Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-03-20, godz. 13:34
Kto "jedynką" SLD w eurowyborach? Decyzja dopiero zapadnie
Wcześniej zapewniał, że nie ma obaw, teraz mówi, że trzeba poczekać na ustalenia w łonie Koalicji Europejskiej. Dariusz Wieczorek, szef zachodniopomorskiego SLD odpowiadał na pytanie o "jedynkę" na liście dla europosła Sojuszu Bogusława…
» więcej
2019-03-20, godz. 10:36
"Rozmowa pod krawatem": jeśli zawinili ludzie to nie będzie "świętych krów"
Jeżeli zawinili ludzie to nie będzie "świętych krów" - zapewniał szef zachodniopomorskiego SLD. Chodzi o katastrofę budowlaną na Zamku Książąt Pomorskich. Niespełna dwa lata po zawaleniu się części jednego skrzydła zabytku…
» więcej
2019-03-20, godz. 09:36
SLD: wcześniej krytykowaliśmy PO i PSL ale wciąż jesteśmy wiarygodni
Decyzja o sejmikowej koalicji z PO i PSL zapadła "w uzgodnieniu z naszymi wyborcami" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" szef zachodniopomorskiego SLD.
» więcej
2019-03-19, godz. 09:21
Nowoczesna bez "jedynek" na listach do europarlamentu. K. Lubnauer wierzy w sukces
Pytana o "jedynki" do wyborów europejskich tłumaczy, że "listy są bardzo mocne, jest na nich wielu premierów". Tak w "Rozmowie pod krawatem" odpowiadała przewodnicząca Nowoczesnej Katarzyna Lubnauer, gdy zwróciliśmy uwagę, że jej…
» więcej
2019-03-18, godz. 10:17
Budowa basenu w SP 10 kontynuowana "w bólu i cierpieniu"
To był wybór "mniejszego zła", kontynuacja inwestycji w "bólu i cierpieniu" - przyznał w "Rozmowie pod krawatem" zastępca Prezydenta Szczecina Michał Przepiera, pytany o przedłużającą się budowę i zawirowania z wykonawcami basenu…
» więcej
2019-03-18, godz. 09:07
Konsultacje ws. planu przebudowy stadionu odbędą się w tym tygodniu
Jest propozycja planu przebudowy stadionu przygotowana przez wykonawcę i w tym tygodniu będzie konsultowany w urzędzie miasta - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" Michał Przepiera, odpowiedzialny za inwestycje zastępca prezydenta S…
» więcej
2019-03-15, godz. 09:14
"Trafostacja ma płynność finansową i bardzo bogaty program"
To był pracowity i efektywny czas. Tak podsumował w "Rozmowie pod Krawatem" dwa lata swoich rządów w Trafostacji Sztuki jej dyrektor - Stanisław Ruksza.
» więcej
2019-03-14, godz. 09:26
Tomasz Rzymkowski: ofiarami strajku będą uczniowie
Głównymi ofiarami strajku będą uczniowie, a pan Broniarz "spaceruje po linie" - ocenił w "Rozmowie pod krawatem" Tomasz Rzymkowski, poseł Kukiz'15.
» więcej
2019-03-13, godz. 09:27
Jakubiak o karcie LGBT+: Wara od moich dzieci
Marek Jakubiak ostro o przyjętej w Warszawie karcie LGBT+: Wara od moich dzieci - mówił poseł w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2019-03-12, godz. 11:07
"Nie ma konstruktywnego sporu, gdy ktoś mówi o sobie, że jest np. opozycją totalną"
Gdy ktoś nazywa się "opozycją totalną" i na wszystko mówi "nie" - to tak, jakby "na złość mamie odmroził sobie uszy" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Andrzej Duda. Prezydent podkreślał, że tak jak spór jest istotą demokracji…
» więcej
2019-03-12, godz. 10:04
Wtedy ważyły się losy tarczy antyrakietowej. Prezydent o tym, co usłyszał od Lecha Kaczyńskiego
Po 20 latach obecności w NATO można powiedzieć, że jesteśmy członkiem Paktu Północnoatlantyckiego z prawdziwego zdarzenia - mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Polski Andrzej Duda.
» więcej
2019-03-12, godz. 09:05
Prezydent Andrzej Duda o modernizacji armii i zaniechaniach poprzedniego rządu
Rząd podjął rozmowy ze stroną amerykańską o zakupie nowoczesnych myśliwców F35 - poinformował w "Rozmowie pod krawatem" Prezydent Rzeczypospolitej Andrzej Duda.
» więcej
2019-03-11, godz. 09:18
Minister Rafalska: trzynasta emerytura może być wypłacana co roku
Na razie świadczenie będzie wypłacone w tym roku, ale niewykluczone, że będzie trafiać do emerytów co roku. O trzynastej emeryturze dla seniorów mówiła w "Rozmowie pod krawatem" Elżbieta Rafalska. To jeden z projektów z tak zwanej…
» więcej
2019-03-07, godz. 10:55
Czarnecki: Zgodzili się na mniejsze dopłaty dla rolników, a teraz startują z Koalicji Europejskiej
Europoseł Prawa i Sprawiedliwości krytycznie o politycznych oponentach z Koalicji Europejskiej: wysyłają do Brukseli ludzi, którzy gdy negocjowali nasze przystąpienie do Unii Europejskiej zgodzili się, aby polscy rolnicy dostali dwukrotnie…
» więcej
2019-03-07, godz. 09:53
"Joachim Brudziński jako europarlamentarzysta może mieć istotny i pozytywny wkład"
Będzie mógł przenieść polskie doświadczenia polityki imigracyjnej na grunt Unii, której strategia w tej kwestii zawiodła - mówił w "Rozmowie pod krawatem" europoseł PiS Ryszard Czarnecki, komentując start w eurowyborach szczecińskiego…
» więcej