Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
Polityk PiS-u, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Ci, na ostatniej konferencji prasowej stwierdzili, że spółka Stocznia Szczecińska posługuje się sfałszowanymi certyfikatami a odbudowa przemysłu stoczniowego to działania pozorowane.

- Kto jak kto, ale oni powinni zamilknąć - mówił Zaremba. - Tusk to morderca stoczni. To, co zapowiedział, nigdy nie zdementował swojej sentencji, że cytuje "niech szlag trafi tę stocznię". Wydzierżawienie terenów stoczniowych w spółeczce z pięcioma tysiącami złotych kapitału zakładowego, która zaczęła wycinać ciągi technologiczne. Platforma po wczorajszym wiernopoddańczym klękaniu Schetyny przed Merkel, zachowuje się jak niemiecka agentura wpływu. Jeśli Herr Marchewka, Herr Obrycki wolą niemieckie stocznie, to ja mówię won do Stralsundu, won do Rostocku.

W poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka oceniał, że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej powinno zmienić nazwę na "ministerstwo stoczniowej ściemy".


"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.

Dodaj komentarz 9 komentarzy

No tak , bledem byla budowa Gazoportu Swinoujscie to slowa Tuska.Po co Szczecinowi SKM skoro nad Odra upadly zaklady itd. Firmy powstaja tam gdzie pracownicy moga szybko dojechac , dlatego SST ma sens bo po modernizacji Odry ,Stoczni Jachtowej moga powstac nowe zaklady pracy ktore wygeneruja potrzebe szybkiego dojazdu do pracy.Przeciez w Srodmiesciu nie ma wielkich zakladow pracy one powstana na trasie do Polic.Te firmy na Heyki musza zrobic miejsce planowanemu osiedlu i skonczy sie balagan w tej czesci miasta widoczny z pociagow.
dobrze powiedziane .. mordercy
w pełni się z tym zgadzam
a jak tam z Polskimi sklepami "Piotr i Paweł"? czy są przejmowane przez Portugalczyków? mordercy .. powiedział jeden z nich
Ta, Tusk i PO zamordowali stocznię... A nie przypadkiem ten preziu związków zawodowych, który jeszcze kilka lat po zamknięciu stoczni cały czas dostawał pensję?
Jeden lepszy od drugiego. Nie da się słuchać tego bełkotu. A co to za koszmarny dziennikarzyna? Turbopisior, co mówi "ja nie rozumiE". Skąd on się wziął? A no tak, zapomniałem, z partyjnego nadania...
po co rzucać emocjonalnymi nic nie wartymi epitetami, które nic nie dają poza smrodem i wątpliwościami co stanu psychicznego i kultury osobistej rzucającego?
No po co?
Skoro uważasz, że były przekręty, nadużycia czy przestępstwa, to zawiadom właściwe służby lub prokuraturę!
One są przecież wasze. Nie odmówią. Chyba, że znowu bezpodstawnie oskarżasz...
To mogłoby zamknąć (może i dosłownie) temat przeszłości stoczni.
Natomiast PiS-owska przyszłość stoczni sprowadza się tylko do propagandowego dziamdziolenia, wielkich słów o wielkich planach i o planach jeszcze większych planów. Fantasmagoria. PROPAGANDA.
Wykorzystujecie jedynie mit stoczni grając na patriotycznych uczuciach.
To niegodne i nieetyczne, ale typowo PiS-owskie
"Mordercy", "agentura", "Herr Marchewka"...

Komuniści mówili dokładnie w taki sam sposób o Solidarności. Tez była sponsorowana przez wrogi zachód, wysługiwała się Niemcom a w ogóle to tworzyli ją gorsi Polacy albo wręcz 'Niepolacy'.

