Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Polityk PiS, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
Polityk PiS-u, który za rządów PO-PSL alarmował, gdy tereny stoczniowe trafiły do spółki Kraftport - w tej sprawie trwa zresztą proces sądowy - we wtorek w naszym studiu komentował doniesienia posłów Platformy. Ci, na ostatniej konferencji prasowej stwierdzili, że spółka Stocznia Szczecińska posługuje się sfałszowanymi certyfikatami a odbudowa przemysłu stoczniowego to działania pozorowane.

- Kto jak kto, ale oni powinni zamilknąć - mówił Zaremba. - Tusk to morderca stoczni. To, co zapowiedział, nigdy nie zdementował swojej sentencji, że cytuje "niech szlag trafi tę stocznię". Wydzierżawienie terenów stoczniowych w spółeczce z pięcioma tysiącami złotych kapitału zakładowego, która zaczęła wycinać ciągi technologiczne. Platforma po wczorajszym wiernopoddańczym klękaniu Schetyny przed Merkel, zachowuje się jak niemiecka agentura wpływu. Jeśli Herr Marchewka, Herr Obrycki wolą niemieckie stocznie, to ja mówię won do Stralsundu, won do Rostocku.

W poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka oceniał, że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej powinno zmienić nazwę na "ministerstwo stoczniowej ściemy".


"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.

Dodaj komentarz 9 komentarzy

No tak , bledem byla budowa Gazoportu Swinoujscie to slowa Tuska.Po co Szczecinowi SKM skoro nad Odra upadly zaklady itd. Firmy powstaja tam gdzie pracownicy moga szybko dojechac , dlatego SST ma sens bo po modernizacji Odry ,Stoczni Jachtowej moga powstac nowe zaklady pracy ktore wygeneruja potrzebe szybkiego dojazdu do pracy.Przeciez w Srodmiesciu nie ma wielkich zakladow pracy one powstana na trasie do Polic.Te firmy na Heyki musza zrobic miejsce planowanemu osiedlu i skonczy sie balagan w tej czesci miasta widoczny z pociagow.
dobrze powiedziane .. mordercy
w pełni się z tym zgadzam
a jak tam z Polskimi sklepami "Piotr i Paweł"? czy są przejmowane przez Portugalczyków? mordercy .. powiedział jeden z nich
Ta, Tusk i PO zamordowali stocznię... A nie przypadkiem ten preziu związków zawodowych, który jeszcze kilka lat po zamknięciu stoczni cały czas dostawał pensję?
Jeden lepszy od drugiego. Nie da się słuchać tego bełkotu. A co to za koszmarny dziennikarzyna? Turbopisior, co mówi "ja nie rozumiE". Skąd on się wziął? A no tak, zapomniałem, z partyjnego nadania...
po co rzucać emocjonalnymi nic nie wartymi epitetami, które nic nie dają poza smrodem i wątpliwościami co stanu psychicznego i kultury osobistej rzucającego?
No po co?
Skoro uważasz, że były przekręty, nadużycia czy przestępstwa, to zawiadom właściwe służby lub prokuraturę!
One są przecież wasze. Nie odmówią. Chyba, że znowu bezpodstawnie oskarżasz...
To mogłoby zamknąć (może i dosłownie) temat przeszłości stoczni.
Natomiast PiS-owska przyszłość stoczni sprowadza się tylko do propagandowego dziamdziolenia, wielkich słów o wielkich planach i o planach jeszcze większych planów. Fantasmagoria. PROPAGANDA.
Wykorzystujecie jedynie mit stoczni grając na patriotycznych uczuciach.
To niegodne i nieetyczne, ale typowo PiS-owskie
"Mordercy", "agentura", "Herr Marchewka"...

Komuniści mówili dokładnie w taki sam sposób o Solidarności. Tez była sponsorowana przez wrogi zachód, wysługiwała się Niemcom a w ogóle to tworzyli ją gorsi Polacy albo wręcz 'Niepolacy'.

