Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-11-28, godz. 09:12
Przepióra: Bezpartyjni wyznają przede wszystkim "ideały samorządności"
Wyznają przede wszystkim "ideały samorządności" i przekonują, że w polityce nie uczestniczą - tak zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" Marcin Przepióra, radny klubu Bezpartyjnych w zachodniopomorskim sejmiku.
» więcej
2018-11-27, godz. 12:41
Liberadzki ostro o Merkel i niemieckim rządzie
Gdy Polska i inne kraje Unii będą protestować - Niemcy "ręka w rękę" wybudują Nord Stream 2 i zostaniemy postawieni przed faktem dokonanym - mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" europoseł SLD Bogusław Liberadzki.
» więcej
2018-11-27, godz. 09:24
Szczeciński europoseł: sprawy finansowe zdecydowały o wyjściu Brytyjczyków z UE
Brytyjczycy chcieli dodatkowych ustępstw od Unii Europejskiej, a gdy ich nie dostali, opuścili wspólnotę - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" szczeciński europoseł Bogusław Liberadzki.
» więcej
2018-11-26, godz. 09:54
"Opozycja sobie wymyśliła, że stoczni nie ma albo jest tylko wydmuszką"
"Nic się nie zmieniło" - mówił w "Rozmowie pod Krawatem" o stępce pod prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
» więcej
2018-11-26, godz. 09:17
Zaremba o Bezpartyjnych: "Trzeba wiedzieć z kim"
"Trzeba wiedzieć z kim" - tak w "Rozmowie pod Krawatem" koalicję Bezpartyjnych Piotra Krzystka z Koalicją Obywatelską w Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego komentował poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
» więcej
2018-11-23, godz. 12:06
Rewolucja na filmowym rynku. "Popularne platformy zmieniają przyzwyczajenia odbiorców"
Na rynku filmów i seriali mamy rewolucję - tak uważa Roman Gutek. Współwłaściciel "Gutek Film" od lat wprowadzającej do Polski filmy i twórca festiwalu Nowe Horyzonty był gościem piątkowych "Rozmów pod Krawatem".
» więcej
2018-11-22, godz. 10:50
Czesław Hoc: ma wygrać województwo zachodniopomorskie
Nie chciał mówić o ewentualnej koalicji w sejmiku województwa, ale stwierdził, że najważniejsze jest dobro Pomorza Zachodniego. Europoseł Prawa i Sprawiedliwości Czesław Hoc był gościem porannej "Rozmowy pod krawatem".
» więcej
2018-11-22, godz. 09:31
"Państwo zdaje egzamin w ekstremalnych warunkach"
Państwo polskie działa dobrze, widać to m.in. w tym, co wydarzyło się po ujawnieniu afery KNF - mówił w "Rozmowie pod Krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Czesław Hoc.
» więcej
2018-11-21, godz. 12:56
Zwiększone finansowanie SOR-u w Zdrojach
Szpitalny Oddział Ratunkowy w Zdrojach się sprawdza i jest potrzebny pacjentom - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Łukasz Tyszler.
» więcej
2018-11-21, godz. 11:03
Jak hartowała się koalicja, czyli Łukasz Tyszler w "Rozmowie pod krawatem"
Radny PO o możliwych koalicjach z Bezpartyjnymi Piotra Krzystka w radzie miasta i sejmiku: - Jesteśmy na dobrej drodze do porozumienia - mówił Tyszler.
» więcej
2018-11-21, godz. 09:33
"Wyleniałe ryje". Tyszler: Nie mam pretensji
Za "wyleniałe ryje" pretensji do partyjnego kolegi nie ma i przekonuje, że rozmowa o rozbudowie Galaxy między biznesmenem a szefem szczecińskiej PO nie miała znaczenia - tak mówił w środę w "Rozmowach pod krawatem" radny PO Łukasz…
» więcej
2018-11-20, godz. 11:07
Kalinowski: koalicja z PiS? Tylko na poziomie przebudowy chodnika!
Polityk PSL o koalicji z PiS w samorządach: "Na poziomie sejmików jest to wykluczone, bo PiS to partia antysamorządowa". Co jednocześnie nie przeszkadza ludowcom zawiązywać koalicji z PiS na przykład na poziomie powiatów.
» więcej
2018-11-20, godz. 09:25
Europoseł o podsłuchu w KNF: "to jest dziki kraj"
"To jest dziki kraj, gdzie były służby?" - pytał w "Rozmowie pod Krawatem" europoseł PSL Jarosław Kalinowski, komentując doniesienia dotyczące afery w Komisji Nadzoru Finansowego.
» więcej
2018-11-19, godz. 10:26
"Na pewno znacznie przepłacimy za budowę stadionu"
Miasto znacznie przepłaci za stadion jeżeli teraz rozstrzygnie przetarg na budowę obiektu - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" Przemysław Słowik z klubu Koalicji Obywatelskiej.
» więcej
2018-11-19, godz. 09:18
Sekretarz szczecińskiej .Nowoczesnej nie bierze udziału w koalicyjnych negocjacjach
Negocjacje koalicyjne się toczą, ale sekretarz szczecińskiej .Nowoczesnej nie bierze w nich udziału i jest "informowany" o ich przebiegu - przyznał w "Rozmowie pod Krawatem" Przemysław Słowik.
» więcej