Czy uczciwym, przyzwoitym ludziom będącym w Pis i je popierający (a są tacy, jest ich bardzo wielu co osobiście uważam za swoistą tragedię) naprawdę taka narracja nie przeszkadza?
Dla mnie to zagadka.
A ten wielki brzuch to poseł Zaręba od ciężkiej pracy ma? Niech idzie w pole robić !
Wczoraj pisaliście to samo. O tym samym wywiadzie. Jutro też będziecie cytować wtorkowy wywiad z zarembą? I tak do wyborów? Propaganda pełną gembą. Powtórzę to samo co pisałem wczoraj - stocznia padła za pierwszych rządów pisu! Wtedy towarzysz zaremba był w PO! Mordercą stoczni jest pis i rozpasany do granic możliwości związek zawodowy tam działający.
Ukryty raport NIK: Rząd Tuska doprowadził stocznie do upadku. "Przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości". Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawia złudzeń w sprawie stoczni w Gdańsku i Szczecinie. Rząd Tuska nie zadbał wystarczająco o ich przyszłość, a podejmowane przez niego decyzje były chybione i przyczyniły się do upadku obu stoczni w 2008 roku. Według Najwyższej Izby Kontroli, która opublikowała raport w sprawie restrukturyzacji Stoczni Gdynia SA oraz Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o., kardynalnym błędem Aleksandra Grada był brak odwołania się od decyzji Komisji Europejskiej, kwestionującej pomoc publiczną dla polskich stoczni. Starania Ministra Skarbu Państwa o znalezienie inwestora, który zagwarantowałby restrukturyzację stoczni i zapewnił ich rentowne funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku zakończyły się niepowodzeniem. Komisja Europejska nie zaakceptowała żadnego z przekazanych jej planów restrukturyzacji i zdecydowała, że udzielona wcześniej stoczniom pomoc publiczna musi zostać zwrócona. Raport NIK opatrzony jest datą lipcową 2011. Do opinii publicznej informacja ta przebiła się jednak dopiero kilka miesięcy później, lecz i tak w szczątkowej postaci. Gdyby raport ujrzał światło dzienne przed kampanią wyborczą, być może wyniki wyborów wyglądałyby zupełnie inaczej. Dokument, liczący 99 stron, przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości, które miały miejsce podczas restrukturyzacji obu stoczni. Oto niektóre z nich: Projekt ustawy kompensacyjnej opracowany został na zlecenie Ministerstwa Skarbu Państwa przez prywatną kancelarię prawną. Niecelowe było ograniczenie zakresu wykorzystania przy tych pracach merytorycznej wiedzy i doświadczenia pracowników departamentu nadzorującego stocznie. W konsekwencji takiego trybu prac legislacyjnych, a także działania pod presją czasu, w ustawie kompensacyjnej niektóre przepisy nie spełniały wymogów decyzji Komisji Europejskiej, były nieprecyzyjne lub niespójne z innymi przepisami. – czytamy w raporcie. Swoją drogą skandalem jest powierzenie analiz prywatnej kancelarii prawnej, podczas gdy ministerstwo dysponuje doradcami i ekspertami, których utrzymanie stanowi poważny koszt budżetowy. Tymczasowego nadzorcę, a następnie zarządcę kompensacji (tych samych dla obu stoczni) wybrano, pod względem formalnym, zgodnie z ustawą kompensacyjną. Były to jednak arbitralnie wskazane przez Agencję Rozwoju Przemysłu SA osoby lub podmioty kapitałowo od niej zależne - w obydwu przypadkach bez doświadczenia w prowadzeniu likwidacji lub upadłości. Ustalono dla nich relatywnie wysokie wynagrodzenie, nie egzekwując przy tym ustanowienia realnego zabezpieczenia ewentualnych roszczeń powstałych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Nie sfinalizowano transakcji z inwestorami katarskimi, reprezentowanymi przez firmę Stichting Particulier Fonds GREENRIGHTS (SPFG), którzy wylicytowali w pierwszej procedurze przetargowej większość mienia obu stoczni. Zatrzymane zostało wadium wpłacone w imieniu SPFG w kwocie 36,1 mln zł. Zarządca kompensacji wielokrotnie kierował do SPFG informacje o zamiarze dochodzenia odszkodowań za niedokończenie transakcji. Były to jednak działania niekonsekwentne, gdyż do dnia zakończenia kontroli nie przedstawiono SPFG szczegółowego wyliczenia kwot, które miałyby być przedmiotem roszczeń. Minister SP podejmował intensywne działania w celu nakłonienia SPFG do sfinalizowania transakcji. Niektóre z tych działań były jednak nieprzejrzyste. Inwestorzy odstąpili od transakcji kupna wylicytowanego mienia, motywując to przede wszystkim wadami prawnymi sprzedawanego majątku stoczni. SPFG zarzucił także Ministrowi SP bezpodstawne wycofanie się z gwarancji, że SPFG będzie mógł zrezygnować z transakcji bez żadnych negatywnych konsekwencji. Minister zaprzeczył, aby kiedykolwiek takich gwarancji udzielał.

