Zdarzają się niesprawiedliwe wyroki, ale jeszcze gorsze jest upolitycznienie sądów - stwierdził w "Rozmowie pod Krawatem" poseł PO Marcin Święcicki.
Polityk opozycji pytany o kondycję polskiego sądownictwa i obywateli poszkodowanych przez niekompetencję wymiaru sprawiedliwości podkreślał, że najważniejsze jest sądownictwo niezależne od polityków.
- Zdarzają się w sądach jakieś pomyłki czy kontrowersyjne wyroki, ale jeszcze gorzej jest, jeśli sądy są podporządkowane politykom - mówi poseł PO.
- Sędziowie wyszli na demonstracje polityczne, zachowują się jak politycy - mówi prowadząca rozmowę Magdalena Ogórek.
- Politycy PiS-u przeprowadzili atak na niezależność sądownictwa. Sędziowie mają prawo jej bronić - mówi Święcicki.
- To dlaczego oni nie bronili jej w momencie, jak były takie wyroki, jak pana Kubali czy Komendy. Dlaczego wcześniej nie występowali. To była łamana konstytucja, kiedy łamano życie obywatelom - mówi Magdalena Ogórek.
- Nie była łamana konstytucja. Jak się wydaje miliony wyroków, mogą zdarzyć się wyroki kontrowersyjne - mówi poseł PO.
Zdaniem Święcickiego, "PiS nie chce zastosować się do standardów europejskich". Pytany o to, jak zatem europosłowie zamierzają walczyć o prawa Polaków pokrzywdzonych przez sądy, polityk PO odpowiadał, że Parlament Europejski "nie zajmuje się poszczególnymi przypadkami".
- Zdarzają się w sądach jakieś pomyłki czy kontrowersyjne wyroki, ale jeszcze gorzej jest, jeśli sądy są podporządkowane politykom - mówi poseł PO.
- Sędziowie wyszli na demonstracje polityczne, zachowują się jak politycy - mówi prowadząca rozmowę Magdalena Ogórek.
- Politycy PiS-u przeprowadzili atak na niezależność sądownictwa. Sędziowie mają prawo jej bronić - mówi Święcicki.
- To dlaczego oni nie bronili jej w momencie, jak były takie wyroki, jak pana Kubali czy Komendy. Dlaczego wcześniej nie występowali. To była łamana konstytucja, kiedy łamano życie obywatelom - mówi Magdalena Ogórek.
- Nie była łamana konstytucja. Jak się wydaje miliony wyroków, mogą zdarzyć się wyroki kontrowersyjne - mówi poseł PO.
Zdaniem Święcickiego, "PiS nie chce zastosować się do standardów europejskich". Pytany o to, jak zatem europosłowie zamierzają walczyć o prawa Polaków pokrzywdzonych przez sądy, polityk PO odpowiadał, że Parlament Europejski "nie zajmuje się poszczególnymi przypadkami".
Dodaj komentarz 4 komentarze
Widać, że nie na darmo była jego przynależność do PZPR od 1974 do jej końca. Osoba teścia - prominentnego działacza tej partii, również jest nie bez znaczenia.
@Stetinensis - przypomnę Ci, że rozmowę prowadziła niedawna pożal się Boże kandydatka na prezydenta RP namaszczona przez towarzysza Leszka Millera......
''greg iles tam'', start w wyborach z czyjegos komitetu czy jak to mowisz namaszczenia to nie to samo co mentalnosc wiekowego dzialacza PZPR a obecnie PO, wiec nie myl pojec i nie mieszaj sluchaczom / czytenikom w glowach bo to totalna manipulacja, tym razem przyznam racje panu ''setitniensis'' jesli dobrze przepisalem.
@SLAKOL - zasadniczo masz rację, mnie tylko intryguje mentalność tej "prawicowej" dziennikarki.....
Zobacz także
2017-03-31, godz. 09:20
Sporo niepewności przy organizacji tegorocznego Kontrapunktu
Przy organizacji tegorocznego Kontrapunktu było "sporo niepewności" - mówi szef teatralnej imprezy. Na organizację festiwalu miasto dało pół miliona złotych, ministerstwo kultury niemal 250 tys. zł. Ale długo nie było wiadomo czy…
» więcej
2017-03-30, godz. 09:28
Fryga jak kukułcze jajo - odpowiedzialność nie nasza, pozwu wciąż nie ma
Niedbalstwo i opieszałość zarzuca urzędnikom przewodniczący Komisji Kultury szczecińskiej Rady Miasta. Rafał Niburski w Rozmowach pod krawatem przypomniał, że nadal nie ma pozwu w sprawie rozpadającej się Frygi.
