Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
Polityk PiS-u, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Ci, na ostatniej konferencji prasowej stwierdzili, że spółka Stocznia Szczecińska posługuje się sfałszowanymi certyfikatami a odbudowa przemysłu stoczniowego to działania pozorowane.

- Kto jak kto, ale oni powinni zamilknąć - mówił Zaremba. - Tusk to morderca stoczni. To, co zapowiedział, nigdy nie zdementował swojej sentencji, że cytuje "niech szlag trafi tę stocznię". Wydzierżawienie terenów stoczniowych w spółeczce z pięcioma tysiącami złotych kapitału zakładowego, która zaczęła wycinać ciągi technologiczne. Platforma po wczorajszym wiernopoddańczym klękaniu Schetyny przed Merkel, zachowuje się jak niemiecka agentura wpływu. Jeśli Herr Marchewka, Herr Obrycki wolą niemieckie stocznie, to ja mówię won do Stralsundu, won do Rostocku.

W poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka oceniał, że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej powinno zmienić nazwę na "ministerstwo stoczniowej ściemy".


"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.

Dodaj komentarz 9 komentarzy

No tak , bledem byla budowa Gazoportu Swinoujscie to slowa Tuska.Po co Szczecinowi SKM skoro nad Odra upadly zaklady itd. Firmy powstaja tam gdzie pracownicy moga szybko dojechac , dlatego SST ma sens bo po modernizacji Odry ,Stoczni Jachtowej moga powstac nowe zaklady pracy ktore wygeneruja potrzebe szybkiego dojazdu do pracy.Przeciez w Srodmiesciu nie ma wielkich zakladow pracy one powstana na trasie do Polic.Te firmy na Heyki musza zrobic miejsce planowanemu osiedlu i skonczy sie balagan w tej czesci miasta widoczny z pociagow.
dobrze powiedziane .. mordercy
w pełni się z tym zgadzam
a jak tam z Polskimi sklepami "Piotr i Paweł"? czy są przejmowane przez Portugalczyków? mordercy .. powiedział jeden z nich
Ta, Tusk i PO zamordowali stocznię... A nie przypadkiem ten preziu związków zawodowych, który jeszcze kilka lat po zamknięciu stoczni cały czas dostawał pensję?
Jeden lepszy od drugiego. Nie da się słuchać tego bełkotu. A co to za koszmarny dziennikarzyna? Turbopisior, co mówi "ja nie rozumiE". Skąd on się wziął? A no tak, zapomniałem, z partyjnego nadania...
po co rzucać emocjonalnymi nic nie wartymi epitetami, które nic nie dają poza smrodem i wątpliwościami co stanu psychicznego i kultury osobistej rzucającego?
No po co?
Skoro uważasz, że były przekręty, nadużycia czy przestępstwa, to zawiadom właściwe służby lub prokuraturę!
One są przecież wasze. Nie odmówią. Chyba, że znowu bezpodstawnie oskarżasz...
To mogłoby zamknąć (może i dosłownie) temat przeszłości stoczni.
Natomiast PiS-owska przyszłość stoczni sprowadza się tylko do propagandowego dziamdziolenia, wielkich słów o wielkich planach i o planach jeszcze większych planów. Fantasmagoria. PROPAGANDA.
Wykorzystujecie jedynie mit stoczni grając na patriotycznych uczuciach.
To niegodne i nieetyczne, ale typowo PiS-owskie
"Mordercy", "agentura", "Herr Marchewka"...

Komuniści mówili dokładnie w taki sam sposób o Solidarności. Tez była sponsorowana przez wrogi zachód, wysługiwała się Niemcom a w ogóle to tworzyli ją gorsi Polacy albo wręcz 'Niepolacy'.

