Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-03-07, godz. 09:53
"Joachim Brudziński jako europarlamentarzysta może mieć istotny i pozytywny wkład"
Będzie mógł przenieść polskie doświadczenia polityki imigracyjnej na grunt Unii, której strategia w tej kwestii zawiodła - mówił w "Rozmowie pod krawatem" europoseł PiS Ryszard Czarnecki, komentując start w eurowyborach szczecińskiego…
» więcej
2019-03-06, godz. 10:28
Kontrowersje wokół działki na Warszewie. Radni jadą na wizję lokalną
Koalicjant Piotra Krzystka "zaniepokojony" planem sprzedaży miejskiej działki w centrum dzielnicy Warszewo w Szczecinie - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Łukasz Tyszler z Koalicji Obywatelskiej.
» więcej
2019-03-06, godz. 09:28
Tyszler: listy wyborcze do PE "to nie jest jeszcze zamknięty temat"
Temat list wyborczych do Parlamentu Europejskiego nie jest zamknięty - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" szef klubu radnych PO w radzie miasta Łukasz Tyszler.
» więcej
2019-03-05, godz. 10:09
Brudziński: Szczecin i Pomorze Zachodnie nie mają barw partyjnych
Minister spraw wewnętrznych komentuje zarzuty opozycji: Szczecin i Pomorze Zachodnie nie mają barw partyjnych, a to za rządów naszych poprzedników pieniądze na drogi trafiały głównie do "zaprzyjaźnionych" samorządów, gdzie rządzili…
» więcej
2019-03-04, godz. 15:51
Mucha: spotkanie w Paryżu z nauką nie miało nic wspólnego
Obraźliwe kłamstwa wypowiadane przez osoby, które uprawiają pseudo-naukowe badania - tak minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha oceniał zorganizowaną pod egidą Polskiej Akademii Nauk konferencję w Paryżu.
» więcej
2019-03-04, godz. 12:04
Będzie interwencja Kancelarii Premiera po sesji zachodniopomorskiego sejmiku?
Klub radnych Prawa i Sprawiedliwości najprawdopodobniej wystąpi do Kancelarii Premiera o interwencję w sprawie statutu województwa uchwalonego w ubiegłym tygodniu na sesji zachodniopomorskiego sejmiku - mówił o tym w poniedziałek w…
» więcej
2019-03-04, godz. 09:25
"To było pokazanie buntu społeczeństwa wobec władzy totalitarnej"
Sprzeniewierzanie się pamięci rzeczy oczywistych i uprawianie propagandy, jak w komunistycznej dyktaturze PRL-u. Tak wypowiedzi części polityków dezawuujące Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych komentował w poniedziałek…
» więcej
2019-03-01, godz. 09:25
Wnuk łączniczki AK: "w wieku 19 lat trudno zrozumieć, że musi się umierać"
Dopiero inni uświadomili mi, jak niezwykłą osobą jest babcia. Jej przeżycia są tak bolesne, że wpływają na uczucia wielu ludzi. Tak w "Rozmowie pod krawatem" o emocjach towarzyszących powstawaniu filmu dokumentalnego "Milczące pokolenie"…
» więcej
2019-02-28, godz. 09:38
"Jak się wydaje miliony wyroków, to wśród nich mogą zdarzyć się kontrowersyjne"
Zdarzają się niesprawiedliwe wyroki, ale jeszcze gorsze jest upolitycznienie sądów - stwierdził w "Rozmowie pod Krawatem" poseł PO Marcin Święcicki.
» więcej
2019-02-27, godz. 11:28
Drogi lokalne za PiS? Rzepa krytykuje. Pytany o rządy PO-PSL odpowiada: Trochę inna rzeczywistość
Problemem jest stan dróg lokalnych w Polsce, nigdy nie było kompleksowego programu ich odbudowy - stwierdził Jarosław Rzepa. Działacz PSL-u w "Rozmowach pod krawatem" odniósł się do propozycji PiS-u, czyli inwestycji w infrastrukturę…
» więcej
2019-02-27, godz. 09:34
Rzepa po wejściu do Koalicji Europejskiej: PSL nie wyrzekło się korzeni
PSL nie wyrzekło się korzeni, mamy swoje wartości chrześcijańskie a hasło "Bóg, Honor, Ojczyzna" jest dla nas ważne - przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" szef zachodniopomorskiego PSL-u Jarosław Rzepa.
» więcej
2019-02-22, godz. 11:09
Rzecznik Pogoni przyznaje: Wychyliliśmy się poza zakres naszych działań
Wychyliliśmy się poza zakres naszych działań - przyznał rzecznik prasowy Pogoni Szczecin Krzysztof Ufland. Chodzi o list prezesa Portowców, w którym podał on, że przebudowa stadionu rozpocznie się po 10 marca.
» więcej
2019-02-22, godz. 09:43
"70 niezwykłych historii na 70-lecie Pogoni Szczecin" na podium plebiscytu
Sukces książki to dowód jak piękne są przeżycia osób związanych z klubem - mówił w "Rozmowie pod krawatem" rzecznik prasowy Pogoni Szczecin i autor publikacji, Krzysztof Ufland. Książka "70 niezwykłych historii na 70-lecie Pogoni…
» więcej
2019-02-21, godz. 09:21
Bielan: PO-KO nie ma innego programu, jak tylko "antyPiS"
Mówienie, że Prawo i Sprawiedliwość chce wyprowadzić Polskę z Unii Europejskiej, to "goebbelsowskie kłamstwo" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" senator PiS Adam Bielan.
» więcej
2019-02-20, godz. 09:08
"To haniebna i naganna wypowiedź polityków izraelskich"
Przewodniczący Nowoczesnej w Zachodniopomorskiem pytany o "antysemityzm wyssany z mlekiem matki" wzywa Żydów do przeproszenia narodu polskiego. - Haniebna, naganna wypowiedź polityków izraelskich - oceniał Radosław Lubczyk i dodawał…
» więcej