» więcej
2017-03-29, godz. 10:27
Ireneusz Rogowski: są w gminach układy, na które nie ma rady
Są przykłady, że w gminach nie ma szans na zmianę władzy - mówi starosta stargardzki, polityk PiS wspierając propozycję zmian w samorządach i wprowadzenia, na przykład, dwukadencyjności.
» więcej
2017-03-29, godz. 09:15
Wybory w Stargardzie, podejrzenia o naciski w instytucjach podległych miastu
Kandydat PiS na prezydenta Stargardu w Rozmowach pod krawatem mówił o naciskach - o wycofanie poparcia - na osoby, które go wspierają.
» więcej
2017-03-28, godz. 10:14
WFOŚ za 170 tys. zł kopiuje stare teksty, Jarosław Rzepa nie wie po co
Z powodu braku wiedzy nie odpowiedział na pytanie; wicemarszałek województwa Jarosław Rzepa, zapytany o celowość przedruku starych czasopism przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska za ponad 170 tysięcy złotych, odesłał do rady…
» więcej
2017-03-28, godz. 09:40
J. Rzepa: Solidarność Rolników powinna reprezentować rolników
Popieram rolników, sprawy idą zbyt wolno - powiedział Jarosław Rzepa w Rozmowach pod krawatem. Wicemarszałek województwa, prezes Zarządu Wojewódzkiego Polskiego Stronnictwa Ludowego w Szczecinie skomentował w ten sposób ostatni protest…
» więcej
2017-03-27, godz. 14:28
"Bezpartyjni" są lepsi? Duklanowski odpowiada Kolbowiczowi
Radny Marek Duklanowski odpowiada radnemu Markowi Kolbowiczowi. Chodzi o słowa, które Kolbowicz powiedział w poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2017-03-27, godz. 10:23
Oferty złożone, ale los Łasztowni jeszcze nieznany [WIDEO]
Determinacja prezydenta "jest znana", koncepcję zagospodarowania Łasztowni na pewno zrealizuje - zapewniał w Radiu Szczecin radny, Marek Kolbowicz. W poniedziałek upływa termin nadsyłania zgłoszeń na ogłoszony przez urząd konkurs…
» więcej
2017-03-27, godz. 09:42
"Bezpartyjni" chcą być alternatywą dla "naparzanki" [WIDEO]
Szczeciński radny, Marek Kolbowicz w poniedziałkowych Rozmowach pod krawatem odniósł się do inicjatywy prezydenta miasta i powołania Ruchu Samorządowego "Bezpartyjni". Dodał, że "ludzie są zmęczeni ciągłą warszawską naparza…
» więcej
2017-03-24, godz. 09:25
Zamek Książąt Pomorskich, była wycinka, będą nasadzenia
Ogrody na północnej skarpie szczecińskiego Zamku Książąt Pomorskich mogą powstać do 2021 roku - zadeklarowała w Radiu Szczecin Barbara Igielska, dyrektor tej instytucji.
» więcej
2017-03-23, godz. 11:42
Subtelne podejście Zofii Ławrynowicz przed wyborami w Stargardzie
Kandydatka PO na prezydenta Stargardu mówi: "czas, aby kobieca ręka pogłaskała to miasto". Pod tym hasłem Zofia Ławrynowicz zainaugurowała swoją kampanię wyborczą.
» więcej
2017-03-23, godz. 09:37
Kampania wyborcza bez agresji i bez negacji
To nie są typowe wybory, kampanię prowadzę spokojnie, nie agresywnie - tak na pytanie o jej "niemrawe" działania odpowiadała Zofia Ławrynowicz, kandydatka Platformy Obywatelskiej na prezydenta Stargardu.
» więcej
2017-03-22, godz. 11:23
Marek Jakubiak: Niemcy realizują w Polsce własne cele
Media w naszym kraju powinny być polskie i obiektywne, Niemcy zaś realizują w Polsce swoje własne cele - podkreślał w środę w Radiu Szczecin wiceprzewodniczący klubu Kukiz'15, Marek Jakubiak. Mówiąc o pomyśle repolonizacji…
» więcej
2017-03-22, godz. 10:42
"Konflikt na linii Prezydent RP - Minister Obrony Narodowej"
Mamy do czynienia z konfliktem na linii Prezydent RP - Minister Obrony Narodowej - oceniał w Radiu Szczecin wiceprzewodniczący klubu Kukiz '15 Marek Jakubiak.
» więcej
2017-03-22, godz. 09:20
Kukiz'15 nie przyłoży ręki do rewolty
Kiedy robią coś dobrze: chwalimy, kiedy źle: ganimy, a do "opozycji totalnej" apelujemy o rozwagę - mówił w środę, w Radiu Szczecin, wiceprzewodniczący klubu poselskiego Kukiz'15, Marek Jakubiak komentując wniosek o wotum nieufności…
» więcej