Sprawy gospodarki morskiej oraz ułatwienie wejścia na rynek młodym przedsiębiorcom - tym w Sejmie chce się zająć nowy poseł ze Szczecina.
Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej jest w dwóch sejmowych komisjach: gospodarki rozwoju i gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej. Jak przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" są tam konkretne sprawy do załatwienia.
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-28_147763666111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-27_147755148710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-27_147755146610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-26_147746540310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-26_147746537410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-25_147738747810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-25_147737871110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-12-14_1450090481.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-24_147729896620.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-24_147729210810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-10-21_147703306511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-21_147703306510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-20_147698659510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-20_147695277510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-10-20_147694643910.jpg)