Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-10-17, godz. 10:56
Poseł Konfederacji: Prowokacje środowisk LGBT mają jeden cel
Wpisuje się w proces stopniowej "deprawacji" społeczeństwa, któremu musi się przeciwstawić rząd - tak poseł Konfederacji Krzysztof Bosak komentował środową prowokację środowisk LGBT w Krakowie.
» więcej
2019-10-17, godz. 09:10
Bosak: Konfederacja chce być opozycją merytoryczną
Chcą być opozycją merytoryczną, z "totalną" się nie utożsamiają - tak mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Konfederacji Krzysztof Bosak.
» więcej
2019-10-16, godz. 10:09
Jarosław Rzepa: "będę walczył o samorząd, bo jest pod ścianą"
W Sejmie chcę walczyć o samorząd - deklarował w "Rozmowie pod krawatem" Radia Szczecin Jarosław Rzepa z Polskiego Stronnictwa Ludowego.
» więcej
2019-10-16, godz. 08:54
Rzepa odpowiada Nitrasowi: każda z partii ma prawo do samodzielnego startu
Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
» więcej
2019-10-15, godz. 10:21
"To problemy fundamentalne". Poseł PiS-u: Będziemy chcieli dokończyć reformę
Prawo i Sprawiedliwość na pewno będzie chciało dokończyć reformę sądownictwa - mówił w "Rozmowach pod krawatem" polityk PiS Leszek Dobrzyński.
» więcej
2019-10-10, godz. 10:02
Po wyborach: reforma sądów i służby zdrowia
Cel PiS na kolejną kadencję: - O ile zdobędziemy zaufanie wyborców, to przede wszystkim poprawa sytuacji w służbie zdrowia - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" kandydatka PiS do Sejmu, Stefania Biernat.
» więcej
2019-10-07, godz. 11:00
"Śledztwo ciągnie się zbyt długo, jakby szukano dowodów"
Nigdy nic złego o partii nie powiedział, zawsze dobrze się z nim współpracowało - w ocenie wiceprzewodniczącej zachodniopomorskiego sejmiku z PO oskarżany w aferze melioracyjnej Stanisław Gawłowski może brać udział w wyborach…
» więcej
2019-10-07, godz. 10:05
Teresa Kalina: nie miałam czasu na śledzenie konwencji Koalicji Obywatelskiej
Dyskutuje z partyjnymi liderami osobiście, konwencji swojego ugrupowania nie śledziła - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" Teresa Kalina z Platformy Obywatelskiej.
» więcej
2019-10-04, godz. 10:54
Zaremba komentuje wypowiedź Neumanna: stek bluzgów i kpienie z wyborców
Jest różnica: Ardanowski mówił do urzędników, a Neumann o wyborcach - tak w "Rozmowie pod krawatem" komentował nowe taśmy Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2019-10-04, godz. 09:26
"Minister powiedział, że w tym roku rusza fizyczna budowa promu"
Wierzę w zapowiedzi ministra - tak poseł Prawa i Sprawiedliwości komentuje w "Rozmowach pod krawatem" wypowiedzi pełnomocnika marszałka województwa z Platformy Obywatelskiej. Rafał Zahorski mówił, że nie ma możliwości, aby w Szczecinie…
» więcej
2019-10-03, godz. 10:22
Przeprowadził się do Szczecina, za spadochroniarza się nie uważa
Przeprowadził się do Szczecina, bo stąd startuje do Sejmu i jak zapewnia, dzięki temu lepiej widzi problemy miasta. Arkadiusz Czarnecki, "dwójka" listy komitetu SLD przekonywał w "Rozmowie pod krawatem", że nie jest "spadochroniarz…
» więcej
2019-10-03, godz. 09:06
Arkadiusza Czarneckiego selektywne spojrzenie na parady LGBT
Obrażanie katolików na paradach LGBT to tylko "obrazki" i "incydenty" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Arkadiusz Czarnecki, kandydat partii Wiosna startujący z listy SLD w Szczecinie.
» więcej
2019-10-02, godz. 12:50
"500 Plus nożem wsadzonym w plecy przyszłym pokoleniom..." i inne cytaty
- Przejdźmy do rzeczy - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Sławomir Nitras i prosił o cytaty polityków Koalicji Obywatelskiej o programie Rodzina 500 Plus. Przed wyborami bowiem liderzy KO zadeklarowali, że świadczenie utrzyma…
» więcej
2019-10-02, godz. 10:51
"PiS nie jest w stanie skończyć dróg, które my rozpoczęliśmy budować"
Poseł Sławomir Nitras porównuje programy wyborcze - jego zdaniem "PiS ma tylko polityczny PR", a PO ma "przygotowany program" budowy dróg i dofinansowania szpitali.
» więcej
2019-10-02, godz. 09:13
Posła Nitrasa "za, a nawet przeciw"
Jeden jest "za" - inny go popiera i jednocześnie jest "przeciw": - Poseł Sławomir Nitras został zapytany w "Rozmowie pod krawatem" o program kandydata PO deklarującego wsparcie dla adopcji dzieci przez pary homoseksualne. Nitras w odpowiedzi…
» więcej