Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
Polityk PiS-u, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Ci, na ostatniej konferencji prasowej stwierdzili, że spółka Stocznia Szczecińska posługuje się sfałszowanymi certyfikatami a odbudowa przemysłu stoczniowego to działania pozorowane.

- Kto jak kto, ale oni powinni zamilknąć - mówił Zaremba. - Tusk to morderca stoczni. To, co zapowiedział, nigdy nie zdementował swojej sentencji, że cytuje "niech szlag trafi tę stocznię". Wydzierżawienie terenów stoczniowych w spółeczce z pięcioma tysiącami złotych kapitału zakładowego, która zaczęła wycinać ciągi technologiczne. Platforma po wczorajszym wiernopoddańczym klękaniu Schetyny przed Merkel, zachowuje się jak niemiecka agentura wpływu. Jeśli Herr Marchewka, Herr Obrycki wolą niemieckie stocznie, to ja mówię won do Stralsundu, won do Rostocku.

W poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka oceniał, że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej powinno zmienić nazwę na "ministerstwo stoczniowej ściemy".


"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.

Dodaj komentarz 9 komentarzy

No tak , bledem byla budowa Gazoportu Swinoujscie to slowa Tuska.Po co Szczecinowi SKM skoro nad Odra upadly zaklady itd. Firmy powstaja tam gdzie pracownicy moga szybko dojechac , dlatego SST ma sens bo po modernizacji Odry ,Stoczni Jachtowej moga powstac nowe zaklady pracy ktore wygeneruja potrzebe szybkiego dojazdu do pracy.Przeciez w Srodmiesciu nie ma wielkich zakladow pracy one powstana na trasie do Polic.Te firmy na Heyki musza zrobic miejsce planowanemu osiedlu i skonczy sie balagan w tej czesci miasta widoczny z pociagow.
dobrze powiedziane .. mordercy
w pełni się z tym zgadzam
a jak tam z Polskimi sklepami "Piotr i Paweł"? czy są przejmowane przez Portugalczyków? mordercy .. powiedział jeden z nich
Ta, Tusk i PO zamordowali stocznię... A nie przypadkiem ten preziu związków zawodowych, który jeszcze kilka lat po zamknięciu stoczni cały czas dostawał pensję?
Jeden lepszy od drugiego. Nie da się słuchać tego bełkotu. A co to za koszmarny dziennikarzyna? Turbopisior, co mówi "ja nie rozumiE". Skąd on się wziął? A no tak, zapomniałem, z partyjnego nadania...
po co rzucać emocjonalnymi nic nie wartymi epitetami, które nic nie dają poza smrodem i wątpliwościami co stanu psychicznego i kultury osobistej rzucającego?
No po co?
Skoro uważasz, że były przekręty, nadużycia czy przestępstwa, to zawiadom właściwe służby lub prokuraturę!
One są przecież wasze. Nie odmówią. Chyba, że znowu bezpodstawnie oskarżasz...
To mogłoby zamknąć (może i dosłownie) temat przeszłości stoczni.
Natomiast PiS-owska przyszłość stoczni sprowadza się tylko do propagandowego dziamdziolenia, wielkich słów o wielkich planach i o planach jeszcze większych planów. Fantasmagoria. PROPAGANDA.
Wykorzystujecie jedynie mit stoczni grając na patriotycznych uczuciach.
To niegodne i nieetyczne, ale typowo PiS-owskie
"Mordercy", "agentura", "Herr Marchewka"...

Komuniści mówili dokładnie w taki sam sposób o Solidarności. Tez była sponsorowana przez wrogi zachód, wysługiwała się Niemcom a w ogóle to tworzyli ją gorsi Polacy albo wręcz 'Niepolacy'.

