Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2020-12-10, godz. 11:34
Kupno przez Orlen wydawnictwa Polska Press. "To bardzo dobry kierunek"
Media są podmiotami gospodarczymi, ich właściciele mogą je sprzedawać - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Karol Karski. Komentował dyskusję o kupnie przez koncern Orlen wydawnictwa Polska Press od…
» więcej
2020-12-10, godz. 09:25
"Unia Europejska nie powinna być instrumentem wywierania presji"
Idea leżąca u podstaw Unii Europejskiej jest piękna, ale to inna Wspólnota, niż pierwotnie planowano - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości profesor Karol Karski.
» więcej
2020-12-09, godz. 13:39
Sedina dla Szczecina? Czy dla Stettina?
Wnuk (pierwszego po wojnie) prezydenta Szczecina krytykuje pomysł odbudowy monumentu na pl. Tobruckim.
» więcej
2020-12-09, godz. 10:27
Zaremba bezkompromisowy: zdrada i Targowica!
Polityk PiS ocenia postępowanie posłów PO w sprawie negocjacji unijnego budżetu: - Wspieranie niemieckich postulatów w Unii nazywam zdradą i Targowicą - mówił w "Rozmowie pod krawatem" b. poseł, Krzysztof Zaremba.
» więcej
2020-12-08, godz. 10:02
Unia Europejska to zysk, ale również koszty
To nie jest darmowa gotówka, którą daje Unia. Polska również ponosi koszty bycia we Wspólnocie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Instytutu Jagiellońskiego, Marcin Roszkowski. Jego instytucja zajmuje się specjalistycznymi analizami…
» więcej
2020-12-07, godz. 11:07
"Walczymy o Gryfię"
Trudne rozmowy i decyzje, walka o sytuację całej Gryfii - komentował sytuację w stoczni w "Rozmowie pod krawatem" radny Prawa i Sprawiedliwości, Paweł Mucha.
» więcej
2020-12-07, godz. 09:27
Mucha o mechanizmie praworządności: Wszyscy wiemy, że chodzi tu o politykę
Polityczne narzędzie, którego będzie można uznaniowo użyć przeciwko każdemu państwu Unii Europejskiej - minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha tłumaczył w "Rozmowach pod krawatem", że "mechanizm praworządności" jest sprzeczny…
» więcej
2020-12-03, godz. 10:21
"To głęboka i ważna zmiana w ustawie antyprzemocowej"
Przełomowa zmiana w ustawie antyprzemocowej - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" była minister pracy i polityki socjalnej Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-03, godz. 09:16
Rafalska o unijnych negocjacjach: Nie można się ugiąć pod presją Niemiec
W negocjacjach unijnego budżetu należy zachować stoicki spokój, weto - jeżeli Polska je zastosuje - jest środkiem zapisanym w traktatach - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" europosłanka Prawa i Sprawiedliwości Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-02, godz. 13:28
Wardacki: opieszałości prokuratury nie rozumiem. Prokuratura: to nie takie proste
Ogromny żal i zastrzeżenia na opieszałe działania Prokuratury Regionalnej w Szczecinie w śledztwie dotyczącym tak zwanej "afery polickiej" - to odczucia prezesa Grupy Azoty Police, Wojciecha Wardackiego.
» więcej
2020-12-02, godz. 09:03
Były szef Grupy Azoty S.A. o swoim odwołaniu
Nie komentuje decyzji rady nadzorczej, zapewnia, że odwołania nie traktuje personalnie, bo to normalna praktyka w biznesie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Wojciech Wardacki, do niedawna szef całej Grupy Azoty.
» więcej
2020-12-01, godz. 10:15
Polityk bezkompromisowy: nie jestem gangsterem, a Sejm to bagno i...
Zapewnia, że nie jest politycznym gangsterem, Sejm to dla niego "łajno, gnojowica i trauma" - i choć rozmawia ze wszystkim ugrupowaniami, to tylko chce realizować swój plan naprawy polskiego ustroju.
» więcej
2020-12-01, godz. 09:20
Kukiz o zerwaniu Koalicji Polskiej: "nie bardzo wiem, gdzie jestem"
W tej chwili "nie wie, gdzie jest" - tak o swojej politycznej sytuacji mówił w "Rozmowie pod Krawatem" Paweł Kukiz.
» więcej
2020-11-30, godz. 10:06
"Marszałek Grodzki mówi, że rząd chce wyprowadzić Polskę z UE. To oczywista nieprawda"
Przekroczone kompetencje w pełnym patosu przemówieniu - tak o piątkowym wystąpieniu marszałka senatu w Telewizji Polskiej mówił nowo powołany wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki. Zwracał uwagę, że o "egzaltacji" piszą także…
» więcej
2020-11-27, godz. 12:54
"Mam nadzieję, że uda się pomóc artystom..."
W poniedziałek mija termin składania zgłoszeń o mikrogranty dla artystów ze Szczecina.
» więcej