Prezydencka rada komunikacyjna okazała się fiaskiem, bo jej uczestnicy nie byli w stanie wypracować kompromisu między interesami pieszych, rowerzystów i kierowców - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina.
Powołanie rady zapisano w "Porozumieniu dla Szczecina" - dokumencie określającym ramowo program działania w mieście ustalony między częścią radnych a Piotrem Krzystkiem. W myśl tych ustaleń miała także powstać prezydencka rada komunikacyjna - spotkała się dwa razy i na tym zakończyła działalność.
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-04-30_146200179010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-30_148578126110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-30_148576334411.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-27_148550945920.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-27_148550373010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-26_148542384810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-26_148541823710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-01-23_148516485010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-25_148533255910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-23_148519418310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-23_148516816210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-23_148515813610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-01-19_148482264810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-01-19_148482255910.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-04-09_146018293510.jpg)