Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2020-03-24, godz. 11:02
Dlaczego opozycja chce przełożyć wybory? Ocena europosła PiS-u
Presja na przełożenie wyborów wynika z nieprzygotowania opozycji i jest próbą grania na czas - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Witold Waszczykowski.
» więcej
2020-03-24, godz. 09:18
Waszczykowski: Unia Europejska jest sparaliżowana i nie wyciągnęła wniosków
Unia Europejska jest sparaliżowana, nie wyciągnęła wniosków z wcześniejszych epidemii - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości krytycznie oceniając działania organizacji w obliczu Covid-19.
» więcej
2020-03-23, godz. 10:29
"Nie można zostawić bez opieki innych pacjentów", czyli przygotowanie do szczytu epidemii
Rektor Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego mówił o sytuacji systemu zdrowotnego w Polsce w kontekście koronawirusa: profesor Bogusław Machaliński zwracał uwagę, że tak jak trzeba przewidywać możliwy rozwój pandemii w kraju, tak…
» więcej
2020-03-19, godz. 09:19
"Jesteśmy na początku całego kryzysu"
Chwalił rozwiązanie rządu Mateusza Morawieckiego. Gościem "Rozmowy pod Krawatem" był europoseł z ramienia Sojuszu Lewicy Demokratycznej - profesor Bogusław Liberadzki.
» więcej
2020-03-18, godz. 12:10
Wybory na rektora. "PUM świetnie wywiązał się z organizacji"
Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie świetnie wywiązał się z organizacji wyborów rektora - komentował profesor Maciej Drzonek. Odbyły się one we wtorek.
» więcej
2020-03-18, godz. 10:18
"Żeby wybory zostały przełożone, powinien zostać ogłoszony stan wyjątkowy"
Państwo w sytuacji zagrożenia potrzebuje silnego przywódcy - uważa politolog z Uniwersytetu Szczecińskiego.
» więcej
2020-03-18, godz. 09:12
Politolog: To, co robi prezydent, jest naturalne i związane z wykonywaniem jego funkcji
Kampania wyborcza musi się dostosować do tej wyjątkowej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy - mówił w "Rozmowach pod krawatem" prof. Maciej Drzonek.
» więcej
2020-03-17, godz. 09:10
"Nie ma co liczyć na solidarność w krajach UE, w których panuje pandemia"
Unia Europejska niewiele ma do zrobienia w obecnej sytuacji, bo nawet traktaty jej nie przewidują - mówi eurodeputowany Prawa i Sprawiedliwości Kosma Złotowski.
» więcej
2020-03-16, godz. 10:42
Koronawirus. Nie tyle śmierci, ile chce statystyka
Śmiertelność zarażonych koronawirusem jest dużo niższa niż podawana do wiadomości publicznej - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prof. Włodzimierz Gut, wirusolog, doradca Głównego Inspektora Sanitarnego.
» więcej
2020-03-12, godz. 09:08
Minister Maciej Kopeć: egzaminy nie są zagrożone
Harmonogram egzaminów maturalnych i ósmoklasistów w tym momencie nie jest zagrożony - mówił w "Rozmowie pod krawatem" wiceminister oświaty Maciej Kopeć.
» więcej
2020-03-11, godz. 10:26
Agresor z CH Kaskada pod nadzorem policji
Policja zatrzymała mężczyznę, który pod koniec lutego chodził z nożem po szczecińskim Centrum Handlowym Kaskada. Nikt w tej sytuacji nie ucierpiał fizycznie - mówił w Rozmowie pod krawatem Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie…
» więcej
2020-03-10, godz. 09:20
Krasnodębski: Unia powinna zamknąć granice i wprowadzić kontrole
Trzeba rozważyć zamknięcie granic wewnątrz Unii Europejskiej w związku z koronawirusem - mówił w "Rozmowie pod krawatem" wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego Zdzisław Krasnodębski.
» więcej
2020-03-09, godz. 09:23
Senator PO przeprosiła kobiety za obniżone emerytury
Magdalena Kochan z Platformy Obywatelskiej przeprasza kobiety za obniżone emerytury. W "Rozmowie pod krawatem" przyznała, że "ustawodawca popełnił błąd", a ówczesny Sejm tego błędu nie poprawił.
» więcej
2020-03-05, godz. 09:30
Specustawa: poseł PSL o nadchodzącym głosowaniu senatorów
Poseł PSL liczy, że kierowany przez opozycję Senat zachowa się odpowiedzialnie i przegłosuje przyjętą już w Sejmie specustawę w sprawie profilaktyki i zwalczania koronawirusa. Bo - jak tłumaczył Jarosław Rzepa - rząd w tej sytuacji…
» więcej
2020-03-04, godz. 09:15
"Posłowie powinni w końcu przestać oszukiwać swoich wyborców"
Walczyli z "partiokracją", a teraz zakładają partię. Jak mówił w "Rozmowie pod krawatem" wiceprzewodniczący klubu Polskie Stronnictwo Ludowe - Kukiz'15 Jarosław Sachajko - chcą osiągnąć swoje cele w walce z "systemem".
» więcej