Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2021-01-20, godz. 10:29
"Tylnymi drzwiami wprowadza się na świecie cywilizację śmierci"
Dehumanizacja świata i pęd ku "cywilizacji śmierci" - polityk Konfederacji "nie ma nadziei", że uda się uratować Polaka, którego decyzją sądu i części rodziny odłączono w Wielkiej Brytanii od aparatury podtrzymującej życie.
» więcej
2021-01-19, godz. 10:18
"Kiedy nasi konkurenci mówią o nas źle, to znaczy, że robimy coś bardzo dobrego"
Dobrze, że potrafimy być niepodlegli w stosunku do Niemiec i chronić własną gospodarkę - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" profesor ekonomii Witold Modzelewski.
» więcej
2021-01-18, godz. 10:34
Radna SLD współczuje rządowi PiS, ale...
Oczekuje "pogłębionej dyskusji i różnych dobrych pomysłów" na wyjście z coraz trudniejszej sytuacji branży turystycznej ograniczanej przez koronawirusowe obostrzenia - radna SLD ze Świnoujścia Joanna Agatowska oceniała w "Rozmowach…
» więcej
2021-01-18, godz. 09:19
"To oburzające, ale nie jest to niezgodne z prawem"
Ponad naszymi głowami dzieje się równoległa polityka - tak o budowie Nord Stream 2 mówiła w "Rozmowach pod Krawatem" Joanna Agatowska.
» więcej
2021-01-15, godz. 16:28
"Masakra Grudnia'70 wciąż nieodkryta"
Temat masakry Grudnia'70 jest wciąż żywy i nieodkryty - mówiła w "Rozmowach pod Krawatem" reżyserka filmu "Grudzień Nasz i Wasz".
» więcej
2021-01-08, godz. 13:11
"Wkrótce kolejny sukces Polskiej Bazy Genetycznej"
Możemy zidentyfikować szczątki wszystkich obrońców Westerplatte, potrzebujemy tylko materiału porównawczego od ich rodzin - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" dr hab. Andrzej Ossowski.
» więcej
2021-01-08, godz. 11:21
Dr Ossowski: Dotarł nowy sprzęt i te badania to teraz nasze główne zajęcie
Badania nad koronawirusem to teraz nasze główne zajęcie - mówił w "Rozmowach pod krawatem" dr Andrzej Ossowski.
» więcej
2021-01-05, godz. 10:39
Szef szczecińskiego PiS-u: Nasi działacze dalej będą służyć Polsce
Szef szczecińskiego Prawa i Sprawiedliwości komentował w "Rozmowach pod krawatem" zmiany w rządzie i Kancelarii Prezydenta.
» więcej
2021-01-05, godz. 09:41
Nowe lodołamacze powstają w stoczni Gryfia
Lodołamacz "Puma" gotowy do pracy. Statek wybudowany przez Morską Stocznię Remontową Gryfia został odebrany przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
» więcej
2021-01-05, godz. 09:27
Dobrzyński o ,,aferze szczepionkowej": Nazwiska uprzywilejowanych wciąż te same
Czasy się zmieniają, a wciąż niektórzy są ,,równi" a inni ,,równiejsi" - tak skandal na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym komentował w Rozmowie pod krawatem poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński.
» więcej
2021-01-04, godz. 11:24
W negocjacjach budżetu UE "Polska ugrała maksimum tego, co mogła ugrać"
Wydaje się, że w negocjacjach unijnego budżetu Polska "ugrała" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" politolog prof. US Maciej Drzonek.
» więcej
2021-01-04, godz. 09:23
Politolog: w czasie pandemii brakuje politycznej współpracy
Rządzący i opozycja w czasach pandemii "nie grają do jednej bramki", a powinni - mówił w Rozmowie pod krawatem w Radiu Szczecin politolog, profesor Maciej Drzonek.
» więcej
2020-12-24, godz. 09:10
"Boże Narodzenie to obraz nadziei"
W tym trudnym czasie potrzebujemy braterstwa i wyciągnięcia do siebie ręki - tak o Świętach Bożego Narodzenia w dobie epidemii koronawirusa mówił ks. dr Sławomir Zyga. Kanclerz Kurii Metropolitalnej w Szczecinie był gościem "Rozmowy…
» więcej
2020-12-22, godz. 10:57
Duże pieniądze w ocenie K. Gawkowskiego
Przewodniczący klubu Lewicy komentuje wywiad wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego: "Narcyz, mały, sfrustrowany człowiek, który nie czuje polityki i społeczeństwa". Tak oceniał w "Rozmowie pod krawatem" Krzysztof Gawkowski.
» więcej
2020-12-22, godz. 09:22
Przewodniczący Lewicy oskarża prokuraturę o podsłuchiwanie posłanki
Oskarża o prokuraturę o podsłuchiwanie posłanki Lewicy, ale źródła tej informacji nie podaje - przewodniczący sejmowego klubu Lewicy Krzysztof Gawkowski w "Rozmowie pod krawatem" zapewniał, że wie to od "pracowników służb".
» więcej