nie najważniejszej dla całego państwa sprawie, ale dla nas bardzo istotnej. Odbieram to tak, że są pewne priorytety i pani Szydło nadała im tempo i pracują nad tym nasi ministrowie. Musi jeszcze potrwać by zapadła decyzja o rozpoczęciu - tłumaczy Jach.
W Świnoujściu jest radość z obietnicy, ale i trochę dystansu - mówi zastępca prezydenta Świnoujścia, Barbara Michalska.
- Nasza reakcja jest oczywista. Doświadczeni wieloma latami obietnic i tym, że zdarzały się tego typu zobowiązania, które nie zostały zrealizowane, to będziemy czekać z pewnymi obawami - komentuje Michalska.
Mieszkańcy Świnoujścia od lat zabiegają o most lub tunel między wyspami Uznam i Wolin. Według szacunków stała przeprawa miałaby kosztować 800 milionów złotych.
Posłuchaj i zobacz wszystkie "Rozmowy pod krawatem".
- Byłem zaskoczony, że pani premier mówiła w końcu o nie najważniejszej dla całego państwa sprawie, ale dla nas bardzo istotnej. Odbieram to tak, że są pewne priorytety i pani Szydło nadała im tempo i pracują nad tym nasi ministrowie. Musi jeszcze potrwać by zapadła decyzja o rozpoczęciu - tłumaczy Jach.
W Świnoujściu jest radość z obietnicy, ale i trochę dystansu - mówi zastępca prezydenta Świnoujścia, Barbara Michalska.
- Nasza reakcja jest oczywista. Doświadczeni wieloma latami obietnic i tym, że zdarzały się tego typu zobowiązania, które nie zostały zrealizowane, to będziemy czekać z pewnymi obawami - komentuje Michalska.
Mieszkańcy Świnoujścia od lat zabiegają o most lub tunel między wyspami Uznam i Wolin. Według szacunków stała przeprawa miałaby kosztować 800 milionów złotych.
Posłuchaj i zobacz wszystkie "Rozmowy pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-03_1441283781.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-03_1441263361.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-02_1441177491.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-01_1441105751.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-01_1441098062.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-08-31_1441004681.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-08-30_1440961321.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-19_1434710441.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-19_1434697512.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-17_1434551631.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-17_1434528061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-16_1434442142.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-16_1434438421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-15_1434378421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-15_1434352341.jpg)