Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-04-15, godz. 09:19
"Kochany panie Grzegorzu" to kurtuazja - ocenia radny Słowik
To zwykła kurtuazja - tak szczeciński radny Koalicji Obywatelskiej Przemysław Słowik komentuje obecność i zachowanie Sławomira Broniarza na konwencji komitetu Koalicji Europejskiej.
» więcej
2019-04-12, godz. 09:30
Kontrapunkt coraz bliżej. "Chcemy zderzać ze sobą różne estetyki "
Program tegorocznej edycji "Kontrapunktu" jest złożony i bardzo bogaty - przekonywał w "Rozmowie pod krawatem" członek zespołu programowego festiwalu, aktor Teatru Współczesnego Maciej Litkowski.
» więcej
2019-04-11, godz. 10:18
Poseł PiS ostro o Kopacz. Padają słowa o zdradzie
Niezmiennie dążymy do odzyskania wraku tupolewa z Rosji - zapewniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł PiS Dominik Tarczyński.
» więcej
2019-04-11, godz. 09:31
"Najważniejsza teraz jest odpowiedzialność, a nie polityka"
To tylko hipokryzja ZNP i przewodniczącego związku, który nie reagował, gdy rząd PO-PSL podwyżek nauczycielom nie dawał - tak sytuację w oświacie ocenił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Dominik Tarczyńs…
» więcej
2019-04-10, godz. 09:12
Soska: Samorząd nie jest przygotowany na podwyżkę dla nauczycieli
Zastępca prezydenta Szczecina o podwyżkach dla nauczycieli: Nie jesteśmy na to przygotowani, jeżeli związkowcy wynegocjują wzrost wynagrodzenia i tak w części pokryje to samorząd, który będzie musiał znaleźć na to pieniądze…
» więcej
2019-04-09, godz. 11:21
Wybór Ukraińców skutkiem niechęci do polityków i do elity
Ukraińcy głosując na aktora, wybierają tego, kogo znają i kto nie kojarzy im się z polityką - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Kowal, były europoseł, w czasie kadencji zaangażowany we współpracę parlamentarną Ukrainy…
» więcej
2019-04-09, godz. 09:24
Prof. Polskiej Akademii Nauk o strajku: "przecież tu chodzi w ogóle o politykę"
Były minister i polityk Polski Razem, profesor Polskiej Akademii Nauk o strajku nauczycieli: - Tu chodzi o politykę, jakże mogło by być inaczej - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Kowal.
» więcej
2019-04-08, godz. 11:06
"Rząd PO-PSL dawał nauczycielom tyle, ile mógł"
Senator PO popiera strajk nauczycieli i zapewnia, że gdy rządzili, to "Platforma Obywatelska dawała nauczycielom tyle, ile mogła" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Tomasz Grodzki.
» więcej
2019-04-08, godz. 09:18
Senator Grodzki: PO składa ofiarę
Platforma Obywatelska "składa ofiarę", żeby "poszerzyć bazę", a Koalicja Europejska ma "szeroki" charakter dalekosiężnego "bardzo ciekawego" planu politycznego - tak brak "jedynki" dla PO na liście w naszym okręgu oceniał senator…
» więcej
2019-04-04, godz. 10:14
Kto w nowym Sejmie? Prof. Drzonek nie postawi pieniędzy
W roku wyborczym widzi wiele scenariuszy możliwego rozwoju wydarzeń, na żaden "pieniędzy by nie postawił" - szczeciński politolog w "Rozmowach pod krawatem" mówił o tym, jak może rozwinąć się sytuacja na polskiej scenie politycznej…
» więcej
2019-04-04, godz. 09:33
Przez Koalicję Europejską "Platforma wprowadziła się w kanał"
Platforma Obywatelska sama "wprowadziła się w kanał", bo powstanie tego wyborczego sojuszu, czyli Koalicji Europejskiej, tak naprawdę nie leży w interesie tej partii - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Maciej Drzonek.
» więcej
2019-04-03, godz. 10:20
Przebudowa Teatru Polskiego i wątpliwości radnego PiS
Wątpię, czy ta inwestycja rozpocznie się w tym roku - tak o przebudowie Teatru Polskiego mówił w "Rozmowach pod krawatem" radny PiS Zbigniew Bogucki.
» więcej
2019-04-03, godz. 09:58
"Eskalacja konfliktu zamiast kompromisu." Bogucki o działaniach prezesa ZNP
Eskalacja konfliktu i żądań, zamiast prób osiągnięcia kompromisu na korzyść nauczycieli - tak postawę szefa Związku Nauczycielstwa Polskiego ocenił w "Rozmowie pod krawatem" Zbigniew Bogucki, radny zachodniopomorskiego PiS.
» więcej
2019-04-02, godz. 09:23
"Paweł Kukiz nie nauczył się budowy realnej siły politycznej"
Paweł Kukiz nie wie czego chce, dlatego jego struktury się rozsypują - tak mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Robert Winnicki z koła poselskiego "Konfederacja".
» więcej
2019-04-01, godz. 10:13
Były europoseł nie daje szans Liberadzkiemu: "SLD już schodzi"
Zdaniem Sylwestra Chruszcza, w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego w naszym okręgu uda się zdobyć dwa mandaty i przypadną one Joachimowi Brudzińskiemu z PiS i Bartoszowi Arłukowiczowi z PO.
» więcej