Prezydencka rada komunikacyjna okazała się fiaskiem, bo jej uczestnicy nie byli w stanie wypracować kompromisu między interesami pieszych, rowerzystów i kierowców - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina.
Powołanie rady zapisano w "Porozumieniu dla Szczecina" - dokumencie określającym ramowo program działania w mieście ustalony między częścią radnych a Piotrem Krzystkiem. W myśl tych ustaleń miała także powstać prezydencka rada komunikacyjna - spotkała się dwa razy i na tym zakończyła działalność.
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-03_1446547061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-03_1446537641.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-02_1446456701.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-02_1446451491.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-30_1446191501.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-29_1446110491.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-29_1446105441.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-28_1446034101.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-28_1446031141.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-28_1446020171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-27_1445932242.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-26_1445846451.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-23_1445594961.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-23_1445583071.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-22_1445504541.jpg)