Czy uczciwym, przyzwoitym ludziom będącym w Pis i je popierający (a są tacy, jest ich bardzo wielu co osobiście uważam za swoistą tragedię) naprawdę taka narracja nie przeszkadza?
Dla mnie to zagadka.
A ten wielki brzuch to poseł Zaręba od ciężkiej pracy ma? Niech idzie w pole robić !
Wczoraj pisaliście to samo. O tym samym wywiadzie. Jutro też będziecie cytować wtorkowy wywiad z zarembą? I tak do wyborów? Propaganda pełną gembą. Powtórzę to samo co pisałem wczoraj - stocznia padła za pierwszych rządów pisu! Wtedy towarzysz zaremba był w PO! Mordercą stoczni jest pis i rozpasany do granic możliwości związek zawodowy tam działający.
Ukryty raport NIK: Rząd Tuska doprowadził stocznie do upadku. "Przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości". Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawia złudzeń w sprawie stoczni w Gdańsku i Szczecinie. Rząd Tuska nie zadbał wystarczająco o ich przyszłość, a podejmowane przez niego decyzje były chybione i przyczyniły się do upadku obu stoczni w 2008 roku. Według Najwyższej Izby Kontroli, która opublikowała raport w sprawie restrukturyzacji Stoczni Gdynia SA oraz Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o., kardynalnym błędem Aleksandra Grada był brak odwołania się od decyzji Komisji Europejskiej, kwestionującej pomoc publiczną dla polskich stoczni. Starania Ministra Skarbu Państwa o znalezienie inwestora, który zagwarantowałby restrukturyzację stoczni i zapewnił ich rentowne funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku zakończyły się niepowodzeniem. Komisja Europejska nie zaakceptowała żadnego z przekazanych jej planów restrukturyzacji i zdecydowała, że udzielona wcześniej stoczniom pomoc publiczna musi zostać zwrócona. Raport NIK opatrzony jest datą lipcową 2011. Do opinii publicznej informacja ta przebiła się jednak dopiero kilka miesięcy później, lecz i tak w szczątkowej postaci. Gdyby raport ujrzał światło dzienne przed kampanią wyborczą, być może wyniki wyborów wyglądałyby zupełnie inaczej. Dokument, liczący 99 stron, przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości, które miały miejsce podczas restrukturyzacji obu stoczni. Oto niektóre z nich: Projekt ustawy kompensacyjnej opracowany został na zlecenie Ministerstwa Skarbu Państwa przez prywatną kancelarię prawną. Niecelowe było ograniczenie zakresu wykorzystania przy tych pracach merytorycznej wiedzy i doświadczenia pracowników departamentu nadzorującego stocznie. W konsekwencji takiego trybu prac legislacyjnych, a także działania pod presją czasu, w ustawie kompensacyjnej niektóre przepisy nie spełniały wymogów decyzji Komisji Europejskiej, były nieprecyzyjne lub niespójne z innymi przepisami. – czytamy w raporcie. Swoją drogą skandalem jest powierzenie analiz prywatnej kancelarii prawnej, podczas gdy ministerstwo dysponuje doradcami i ekspertami, których utrzymanie stanowi poważny koszt budżetowy. Tymczasowego nadzorcę, a następnie zarządcę kompensacji (tych samych dla obu stoczni) wybrano, pod względem formalnym, zgodnie z ustawą kompensacyjną. Były to jednak arbitralnie wskazane przez Agencję Rozwoju Przemysłu SA osoby lub podmioty kapitałowo od niej zależne - w obydwu przypadkach bez doświadczenia w prowadzeniu likwidacji lub upadłości. Ustalono dla nich relatywnie wysokie wynagrodzenie, nie egzekwując przy tym ustanowienia realnego zabezpieczenia ewentualnych roszczeń powstałych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Nie sfinalizowano transakcji z inwestorami katarskimi, reprezentowanymi przez firmę Stichting Particulier Fonds GREENRIGHTS (SPFG), którzy wylicytowali w pierwszej procedurze przetargowej większość mienia obu stoczni. Zatrzymane zostało wadium wpłacone w imieniu SPFG w kwocie 36,1 mln zł. Zarządca kompensacji wielokrotnie kierował do SPFG informacje o zamiarze dochodzenia odszkodowań za niedokończenie transakcji. Były to jednak działania niekonsekwentne, gdyż do dnia zakończenia kontroli nie przedstawiono SPFG szczegółowego wyliczenia kwot, które miałyby być przedmiotem roszczeń. Minister SP podejmował intensywne działania w celu nakłonienia SPFG do sfinalizowania transakcji. Niektóre z tych działań były jednak nieprzejrzyste. Inwestorzy odstąpili od transakcji kupna wylicytowanego mienia, motywując to przede wszystkim wadami prawnymi sprzedawanego majątku stoczni. SPFG zarzucił także Ministrowi SP bezpodstawne wycofanie się z gwarancji, że SPFG będzie mógł zrezygnować z transakcji bez żadnych negatywnych konsekwencji. Minister zaprzeczył, aby kiedykolwiek takich gwarancji udzielał.

