Prezydencka rada komunikacyjna okazała się fiaskiem, bo jej uczestnicy nie byli w stanie wypracować kompromisu między interesami pieszych, rowerzystów i kierowców - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina.
Powołanie rady zapisano w "Porozumieniu dla Szczecina" - dokumencie określającym ramowo program działania w mieście ustalony między częścią radnych a Piotrem Krzystkiem. W myśl tych ustaleń miała także powstać prezydencka rada komunikacyjna - spotkała się dwa razy i na tym zakończyła działalność.
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-13_1452672031.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-13_1452671961.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-12_1452590261.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-12_1452588501.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-11_1452524761.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-11_1452507263.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-11_1452499681.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-08_1452243371.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-07_1452161291.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-07_1452153931.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-05_1451980942.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-04_1451902511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2016/thumb_480_0/2016-01-04_1451894321.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-31_1451552811.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-31_1451549121.jpg)