Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-10-02, godz. 09:19
Europoseł PiS o "sześciopaku" Platformy: Puste obietnice
- Choćby nie wiem co obiecali, zawsze zderzą się z jednym słowem. To słowo to "wiarygodność" czy raczej jej brak - tak o "sześciopaku" Platformy Obywatelskiej na wybory samorządowe mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sztabu wyborczego…
» więcej
2018-10-01, godz. 10:45
Prezydent Stargardu deklaruje: Wyższe zarobki dla mieszkańców
Deklaruje w kampanii wyższe zarobki dla mieszkańców Stargardu i przekonuje - w "Rozmowach pod krawatem - że to nie są czcze obietnice. Prezydent Stargardu Rafał Zając pytany, na ile samorząd może mieć wpływ na pensje, tłumaczył…
» więcej
2018-09-27, godz. 13:25
Czarnecki o wypowiedzi premiera: Nazwał rzeczy po imieniu
Sprawa wypowiedzi premiera Morawieckiego nie będzie obciążeniem w kampanii wyborczej - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" Ryszard Czarnecki z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2018-09-27, godz. 10:31
Jaka rola Polski w amerykańskiej polityce? Ocena europosła PiS
Rola Polski w amerykańskiej polityce bardzo wzrosła - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Ryszard Czarnecki.
» więcej
2018-09-27, godz. 09:23
Kurtuazyjna rozmowa Dudy z Tuskiem. Europoseł Czarnecki nie ma złudzeń
To była tylko kurtuazyjna rozmowa - tak o spotkaniu Andrzeja Dudy i Donalda Tuska oraz o zarejestrowanej przez kamery konwersacji między politykami mówi europoseł PiS Ryszard Czarnecki.
» więcej
2018-09-26, godz. 11:27
Różnica zdań wśród posłów Nowoczesnej
Nie rozumiem wypowiedzi Piotra Misiły, ale ma do nich prawo - tak poseł .Nowoczesnej Radosław Lubczyk skomentował w "Rozmowach pod krawatem" słowa swojego partyjnego kolegi.
» więcej
2018-09-26, godz. 10:33
Poseł Lubczyk: Zdecydowałem się zrobić krok do tyłu
Marzy o fotelu burmistrza, ale na razie chce zdobywać doświadczenie w parlamencie. Radosław Lubczyk, poseł .Nowoczesnej, zapowiedział w "Rozmowach pod krawatem", że w przyszłości będzie kandydował na ten urząd.
» więcej
2018-09-26, godz. 09:27
"Trzeba było połączyć siły, by samorządy obronić przed PiS-em"
Nowoczesna powstała jako opozycja do Platformy, dziś z PO łączy nas chęć wygrania wyborów - mówił z "Rozmowach pod krawatem" Radosław Lubczyk poseł tej partii.
» więcej
2018-09-25, godz. 11:43
Poseł PiS: Budowa promu trwa
Budowa promu dla PŻB w Szczecinie trwa "od 16 miesięcy", niebawem "zamawiane będą blachy" - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
» więcej
2018-09-25, godz. 10:15
Zaremba o sześciopaku PO i Schetynie. "Niewiarygodne". Pada motoryzacyjne porównanie
Sześciopak to się kojarzy z piwem i sklepem spożywczym - tak o pakiecie gospodarczych propozycji PO - nazwanych przez samego Grzegorza Schetynę "sześciopakiem" mówił w "Rozmowach pod krawatem" szczeciński poseł PiS-u Krzysztof Za…
» więcej
2018-09-25, godz. 09:28
"Mordercy stoczni". Ostre słowa na Tuska i PO [WIDEO]
"Mordercy stoczni" - tak o Donaldzie Tusku i PO mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
» więcej
2018-09-24, godz. 11:24
Poseł PO o bojkocie mediów publicznych w regionie: Mam nadzieję, że wszyscy wyciągnęli wnioski
Mam nadzieję, że obie strony wyciągnęły wnioski z bojkotu mediów publicznych przez polityków Platformy Obywatelskiej - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł tej partii Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2018-09-24, godz. 10:27
Poseł PO: Wierzę, że Gawłowski udowodni swoją niewinność
Platforma Obywatelska ma dobrą ofertę dla Pomorza Zachodniego, a sprawa Stanisława Gawłowskiego nie ma na to żadnego wpływu - przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2018-09-24, godz. 09:21
Marchewka: Odbudowa wielkiej stoczni to mit. Premier dumnie pukał młotkiem w kawałek blachy
Budowany jest mit odbudowy Stoczni Szczecińskiej, konieczne jest wyjaśnienie prawdy na ten temat - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2018-09-21, godz. 10:39
"Krzystek jedynym słusznym kandydatem" [WIDEO]
Piotr Krzystek to jedyny słuszny kandydat na prezydenta Szczecina - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" Maria Ilnicka-Mądry.
» więcej