Zobacz także

2017-01-31, godz. 09:28 Handel kartami SIM. Wiceminister przestrzega To zawsze będzie dylemat między wolnością jednostki a bezpieczeństwem ogółu - tak o obowiązku rejestracji telefonicznych kart prepaid mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister cyfryzacji Marek Zagórski. » więcej 2017-01-30, godz. 11:23 Poseł Marchewka: - "Katarskim inwestorem" chwalić się nie można Arkadiusz Marchewka, poseł PO, wyraża wątpliwości co do odbudowy stoczni w Szczecinie i przyznaje, że pomysł jego rządu PO-PSL z katarskim inwestorem "to nie jest nic, czym można się chwalić, a wręcz przeciwnie". » więcej 2017-01-30, godz. 09:30 Poseł PO chwali minister rządu PiS [WIDEO] Kompetencje pani minister oceniam wysoko - tak pozytywnie o minister rządu PiS mówił dzisiaj w "Rozmowach pod krawatem" Radia Szczecin Arkadiusz Marchewka, poseł Platformy Obywatelskiej. Jednocześnie zapewniał, że "gabinet cieni" to… » więcej 2017-01-27, godz. 10:46 Co dalej z Frygą? Kulpa: Myślę, że miasto otrzyma odszkodowanie [WIDEO] - Myślę, że miasto dostanie odszkodowanie za Frygę - tak mówi dyrektor Domu Kultury 13 Muz w Szczecinie. Fragmenty rzeźby, która miesiąc temu zniknęła z pl. Zamenhofa w centrum miasta, badają sądowi biegli. » więcej 2017-01-27, godz. 09:10 Dyrektor 13 Muz: Nie boję się i pracuję [WIDEO] Nie boję się i pracuję - mówił w "Rozmowach pod krawatem" dyrektor Domu Kultury 13 Muz w Szczecinie. W ten sposób Waldemar Kulpa skomentował działania komisji rewizyjnej rady miasta, która sprawdzi zasadność jego wyboru na stanowisko… » więcej 2017-01-26, godz. 10:42 Prezes Żeglugi Szczecińskiej: Będzie monitoring na bulwarach [WIDEO] Na wandali nie znajdziemy ochroniarza - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" prezes miejskiej spółki Żegluga Szczecińska. To on zarządza nadodrzańskimi bulwarami w Szczecinie. Regularnie dochodzi tam do aktów wandalizmu, np. urządzeń… » więcej 2017-01-26, godz. 09:22 Marina z błędami. Prezes Żeglugi Szczecińskiej zabiera głos [WIDEO] Od samego początku zgłaszaliśmy uwagi co do stanu mariny na Wyspie Grodzkiej, na pewno popełniono błędy, na różnych etapach inwestycji - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" prezes miejskiej spółki Żegluga Szczecińska Ireneusz… » więcej 2017-01-25, godz. 11:27 Polityk .N: Stocznia musi mieć pakiet zamówień, by dobrze funkcjonować [WIDEO] Stocznia musi mieć cały pakiet zamówień, żeby dobrze funkcjonować - tak obietnice rządu dot. reaktywacji przemysłu stoczniowego w Szczecinie oceniał działacz .Nowoczesnej Tomasz Szybowski. » więcej 2017-01-25, godz. 09:10 Działacz .Nowoczesnej o mediach i sprawie Petru-Schmidt: Wchodzenie z butami w czyjeś życie [WIDEO] "Bolszewickie metody" oraz "wchodzenie z butami w czyjeś życie" - tak działacz .Nowoczesnej Tomasz Szybowski ocenia podawane przez media informacje o podróżach po Polsce za publiczne pieniądze Ryszarda Petru i Joanny Schmidt. » więcej 2017-01-24, godz. 09:07 Jakie wyzwania przed stocznią? Wicepremier zabiera głos [WIDEO] Zapewnienie zamówień na statki oraz "odwrócenie patologii" ostatnich lat to najważniejsze wyzwania stojące przed Stocznią Szczecińską - uważa wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki. » więcej 2017-01-23, godz. 11:54 SPP pod nowym szyldem. Minister: Na pewno powróci "Stocznia Szczecińska" Szczeciński Park Przemysłowy, przejęty przez Fundusz Inwestycyjny Mars, będzie działał pod zmienionym szyldem - zapowiada minister gospodarki morskiej. Odbudowywany zakład ma wrócić do nazwy "Stocznia Szczecińska". » więcej 2017-01-23, godz. 09:07 Gróbarczyk: Stocznia Szczecińska wraca do Szczecina [WIDEO] Stocznia Szczecińska wraca do Szczecina - oświadcza minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. » więcej 2017-01-20, godz. 12:04 Prof. Śpiewak na temat ONR-u: To organizacja faszystowska [WIDEO] Przerażająca jest "nadobecność w sferze publicznej organizacji narodowo-radykalnej" - tak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prof. Paweł Śpiewak, dyrektor Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie. » więcej 2017-01-20, godz. 09:48 Prof. Śpiewak: Władza nie reaguje na przejawy nienawiści rasowej [WIDEO] Z jednej strony polski rząd jest jednym z najwierniejszych sojuszników Izraela, z drugiej - nie reaguje na przejawy nienawiści do Żydów - tak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prof. Paweł Śpiewak, dyrektor Żydowskiego Instytutu Historycznego… » więcej 2017-01-19, godz. 13:08 Wiceprzewodniczący SLD: W sondażach systematycznie rośniemy W sondażach systematycznie rośniemy - wolno, bo wolno, ale jednak, SLD się konsoliduje: tak o sytuacji w Sojuszu Lewicy Demokratycznej mówi jeden z wiceprzewodniczących ugrupowania, szczeciński europoseł Bogusław Liberadzki. » więcej
122123124125126127128