Czy uczciwym, przyzwoitym ludziom będącym w Pis i je popierający (a są tacy, jest ich bardzo wielu co osobiście uważam za swoistą tragedię) naprawdę taka narracja nie przeszkadza?
Dla mnie to zagadka.
A ten wielki brzuch to poseł Zaręba od ciężkiej pracy ma? Niech idzie w pole robić !
Wczoraj pisaliście to samo. O tym samym wywiadzie. Jutro też będziecie cytować wtorkowy wywiad z zarembą? I tak do wyborów? Propaganda pełną gembą. Powtórzę to samo co pisałem wczoraj - stocznia padła za pierwszych rządów pisu! Wtedy towarzysz zaremba był w PO! Mordercą stoczni jest pis i rozpasany do granic możliwości związek zawodowy tam działający.
Ukryty raport NIK: Rząd Tuska doprowadził stocznie do upadku. "Przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości". Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawia złudzeń w sprawie stoczni w Gdańsku i Szczecinie. Rząd Tuska nie zadbał wystarczająco o ich przyszłość, a podejmowane przez niego decyzje były chybione i przyczyniły się do upadku obu stoczni w 2008 roku. Według Najwyższej Izby Kontroli, która opublikowała raport w sprawie restrukturyzacji Stoczni Gdynia SA oraz Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o., kardynalnym błędem Aleksandra Grada był brak odwołania się od decyzji Komisji Europejskiej, kwestionującej pomoc publiczną dla polskich stoczni. Starania Ministra Skarbu Państwa o znalezienie inwestora, który zagwarantowałby restrukturyzację stoczni i zapewnił ich rentowne funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku zakończyły się niepowodzeniem. Komisja Europejska nie zaakceptowała żadnego z przekazanych jej planów restrukturyzacji i zdecydowała, że udzielona wcześniej stoczniom pomoc publiczna musi zostać zwrócona. Raport NIK opatrzony jest datą lipcową 2011. Do opinii publicznej informacja ta przebiła się jednak dopiero kilka miesięcy później, lecz i tak w szczątkowej postaci. Gdyby raport ujrzał światło dzienne przed kampanią wyborczą, być może wyniki wyborów wyglądałyby zupełnie inaczej. Dokument, liczący 99 stron, przedstawia ogromną liczbę nieprawidłowości, które miały miejsce podczas restrukturyzacji obu stoczni. Oto niektóre z nich: Projekt ustawy kompensacyjnej opracowany został na zlecenie Ministerstwa Skarbu Państwa przez prywatną kancelarię prawną. Niecelowe było ograniczenie zakresu wykorzystania przy tych pracach merytorycznej wiedzy i doświadczenia pracowników departamentu nadzorującego stocznie. W konsekwencji takiego trybu prac legislacyjnych, a także działania pod presją czasu, w ustawie kompensacyjnej niektóre przepisy nie spełniały wymogów decyzji Komisji Europejskiej, były nieprecyzyjne lub niespójne z innymi przepisami. – czytamy w raporcie. Swoją drogą skandalem jest powierzenie analiz prywatnej kancelarii prawnej, podczas gdy ministerstwo dysponuje doradcami i ekspertami, których utrzymanie stanowi poważny koszt budżetowy. Tymczasowego nadzorcę, a następnie zarządcę kompensacji (tych samych dla obu stoczni) wybrano, pod względem formalnym, zgodnie z ustawą kompensacyjną. Były to jednak arbitralnie wskazane przez Agencję Rozwoju Przemysłu SA osoby lub podmioty kapitałowo od niej zależne - w obydwu przypadkach bez doświadczenia w prowadzeniu likwidacji lub upadłości. Ustalono dla nich relatywnie wysokie wynagrodzenie, nie egzekwując przy tym ustanowienia realnego zabezpieczenia ewentualnych roszczeń powstałych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Nie sfinalizowano transakcji z inwestorami katarskimi, reprezentowanymi przez firmę Stichting Particulier Fonds GREENRIGHTS (SPFG), którzy wylicytowali w pierwszej procedurze przetargowej większość mienia obu stoczni. Zatrzymane zostało wadium wpłacone w imieniu SPFG w kwocie 36,1 mln zł. Zarządca kompensacji wielokrotnie kierował do SPFG informacje o zamiarze dochodzenia odszkodowań za niedokończenie transakcji. Były to jednak działania niekonsekwentne, gdyż do dnia zakończenia kontroli nie przedstawiono SPFG szczegółowego wyliczenia kwot, które miałyby być przedmiotem roszczeń. Minister SP podejmował intensywne działania w celu nakłonienia SPFG do sfinalizowania transakcji. Niektóre z tych działań były jednak nieprzejrzyste. Inwestorzy odstąpili od transakcji kupna wylicytowanego mienia, motywując to przede wszystkim wadami prawnymi sprzedawanego majątku stoczni. SPFG zarzucił także Ministrowi SP bezpodstawne wycofanie się z gwarancji, że SPFG będzie mógł zrezygnować z transakcji bez żadnych negatywnych konsekwencji. Minister zaprzeczył, aby kiedykolwiek takich gwarancji udzielał.

