Odróżnijmy biznes stoczniowy od działań propagandowych - tak senator Tomasz Grodzki z PO ocenia działania rządu PiS w sprawie rewitalizacji tego przemysłu w Szczecinie. Polityk w Rozmowie pod krawatem sceptycznie oceniał rządowe plany budowy promów pasażerskich.
- Widzę różnicę, bo chcę rozmawiać o faktach. Została podpisana umowa na budowę pierwszego z dwóch promów. Są to fakty czy pobożne życzenia? - odparł red. Przemysław Szymańczyk.
- To, czy wykonamy te promy po kosztach, poniżej kosztów czy z zyskiem dla Stoczni Szczecińskiej, to dopiero się okaże...
- Panie profesorze, jaka była największa jednostka oddana w Szczecinie w ciągu ostatnich ośmiu lat?
- To jest dla mnie niezwykle bolesne, bo stocznie w obszarze Morza Bałtyckiego praktycznie zaniknęły... - mówił prof. Grodzki.
- Poza niemieckimi, tak się złożyło, że dziwnym trafem stocznie w Niemczech się utrzymały... - przypomniał red. Szymańczyk.
Na terenach stoczniowych działa spółka Szczeciński Park Przemysłowy. Według PO - firma ma się coraz gorzej, bo pracuje tam 1600 osób, gdy za poprzedniego rządu zatrudnionych było ok. 2 tysięcy.
PiS w odpowiedzi zwraca uwagę, że wprowadził system zliczania pracowników, czego wcześniej nie było. Ten system obnaża słowa PO, bo pracowników było 900 i właśnie teraz zatrudnienie zdecydowanie wzrosło.
Dodaj komentarz 9 komentarzy
Cóż to za niedorzeczny pomysł, aby rozmawiać o sprawach stoczniowych z chirurgiem albo z kimś, kto nim był przed wejściem do świata polityki?
Owszem, stocznie należy natychmiast reanimować, ale nie w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Pan doktor-a może pytanie o dług w szpitalu w Zdunowie?Czy to też propaganda?Nie rozumiem rozumowania ludzi z PO i za PO.Lepiej jak było czy lepiej jak jest?Kogo bolą zmiany?
Teren po stoczniowy należy w jak najszerszym zakresie udostępniń szczecińskim firmom i przedsiębiorcom... tylko oni są w stanie coś dobrego z tego zrobić.... politycy doprowadza tylko do kolejnego dramatu na tym terenie... bo w końcu będą musieli dokładać do tego pieniądze a to nie jest już takie proste!
Zarabiać w Polsce może tylko stocznia specjalistyczna. W ostatnich latach działalności Stoczni Szczecińskiej budowała ona głównie małe i średnie kontenerowce (zdaje się, że także masowce). Takie, które Chińczycy i Koreańczycy budują taniej i szybciej. Nie wiem jakby się to miało utrzymać, skoro konkurencja jest tańsza? Dokładać jak do górnictwa? Po co?
Chcecie porządnej stoczni to poszukajcie kogoś w Polsce z pieniędzmi i kogoś np z Norwegii z know-how, kto będzie chciał budować specjalistyczne jednostki z polskimi i ukraińskimi spawaczami, inżynierami, projektantami, z osprzętem i elektroniką z polskich firm, z silnikami Cegielskiego. Specjalistyczne: holowniki, promy, kablowce, rurowce, dźwigowe, do obsługi farm wiatrowych, chemikaliowce, gazowce itd.
Stawianie na masówkę podobną jak budowana w Chinach jest bez sensu. Lepiej robić mniej a za pieniądze, które pozwolą na rozwój i inwestycje.
przeczytałem ten tekst i nie wiem kto był gościem kogo i czyje tu poglądy prezentowano...
wyszło mi na to, że więcej i głośniej powiedział Szymańczyk niż Grodzki...
ehhh... stara zasada komunistycznej propagandy: zaprosić gościa, by swoją obecnością potwierdził wiarygodność wypowiedzi redkacji
i jeszcze jedno: ja z kumplami podpisałem umowę o budowie promu kosmicznego.
Są to fakty, czy pobożne życzenia?
PiSowska propaganda to również powrót do żeglugi na Odrze - jak w epoce PRL. Ha,ha,ha...Głupi ludek to kupi. To jest czcza propaganda przedwyborcza która odbędzie sie w regionie za rok!
PO to nic nie budować tylko zamykać i dzielić się kasą ,
w Warszawie jest 500 radnych co czwarty jest milionerem !!! tak pracuje PO.
Propaganda to była za PO, i nic więcej. Jak np. w przypadku inwestora z Kataru dla Stoczni Szczecińskiej. Ile się PO z Tuskiem na czele bajek wtedy naopowiadali. I co z tego wynikło? Oczywiście nic. Wtedy kiedy PO bez próby realnej pomocy zamykało u nas stocznie, w Niemczech państwo wspierało skutecznie swój przemysł okrętowy. Dopiero teraz PiS wziął się naprawdę do roboty.