Czy uczciwym, przyzwoitym ludziom będącym w Pis i je popierający (a są tacy, jest ich bardzo wielu co osobiście uważam za swoistą tragedię) naprawdę taka narracja nie przeszkadza?
Dla mnie to zagadka.
A ten wielki brzuch to poseł Zaręba od ciężkiej pracy ma? Niech idzie w pole robić !
Wczoraj pisaliście to samo. O tym samym wywiadzie. Jutro też będziecie cytować wtorkowy wywiad z zarembą? I tak do wyborów? Propaganda pełną gembą. Powtórzę to samo co pisałem wczoraj - stocznia padła za pierwszych rządów pisu! Wtedy towarzysz zaremba był w PO! Mordercą stoczni jest pis i rozpasany do granic możliwości związek zawodowy tam działający.
Ukryty raport NIK: Rząd Tuska doprowadził stocznie do upadku. "Przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości". Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawia złudzeń w sprawie stoczni w Gdańsku i Szczecinie. Rząd Tuska nie zadbał wystarczająco o ich przyszłość, a podejmowane przez niego decyzje były chybione i przyczyniły się do upadku obu stoczni w 2008 roku. Według Najwyższej Izby Kontroli, która opublikowała raport w sprawie restrukturyzacji Stoczni Gdynia SA oraz Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o., kardynalnym błędem Aleksandra Grada był brak odwołania się od decyzji Komisji Europejskiej, kwestionującej pomoc publiczną dla polskich stoczni. Starania Ministra Skarbu Państwa o znalezienie inwestora, który zagwarantowałby restrukturyzację stoczni i zapewnił ich rentowne funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku zakończyły się niepowodzeniem. Komisja Europejska nie zaakceptowała żadnego z przekazanych jej planów restrukturyzacji i zdecydowała, że udzielona wcześniej stoczniom pomoc publiczna musi zostać zwrócona. Raport NIK opatrzony jest datą lipcową 2011. Do opinii publicznej informacja ta przebiła się jednak dopiero kilka miesięcy później, lecz i tak w szczątkowej postaci. Gdyby raport ujrzał światło dzienne przed kampanią wyborczą, być może wyniki wyborów wyglądałyby zupełnie inaczej. Dokument, liczący 99 stron, przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości, które miały miejsce podczas restrukturyzacji obu stoczni. Oto niektóre z nich: Projekt ustawy kompensacyjnej opracowany został na zlecenie Ministerstwa Skarbu Państwa przez prywatną kancelarię prawną. Niecelowe było ograniczenie zakresu wykorzystania przy tych pracach merytorycznej wiedzy i doświadczenia pracowników departamentu nadzorującego stocznie. W konsekwencji takiego trybu prac legislacyjnych, a także działania pod presją czasu, w ustawie kompensacyjnej niektóre przepisy nie spełniały wymogów decyzji Komisji Europejskiej, były nieprecyzyjne lub niespójne z innymi przepisami. – czytamy w raporcie. Swoją drogą skandalem jest powierzenie analiz prywatnej kancelarii prawnej, podczas gdy ministerstwo dysponuje doradcami i ekspertami, których utrzymanie stanowi poważny koszt budżetowy. Tymczasowego nadzorcę, a następnie zarządcę kompensacji (tych samych dla obu stoczni) wybrano, pod względem formalnym, zgodnie z ustawą kompensacyjną. Były to jednak arbitralnie wskazane przez Agencję Rozwoju Przemysłu SA osoby lub podmioty kapitałowo od niej zależne - w obydwu przypadkach bez doświadczenia w prowadzeniu likwidacji lub upadłości. Ustalono dla nich relatywnie wysokie wynagrodzenie, nie egzekwując przy tym ustanowienia realnego zabezpieczenia ewentualnych roszczeń powstałych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Nie sfinalizowano transakcji z inwestorami katarskimi, reprezentowanymi przez firmę Stichting Particulier Fonds GREENRIGHTS (SPFG), którzy wylicytowali w pierwszej procedurze przetargowej większość mienia obu stoczni. Zatrzymane zostało wadium wpłacone w imieniu SPFG w kwocie 36,1 mln zł. Zarządca kompensacji wielokrotnie kierował do SPFG informacje o zamiarze dochodzenia odszkodowań za niedokończenie transakcji. Były to jednak działania niekonsekwentne, gdyż do dnia zakończenia kontroli nie przedstawiono SPFG szczegółowego wyliczenia kwot, które miałyby być przedmiotem roszczeń. Minister SP podejmował intensywne działania w celu nakłonienia SPFG do sfinalizowania transakcji. Niektóre z tych działań były jednak nieprzejrzyste. Inwestorzy odstąpili od transakcji kupna wylicytowanego mienia, motywując to przede wszystkim wadami prawnymi sprzedawanego majątku stoczni. SPFG zarzucił także Ministrowi SP bezpodstawne wycofanie się z gwarancji, że SPFG będzie mógł zrezygnować z transakcji bez żadnych negatywnych konsekwencji. Minister zaprzeczył, aby kiedykolwiek takich gwarancji udzielał.

