Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2020-11-05, godz. 09:28
Poseł Lewicy: posunięcia rządu nie są dla mnie logiczne
Sytuacja jest trudna, chociaż niektóre posunięcia rządu nie wydają się logiczne - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" poseł Lewicy Andrzej Szejna.
» więcej
2020-11-04, godz. 09:21
Senator KO: "tysiące ludzi mówi władzy sprawującej rządy w Polsce: dosyć"
Wulgaryzmy w czasie protestów przeszkadzają, ale "rozumie nastroje społeczne", a ataki na modlących się ludzi, księży i niszczenie kościołów według niej to czyny "prowokatorów" - senator Koalicji Obywatelskiej Magdalena Kochan…
» więcej
2020-11-03, godz. 09:06
"Rozumiem, że środowiska lewicowe przyjdą i posprzątają przed siedzibą PiS"
Szef szczecińskiego PiS komentuje zachowanie manifestantów: - Mówią o ekologii i umiłowaniu porządku, to chyba posprzątają? - zastanawiał się w "Rozmowie pod krawatem" Leszek Dobrzyński, odpowiadając na pytanie o przyniesione przez…
» więcej
2020-11-02, godz. 10:19
Naukowiec o poparciu protestów przez samorządy: to błąd
Prezydenci miast nie powininni angażować się w bieżące spory polityczne - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" politolog, profesor Maciej Drzonek.
» więcej
2020-11-02, godz. 09:28
Politolog: "w czasie pandemii ta forma protestu jest absolutnie niedopuszczalna"
Sytuacja skandaliczna i niedopuszczalna, a ci, którzy to "rozumieją", nie zdają sobie sprawy z tego, że w przyszłości ktoś może również ich tak potraktować - tak politolog, profesor US Maciej Drzonek mówił o formie protestów…
» więcej
2020-10-30, godz. 09:13
"Zdarzają się przypadki dewastacji nagrobków i wykorzystania ich na płyty chodnikowe"
Brakuje prawnych regulacji dotyczących niszczenia starych płyt nagrobnych - uważa koordynator wojewódzki do spraw zabytków w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.
» więcej
2020-10-29, godz. 11:07
"Ostudźmy emocje, potrzebna rzeczowa dyskusja"
Aby usiąść do rzeczowej rozmowy potrzebne jest wystudzenie emocji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" sekretarz Kurii Szczecińsko-Kamieńskiej, ksiądz dr Sławomir Zyga.
» więcej
2020-10-28, godz. 09:09
"Terminal kontenerowy w Świnoujściu to absolutna konieczność"
Budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu to absolutna konieczność - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Portów Szczecin-Świnoujście.
» więcej
2020-10-27, godz. 10:33
"Potrzebna trzecia droga"
Zawodzi komunikacja rządu z Polakami w sprawie pandemii - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł Konfederacji, Krzysztof Tuduj.
» więcej
2020-10-21, godz. 11:28
Gdzie Sunrise Festival? "Szczecin jest w grze"
Radny KO o nowej imprezie w mieście: - Podobno toczą się negocjacje między władzami Szczecina a o organizatorami festiwalu Sunrise - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Przemysław Słowik.
» więcej
2020-10-21, godz. 09:30
Radny Słowik o sytuacji na lekcjach religii: Do tego nie powinno dochodzić
Nie ma osobistego problemu z Kościołem, ataki na hierarchów, domaganie się wycofania religii ze szkół to w jego ocenie działania w trosce o dobro publiczne. W środę gościem "Rozmów pod krawatem" był Przemysław Słowik, radny KO…
» więcej
2020-10-19, godz. 10:19
Radny PiS o roszadzie: SPP - komunikacja miejska
Niższe ceny są pozorne, szczecinianie dużo więcej stracą niż zyskają - mówił w "Rozmowie pod krawatem" radny PiS.
» więcej
2020-10-19, godz. 09:11
"Symbol zdziczenia części społeczeństwa lewicowo-liberalnego"
Symbol zdziczenia części środowisk lewicowych - tak sprawę zniszczenia elewacji szczecińskiego kościoła komentował w "Rozmowach pod krawatem" Leszek Duklanowski z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2020-10-15, godz. 09:04
Szef Komisji Zdrowia: konieczna dyscyplina społeczna
Rozluźnienie i niebezpieczne zachowania, brak maseczek czy tłumy w sklepach - jak podkreślał przewodniczący sejmowej Komisji Zdrowia, Tomasz Latos w "Rozmowie pod krawatem" tylko dzięki rozwadze możemy zahamować pandemię w Polsce.
» więcej
2020-10-14, godz. 10:35
Minister Mucha: "Jesteśmy demokracją, a nie sądziokracją"
Prezydencki minister krytykuje upolitycznienie części środowiska sędziowskiego: - Wydawanie oświadczeń, w których uznaje się, że sędziego nie można pociągnąć do odpowiedzialności karnej są niedopuszczalne. Polska nie jest "sędziokracją"…
» więcej