Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-12-30, godz. 10:14
Rozmowa pod krawatem: Duklanowski, Mickiewicz, niedźwiedź i Grodzki
Sprawę Grodzkiego kwituje cytatem z Pana Tadeusza: "Głupi niedźwiedziu! gdybyś w mateczniku siedział, Nigdy by się o tobie Wojski nie dowiedział" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" radny Prawa i Sprawiedliwości, Leszek Duklanowsk…
» więcej
2019-12-27, godz. 09:09
Nowej siedziby Teatru Współczesnego w przyszłym roku nie będzie
Prezydent Szczecina nie wpisał inwestycji do budżetu na rok 2020. - Mam nadzieję, że to rzeczywiście tylko przesunięte w czasie zadanie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" dyrektor teatru, Mirosław Gawęda.
» więcej
2019-12-24, godz. 09:19
Ks. Rytel-Andrianik: w pogodzeniu się pomoże nam opłatek
W pogodzeniu się pomoże nam opłatek - mówił w "Rozmowie pod Krawatem" ksiądz doktor Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik konferencji episkopatu Polski.
» więcej
2019-12-23, godz. 10:15
"Spierając się o sprawy polskie nie wzywajmy odsieczy moskiewskiej czy brukselskiej"
Spory w Polsce powinniśmy rozwiązywać sami, a nie wzywając na pomoc "zagranicę" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" politolog Maciej Drzonek komentując spory wokół reformy sądownictwa.
» więcej
2019-12-23, godz. 09:06
Sprawa prof. T. Grodzkiego w "Rozmowie pod krawatem" Radia Szczecin
W interesie Tomasza Grodzkiego leży, aby wyjaśnić sprawę zarzutów jakie mu są stawiane - mówił w "Rozmowie pod krawatem" szczeciński politolog, prof. Maciej Drzonek.
» więcej
2019-12-19, godz. 09:07
Wiceprezes PSL: z szacunku do mięsa powinniśmy edukować młodych ludzi
Zakaz udziału dzieci w polowaniach "nie służy ich dobru psychicznemu" i jest to "zbyt daleko idąca ingerencja państwa w prawo rodziców do wychowania" i "z szacunku do mięsa" powinniśmy edukować młodych ludzi - mówiła w "Rozmowie…
» więcej
2019-12-18, godz. 09:26
Radny z Nowoczesnej: na razie w sondażach nas praktycznie nie ma
Nowoczesna nie jest tą samą partią co kiedyś, ale to nie znaczy, że jej nie ma, więc może wystawić swojego kandydata w wyborach prezydenckich - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" Przemysław Słowik.
» więcej
2019-12-17, godz. 10:08
Senyszyn o krzyżu. Poseł SLD przeprasza za wypowiedź koleżanki partyjnej
Senyszyn musi zrozumieć, że nie można obrażać żadnych symboli religijnych - mówił w "Rozmowach pod krawatem" partyjny kolega posłanki, wiceprzewodniczący SLD Andrzej Szejna.
» więcej
2019-12-17, godz. 09:04
"Nowa Lewica zajmie miejsce PO w debacie z PiS"
Nowa Lewica zajmie miejsce Platformy Obywatelskiej w debacie z Prawem i Sprawiedliwością - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł SLD Andrzej Szejna.
» więcej
2019-12-12, godz. 10:05
Poseł PiS: Schetyna głównym rozgrywającym Platformy Obywatelskiej
Prawybory w Platformie Obywatelskiej wygrał Grzegorz Schetyna - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Ryszard Bartosik.
» więcej
2019-12-11, godz. 11:09
Z. Bogucki apeluje do prof. Grodzkiego: stań z otwartą przyłbicą
Profesor Tomasz Grodzki powinien wytłumaczyć się z tego, jak działała fundacja przy szpitalu, którego był dyrektorem - mówił w "Rozmowie pod krawatem" radny Prawa i Sprawiedliwości, Zbigniew Bogucki.
» więcej
2019-12-11, godz. 09:27
Polityk PiS: skoro są wątpliwości, to prezes NIK-u musi zrezygnować z funkcji
"Zero tolerancji" - prezes Najwyższej Izby Kontroli powinien zachować się w zgodzie ze standardem wyznaczonym przez Prawo i Sprawiedliwość i ustąpić - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prawnik i polityk PiS Zbigniew Bogucki.
» więcej
2019-12-10, godz. 10:20
Jak uczcimy 100-lecie Bitwy Warszawskiej?
Chciałby "więcej fantazji", czyli połączenia łuku triumfalnego i kładki rowerowo-pieszej łączącej brzegi Wisły - tak o koncepcji budowy monumentu upamiętniającego zwycięstwo nad bolszewikami w 1920 roku mówi Marek Jakubiak, były…
» więcej
2019-12-10, godz. 09:29
Jakubiak: Kukiz'15 przegrał szansę, którą naród dał ugrupowaniu
Nie chce rozmawiać już o Kukiz'15, bo "to trudny temat przegrania autentycznej szansy, jaką naród dał ugrupowaniu, które chciało być po prostu normalne" - tak obecne losy ruchu oceniał niegdyś wiceszef jego klubu parlamentarnego…
» więcej
2019-12-09, godz. 10:00
Będzie podwyżka dla nauczycieli
Sześć procent podwyżki dla nauczycieli od września, będą na to pieniądze w budżecie państwa - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" wiceminister oświaty, Maciej Kopeć.
» więcej