Zobacz także
2017-06-02, godz. 09:12
Pigułka "dzień po" tylko na receptę działaniem politycznym
Senat przyjął nowelizację ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, która przewiduje, że pigułki "dzień po" będą sprzedawane na receptę i wprowadza przepisy ułatwiające dostęp do niestandardowej terapii w sytuacjach zagrożenia…
» więcej
2017-06-01, godz. 10:58
W Polsce za wcześnie na wprowadzenie euro
Polska powinna wprowadzić euro dopiero wtedy, gdy nasza gospodarka dogoni niemiecką - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Zdaniem Cezarego Kaźmierczaka przyjęcie przez Polskę wspólnej…
» więcej
2017-06-01, godz. 09:07
Potrzebny prosty system podatkowy i likwidacja "durnych regulacji"
Polskę stać na to, żeby mieć najlepsze na świecie warunki dla małych i średnich przedsiębiorstw - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Cezary Kaźmierczak przekonywał, że aby tak się…
» więcej
2017-05-31, godz. 10:30
Szpital w Zdrojach z nowym dyrektorem i nadchodzącymi wyzwaniami
Problemy kadrowe, z którymi w lutym i marcu zmagał się szpital w Zdrojach, zostały zażegnane - mówił w "Rozmowie pod krawatem" dyrektor placówki. Łukasz Tyszler tłumaczył, że z powodu braku lekarzy zawieszona została wtedy działalność…
» więcej
2017-05-31, godz. 09:34
Łukasz Tyszler: b. premier Ewa Kopacz powinna zeznawać
Ewa Kopacz powinna odpowiedzieć na pytania dotyczące udziału polskich patomorfologów w pracach przy identyfikacji ofiar katastrofy smoleńskiej - mówił w "Rozmowie pod krawatem" szczeciński radny Platformy Obywatelskiej, Łukasz Ty…
» więcej
2017-05-30, godz. 10:21
Dariusz Słaboszewski: pozytywnie rozwiążemy sprawę Euro Eco Fuels
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest zobowiązany wyjaśnić tę sprawę - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zarządu Dariusz Słaboszewski. Chodzi o brytyjską firmę Euro Eco Fuels, która na terenie portu w Szczecinie…
» więcej
2017-05-30, godz. 09:14
Nord Stream za płytko, Niemcy rozpatrzą polską skargę
Niemiecki sąd ponownie rozpatrzy polską skargę w sprawie gazociągu Nord Stream - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
» więcej
2017-05-29, godz. 11:06
Minister Gowin o polskiej nauce: jakość, a nie ilość
"Duża część środowiska akademickiego popiera reformę szkolnictwa wyższego" - przekonywał w "Rozmowie pod krawatem" wicepremier oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego.
» więcej
2017-05-29, godz. 10:08
Wicepremier chwali szczecińską uczelnię
Jarosław Gowin w "Rozmowie pod krawatem" mówił, że Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny to przykład, że nie tylko w Krakowie i w Warszawie może być wysoki poziom nauczania. To à propos zmian w systemie finansowania szkół…
» więcej
2017-05-29, godz. 09:08
Reforma szkół wyższych czyli odbudować relację mistrz-uczeń
Nie może być tak, że każdy gamoń dostaje dyplom renomowanej polskiej uczelni - tak w "Rozmowie pod krawatem" mówił wicepremier oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego.
» więcej
2017-05-26, godz. 10:24
Batory: Polska powinna przyjąć uchodźców
Polska powinna przyjąć uchodźców. Kiedyś dostałem bilet w jedną stronę i już nie mogłem wrócić do kraju.
» więcej
2017-05-25, godz. 10:45
Napieralski o propozycji Prezydenta RP: Ciekawa i groźna
Zawsze warto dyskutować o konstytucji - uważa senator niezrzeszony Grzegorz Napieralski.
» więcej
2017-05-24, godz. 10:34
Szybowski: Złotówkę powinniśmy zamienić na euro [WIDEO]
Zmiana waluty byłaby korzystna dla polskiego budżetu - uważa Tomasz Szybowski z Nowoczesnej. Gość "Rozmów pod krawatem" przekonywał, że "krajami pierwszej prędkości w Unii Europejskiej są te, które przyjęły walutę euro".
» więcej
2017-05-24, godz. 09:14
Polityk Nowoczesnej: Proponujemy zamianę 500 plus na lepszy program [WIDEO]
Trzeba zamienić program 500 plus na lepszą wersję - mówi Tomasz Szybowski z Nowoczesnej.
» więcej
2017-05-23, godz. 09:42
Wiceminister: Trasą S6 pojedziemy za dwa lata [WIDEO]
Kierowcy pojadą trasą S6 w Zachodniopomorskiem w 2019 roku. Wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit w "Rozmowach pod krawatem" potwierdził przyjęty harmonogram prac.
» więcej