Zobacz także

2017-06-06, godz. 10:25 Optyka PSL - rząd nie dba o wieś, Bruksela nałoży kary Nieudolny minister rolnictwa, nieudolni współpracownicy, wadliwy system komputerowy odpowiedzialny za dopłaty unijnych pieniędzy dla rolników... - prezes opozycyjnego PSL, Władysław Kosiniak-Kamysz w Radiu Szczecin krytykuje politykę… » więcej 2017-06-06, godz. 09:17 Władysław Kosiniak-Kamysz: Nie było instrukcji jak się zachowywać... Prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz o wynikach ekshumacji ofiar katastrofy smoleńskiej: - Państwo Polskie częściowo zdało egzamin... i go nie zdało, ale nie posądzałbym nikogo o celowe działanie - tak polityk komentował szokujące… » więcej 2017-06-05, godz. 15:32 Skuteczniejsza ściągalność alimentów, zmiany w Kodeksie Karnym - Ściągalność alimentów jest na bardzo niskim poziomie, ale teraz to się zmieni - mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej. » więcej 2017-06-05, godz. 09:29 Marcin Zieleniecki: Kiedy emerytura? To decyzja indywidualna! Prawo do podjęcia decyzji to element podstawowy zmian w systemie emerytalnym - podkreślał w Radiu Szczecin Marcin Zieleniecki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. » więcej 2017-06-02, godz. 10:50 Program Rodzina 500 plus przywraca godność rodzinom Na zwiększenie dzietności w związku z wprowadzeniem programu Rodzina 500 plus trzeba będzie długo czekać - powiedział prof. Zbigniew Izdebski w "Rozmowach pod krawatem". » więcej 2017-06-02, godz. 09:12 Pigułka "dzień po" tylko na receptę działaniem politycznym Senat przyjął nowelizację ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, która przewiduje, że pigułki "dzień po" będą sprzedawane na receptę i wprowadza przepisy ułatwiające dostęp do niestandardowej terapii w sytuacjach zagrożenia… » więcej 2017-06-01, godz. 10:58 W Polsce za wcześnie na wprowadzenie euro Polska powinna wprowadzić euro dopiero wtedy, gdy nasza gospodarka dogoni niemiecką - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Zdaniem Cezarego Kaźmierczaka przyjęcie przez Polskę wspólnej… » więcej 2017-06-01, godz. 09:07 Potrzebny prosty system podatkowy i likwidacja "durnych regulacji" Polskę stać na to, żeby mieć najlepsze na świecie warunki dla małych i średnich przedsiębiorstw - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Cezary Kaźmierczak przekonywał, że aby tak się… » więcej 2017-05-31, godz. 10:30 Szpital w Zdrojach z nowym dyrektorem i nadchodzącymi wyzwaniami Problemy kadrowe, z którymi w lutym i marcu zmagał się szpital w Zdrojach, zostały zażegnane - mówił w "Rozmowie pod krawatem" dyrektor placówki. Łukasz Tyszler tłumaczył, że z powodu braku lekarzy zawieszona została wtedy działalność… » więcej 2017-05-31, godz. 09:34 Łukasz Tyszler: b. premier Ewa Kopacz powinna zeznawać Ewa Kopacz powinna odpowiedzieć na pytania dotyczące udziału polskich patomorfologów w pracach przy identyfikacji ofiar katastrofy smoleńskiej - mówił w "Rozmowie pod krawatem" szczeciński radny Platformy Obywatelskiej, Łukasz Ty… » więcej 2017-05-30, godz. 10:21 Dariusz Słaboszewski: pozytywnie rozwiążemy sprawę Euro Eco Fuels Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest zobowiązany wyjaśnić tę sprawę - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zarządu Dariusz Słaboszewski. Chodzi o brytyjską firmę Euro Eco Fuels, która na terenie portu w Szczecinie… » więcej 2017-05-30, godz. 09:14 Nord Stream za płytko, Niemcy rozpatrzą polską skargę Niemiecki sąd ponownie rozpatrzy polską skargę w sprawie gazociągu Nord Stream - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. » więcej 2017-05-29, godz. 11:06 Minister Gowin o polskiej nauce: jakość, a nie ilość "Duża część środowiska akademickiego popiera reformę szkolnictwa wyższego" - przekonywał w "Rozmowie pod krawatem" wicepremier oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego. » więcej 2017-05-29, godz. 10:08 Wicepremier chwali szczecińską uczelnię Jarosław Gowin w "Rozmowie pod krawatem" mówił, że Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny to przykład, że nie tylko w Krakowie i w Warszawie może być wysoki poziom nauczania. To à propos zmian w systemie finansowania szkół… » więcej 2017-05-29, godz. 09:08 Reforma szkół wyższych czyli odbudować relację mistrz-uczeń Nie może być tak, że każdy gamoń dostaje dyplom renomowanej polskiej uczelni - tak w "Rozmowie pod krawatem" mówił wicepremier oraz minister nauki i szkolnictwa wyższego. » więcej
112113114115116117118