Zobacz także

2014-01-03, godz. 09:06 Krzystek o budowie Centrum Żeglarskiego: Nie ma nic dziwnego w opóźnieniu [WIDEO] Budowa Centrum Żeglarskiego nabrała rozpędu, a opóźnienia są normalną sprawą w Polsce. Tak prezydent Szczecina mówił w "Rozmowach pod krawatem" o inwestycji opóźnionej już o 2 lata. » więcej 2014-01-02, godz. 09:06 Zydorowicz: Wiemy jak reagować. Teraz najważniejsza jest pomoc dla rodzin ofiar [WIDEO] Rodziny ofiar wypadku w Kamieniu Pomorskim dostaną pomoc zarówno psychologiczną, jak i finansową - zapowiedział w "Rozmowach pod krawatem" wojewoda zachodniopomorski Marcin Zydorowicz. » więcej 2013-12-30, godz. 09:11 "Nitras największym przegranym wśród polityków" [WIDEO] Sławomir Nitras jest największym przegranym wśród zachodniopomorskich polityków - oceniają szczecińscy dziennikarze. » więcej 2013-12-23, godz. 10:48 Czy nowe fabryki zastąpią upadłą Stocznię Szczecińską? Dwie fabryki, które inwestorzy budują w Szczecinie, mogą zastąpić zamkniętą stocznię - tak uważa ekonomista prof. Dariusz Zarzecki. Naukowiec mówił w "Rozmowach pod krawatem", że oba zakłady będą związane z wodą i będą produkować… » więcej 2013-12-23, godz. 09:14 Prof. Zarzecki: Takie badania zawsze obarczone są błędem, ale wyniki oddają rzeczywistość Analiza finansowa finału regat The Tall Ships Races jest obarczona dużym błędem - tak powiedział w "Rozmowach pod krawatem" jeden z autorów raportu prof. Dariusz Zarzecki z Uniwersytetu Szczecińskiego. » więcej 2013-12-20, godz. 08:57 Balazs: Ktoś chciał mnie zabić [WIDEO] Chcieli mnie zabić za to, co robiłem jako minister rolnictwa - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Artur Balazs. » więcej 2013-12-19, godz. 11:01 "Hodowla norek w Polsce to w tej chwili wolna amerykanka" [WIDEO] Poseł Andrzej Piątak, który jest właścicielem fermy w Nowogardzie oświadczył, że popiera pomysł zaostrzenia przepisów dotyczących hodowli zwierząt futerkowych. » więcej 2013-12-19, godz. 09:10 Piątak: Miasto zostawiło furtkę archidiecezji [WIDEO] Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez prezydenta Szczecina jest już w prokuraturze - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" Andrzej Piątak. » więcej 2013-12-18, godz. 09:12 Mucha: Od dawna pytamy marszałka o tereny stoczniowe. Udaje, że temat go nie dotyczy [WIDEO] Marszałek uchyla się od odpowiedzialności za tereny stoczniowe - uważa szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości w sejmiku. » więcej 2013-12-16, godz. 10:19 Powrót do 49 województw? Piechota o pomyśle Leszka Millera Pomysł Leszka Millera przywrócenia 49 województw porusza bardzo ważny problem. Samorządy w Polsce rozwijają się nierówno - tak członek SLD Jacek Piechota skomentował w "Rozmowach pod krawatem" jeden z postulatów, które szef Sojuszu… » więcej 2013-12-13, godz. 11:37 Lodołamacze "Stanisław" i "Andrzej" tak, ale pociąg "Olgierd" nie [ZDJĘCIA] Nazywanie przedmiotów i obiektów na cześć polityków może bawić, ale raczej opinię publiczną, a nie polityków. Tak marszałek województwa Olgierd Geblewicz skomentował nadanie imion dwóm nowym lodołamaczom, które buduje szczecińska… » więcej 2013-12-13, godz. 11:30 Geblewicz zapewnia, że nie odpuści sprawy S3 Cały czas zabiegamy i będziemy zabiegać o dokończenie budowy drogi S3 do granicy z Czechami - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" marszałek województwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz. » więcej 2013-12-13, godz. 09:12 Marszałek: Nie obawiam się kontroli służb [WIDEO] To pseudoafera - w ten sposób marszałek województwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz, komentuje zarzuty polityków Prawa i Sprawiedliwości, którzy zarzucili mu marnotrawienie publicznych pieniędzy. » więcej 2013-12-12, godz. 10:11 PSL ma określony cel. Najwięcej radnych chce mieć w sejmiku Sejmik województwa zachodniopomorskiego będzie celem Polskiego Stronnictwa Ludowego w najbliższych wyborach samorządowych. Szef PSL-u w regionie, Jarosław Rzepa zapowiedział na naszej antenie, że właśnie tam partia będzie chciała… » więcej 2013-12-12, godz. 09:46 Rzepa porozmawia z ministrem o S3. "Budowa została skreślona, ale nie przekreślona" Wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego, Jarosław Rzepa, zapowiada interwencję u ministra gospodarki w sprawie budowy S3. » więcej
194195196197198199200