Sprawy gospodarki morskiej oraz ułatwienie wejścia na rynek młodym przedsiębiorcom - tym w Sejmie chce się zająć nowy poseł ze Szczecina.
Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej jest w dwóch sejmowych komisjach: gospodarki rozwoju i gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej. Jak przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" są tam konkretne sprawy do załatwienia.
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-15_1413359041.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-14_1413269501.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-13_1413181791.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-10_1412935542.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-10_1412927031.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-09_1412844831.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-07_1412665581.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-06_1412577751.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-03_1412325721.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-03_1412320171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-02_1412238931.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-02_1412233061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-01_1412161591.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-01_1412150901.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-10-01_1412147501.jpg)