Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-09-04, godz. 10:11
Marchewka: PO nie udziela żadnego wsparcia Gawłowskiemu
Platforma Obywatelska nie ma nic wspólnego ze startem w wyborach Stanisława Gawłowskiego - zapewniał w środę w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2019-09-04, godz. 09:18
Rotacje na listach Koalicji Obywatelskiej: "rozwiązania zostały znalezione"
Liczy się wynik "całej drużyny" i znalezienie "najlepszych rozwiązań" - tak o wielu zmianach przy ustalaniu list wyborczych Platformy Obywatelskiej w naszym regionie mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł tej partii, Arkadiusz Marc…
» więcej
2019-09-03, godz. 09:30
"Współpraca z USA nie wyklucza współpracy z NATO i Unią Europejską"
Sukces - tak amerykanista z warszawskiej Uczelni Łazarskiego, prof. Artur Wróblewski komentuje ostatnią wizytę wiceprezydenta USA w Polsce.
» więcej
2019-09-02, godz. 10:09
Awaria rurociągu: "To Szczecin ratuje Warszawę"
Specjalista ze Szczecina autorem pomysłu, dzięki któremu powinno udać się powstrzymać katastrofę ekologiczną w Warszawie - podkreślał w "Rozmowie pod krawatem" minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Marek Gróba…
» więcej
2019-09-02, godz. 09:15
Minister Gróbarczyk o słowach prezydenta Niemiec: Powinny padać każdego roku
Oczywiste słowa, które powinny padać, co roku - tak przemówienie prezydenta Niemiec w czasie obchodów 80. rocznicy rozpoczęcia II Wojny Światowej komentował w "Rozmowach pod krawatem" minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej…
» więcej
2019-06-19, godz. 13:22
Nycz wstąpi do PO? "Tak się pewnie stanie"
Pewnie trzeba będzie podjąć taką decyzję - tak o przystąpieniu do Platformy Obywatelskiej mówi radny sejmikowy Artur Nycz.
» więcej
2019-06-18, godz. 09:19
"Opozycja snuje opowieści zupełnie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością"
W gruzach legły lansowane przez opozycję "legendy" o międzynarodowej izolacji Polski - tak m.in. efekty wizyty Andrzeja Dudy w USA oceniał europoseł Prawa i Sprawiedliwości Zdzisław Krasnodębski w "Rozmowie pod krawatem".
» więcej
2019-06-17, godz. 13:24
Zaremba: nie da się porównać relacji z USA teraz i za czasów poprzedniego rządu
Wizyta "z konkretami" wypracowanymi przez lata prezydenta oraz rządu, a z drugiej strony "bigosowanie" i krytyka opozycji "spod znaku Merkel i Putina" - tak szczeciński polityk Krzysztof Zaremba zestawiał ze sobą relacje z USA za czasów…
» więcej
2019-06-17, godz. 10:09
Zaremba: Stocznie pracują i się rozwijają
Wbrew temu, co twierdzi opozycja stocznie pracują i się rozwijają - zapewnił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
» więcej
2019-06-17, godz. 09:28
"Miasto i PŻM powinno się dogadać ws. nabrzeża i się dogada"
Liczy na to, że "się dogadają" - poseł Prawa i Sprawiedliwości komentował konflikt między miastem a PŻM o reprezentacyjne nabrzeża naprzeciwko Wałów Chrobrego.
» więcej
2019-06-13, godz. 11:24
Strajk nauczycieli we wrześniu? "Będzie taka pokusa"
Wiceminister oświaty o perspektywie wrześniowego strajku w oświacie i działaniach resortu: 15-procentowej podwyżki w jednym roku nauczyciele jeszcze nigdy nie mieli - podkreślał w "Rozmowach pod krawatem" Maciej Kopeć.
» więcej
2019-06-13, godz. 09:17
Wiceminister edukacji o oblężonych liceach: Najlepsze zawsze są preferowane
Najlepsze licea zawsze miały więcej kandydatów niż miejsc - mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister oświaty Maciej Kopeć odpowiadając na pytanie o obawy rodziców związane z ewentualnym przepełnieniem szkół w związku z…
» więcej
2019-06-12, godz. 10:16
Szałabawka: nieudolność urzędu miasta przekłada się na "robienie polityki"
Źle się dzieje, że przez nieudolność urzędu miejskiego robi się z tego później politykę - stwierdził Artur Szałabawka w "Rozmowie pod krawatem" komentując konflikt między miastem a PŻM o wykorzystanie nabrzeży Wałów Chrobrego…
» więcej
2019-06-12, godz. 09:18
"Ustalenia Polski i USA jak wejście Polski do NATO"
Sytuacja podobna do tej, gdy wstępowaliśmy do NATO - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł PiS Artur Szałabawka podkreślając wagę rozpoczynającej się wizyty prezydenta Polski w USA.
» więcej
2019-06-11, godz. 09:27
Współpraca ponad podziałami? "Europosłowie innych krajów potrafią"
Kiedyś była, dzisiaj jest mało prawdopodobna, chociaż inni, na przykład Niemcy potrafią się zdobyć na współpracę ponad podziałami - europoseł Platformy Obywatelskiej w "Rozmowach pod krawatem" sceptycznie oceniał możliwość…
» więcej