Beata Szydło pokazała, że tunel w Świnoujściu to jeden z priorytetów - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Radia Szczecin Michał Jach, poseł Prawa i Sprawiedliwości. Odniósł się do wygłoszonej w środę obietnicy premier o budowie stałej przeprawy pod Świną. Przyznał, że nie wiadomo dokładnie, kiedy prace mogłyby się rozpocząć.
Z mównicy Sejmowej padła krótka obietnica, ale nie było ani kwot, ani terminów. Jak wyjaśniał poseł PiS ze Stargardu, obietnica świadczy o tym, że budowa tunelu będzie dla rządów jedną z najważniejszych spraw.
- Byłem zaskoczony, że pani premier mówiła w końcu o nie najważniejszej dla całego państwa sprawie, ale dla nas bardzo istotnej. Odbieram to tak, że są pewne priorytety i pani Szydło nadała im tempo i pracują nad tym nasi ministrowie. Musi jeszcze potrwać by zapadła decyzja o rozpoczęciu - tłumaczy Jach.
W Świnoujściu jest radość z obietnicy, ale i trochę dystansu - mówi zastępca prezydenta Świnoujścia, Barbara Michalska.
- Nasza reakcja jest oczywista. Doświadczeni wieloma latami obietnic i tym, że zdarzały się tego typu zobowiązania, które nie zostały zrealizowane, to będziemy czekać z pewnymi obawami - komentuje Michalska.
Mieszkańcy Świnoujścia od lat zabiegają o most lub tunel między wyspami Uznam i Wolin. Według szacunków stała przeprawa miałaby kosztować 800 milionów złotych.
Posłuchaj i zobacz wszystkie "Rozmowy pod krawatem".
- Byłem zaskoczony, że pani premier mówiła w końcu o nie najważniejszej dla całego państwa sprawie, ale dla nas bardzo istotnej. Odbieram to tak, że są pewne priorytety i pani Szydło nadała im tempo i pracują nad tym nasi ministrowie. Musi jeszcze potrwać by zapadła decyzja o rozpoczęciu - tłumaczy Jach.
W Świnoujściu jest radość z obietnicy, ale i trochę dystansu - mówi zastępca prezydenta Świnoujścia, Barbara Michalska.
- Nasza reakcja jest oczywista. Doświadczeni wieloma latami obietnic i tym, że zdarzały się tego typu zobowiązania, które nie zostały zrealizowane, to będziemy czekać z pewnymi obawami - komentuje Michalska.
Mieszkańcy Świnoujścia od lat zabiegają o most lub tunel między wyspami Uznam i Wolin. Według szacunków stała przeprawa miałaby kosztować 800 milionów złotych.
Posłuchaj i zobacz wszystkie "Rozmowy pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-24_1448359002.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-24_1448351941.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-23_1448265252.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-20_1448020531.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-20_1448006301.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-19_1447930661.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-18_1447842891.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-18_1447833532.jpg)
![](https://archiwum.radioszczecin.pl/serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-11-17_1447758761.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-17_1447750471.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-16_1447668161.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-16_1447665761.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-13_1447410111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-13_1447402101.jpg)