Zobacz także

2022-06-28, godz. 09:27 Kolejny radny krytykuje miasto za brak działań ws. podtopień Zaskoczony, że zrobiono tak mało, aby chronić mieszkańców Krzekowa i Bezrzecza przed zalaniami. Miejski radny Prawa i Sprawiedliwości Maciej Ussarz w "Rozmowach pod krawatem" krytykował władze Szczecina za - jego zdaniem - brak właściwej… » więcej 2022-06-23, godz. 09:16 Krzystek: nigdy nie zagwarantujemy mieszkańcom, że podtopienia się nie wydarzą Miasto robi co może żeby poprawić sytuację, ale gwarancji, że podtopienia się nie powtórzą - nigdy nie będzie. Tak prezydent Szczecina komentuje obawy mieszkańców Krzekowa i Bezrzecza, którzy obawiają się, że znów ucierpią… » więcej 2022-06-22, godz. 09:22 Radna Świnoujścia przeciwna strategicznej inwestycji Nie ma uzasadnienia dla tej inwestycji - tak o budowie terminalu kontenerowego w Świnoujściu mówi Joanna Agatowska. Radna z tego miasta i członkini Lewicy Razem była gościem "Rozmów pod Krawatem". » więcej 2022-06-21, godz. 09:09 "Na Ukrainie śmiali się, że Macron częściej dzwoni do Putina niż do żony" Toczą się zacięte walki o każdy metr ukraińskiej ziemi - prosto z Kijowa opowiadał w "Rozmowach pod krawatem" ks. Waldemar Pawelec, przełożony wspólnoty Pallotynów w stolicy Ukrainy. » więcej 2022-06-20, godz. 10:04 Radna PiS: Szczecin zaliczył kąpieliskowy falstart Arkonka pozostaje od kilku dni nieczynna z powodu wykrycia w wodzie szkodliwych bakterii, z kolei kąpielisko nad Głębokim wymaga porządnej modernizacji - mówiła na naszej antenie szczecińska radna PiS Agnieszka Kurzawa. » więcej 2022-06-20, godz. 09:03 Kurzawa: trzeba usystematyzować "szyldozę" w mieście "W mieście mamy "szyldozę", mieszkańcy w centrum mają za oknami pstrokaty widok i po śmierci architekta Jarosława Bondara, nie ma w Szczecinie instytucji, która by tego pilnowała" - mówiła na naszej antenie szczecińska radna PiS… » więcej 2022-06-15, godz. 10:04 By uniknąć podtopień, potrzebne są inwestycje za miliony złotych Urzędnicy zrobili co mogli, ale potrzebne są inwestycje za kilkanaście milionów złotych. Tak miejski radny z klubu Koalicji Obywatelskiej mówi o zabezpieczeniach, które mają uchronić szczecinian przed zalaniem podczas ulew. » więcej 2022-06-14, godz. 09:27 Jacyna-Witt burmistrzem Polic? Działacze PiS są na tak Nie będzie trzeci raz kandydować na prezydenta Szczecina, rozmawia o starcie w wyborach na burmistrza Polic - mówiła Małgorzata Jacyna-Witt w "Rozmowach pod krawatem". » więcej 2022-06-13, godz. 09:24 Mucha: Platforma stosuje podwójne standardy Radny Prawa i Sprawiedliwości mówi o podwójnych standardach polityków Platformy Obywatelskiej: - W jednostce organizacyjnej urzędu zarządzanej przez PO mogła działać zorganizowana grupa przestępcza, marszałek województwa zajeżdża… » więcej 2022-06-10, godz. 09:09 Wijas: Zamkowy dziedziniec do przebudowy Dziedziniec Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie czeka przebudowa. Tak zapowiada zastępca dyrektora do spraw artystycznych Zamku. » więcej 2022-06-09, godz. 14:16 Żmurkiewicz: nie będę rozmawiał z Niemcami o terminalu kontenerowym Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. » więcej 2022-06-09, godz. 09:22 Ostatni rok korków na przeprawie promowej w Karsiborze Trzeba trochę pocierpieć i wkrótce będzie lepiej. To ostatni rok takich problemów, bo w przyszłym sezonie będziemy mieli gotowy tunel - tak prezydent Świnoujścia w "Rozmowach pod Krawatem" komentował trudną sytuację na przeprawie… » więcej 2022-06-07, godz. 09:21 Politolog: władza jest po to, żeby zrobić coś pozytywnego Władzę zdobywa się po to, żeby zrobić coś pozytywnego, a nie żeby tylko ją mieć. Zdaniem profesora politologii Macieja Drzonka, "totalny" przekaz Platformy Obywatelskiej i Donalda Tuska to strategiczny błąd w komunikacji z wybo… » więcej 2022-06-06, godz. 09:20 Dobrzyński: PiS zadbało o wszystkich, także tych z małych miejscowości Błędów nie udało się uniknąć, ale mają "Polskę w sercu" i ogłaszają mobilizację przed przyszłorocznymi wyborami - tak o celach Prawa i Sprawiedliwości po ogólnopolskiej konwencji partii mówił w "Rozmowach pod krawatem" szczeciński… » więcej 2022-06-02, godz. 16:27 Więcej okręgów do Sejmu? Wiceszef PiS odpowiada Nie będziemy zmieniać ordynacji wyborczej - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Joachim Brudziński. » więcej
25262728293031